Policy Briefs

Γαλλία – Γερμανία: Πιο στενή συνεργασία για το τανκ του μέλλοντος

Γαλλία – Γερμανία: Πιο στενή συνεργασία για το τανκ του μέλλοντος

Πηγή Φωτογραφίας: ΠΗΓΗ: Lemonde.fr - Macron and Scholz mend strained France-Germany friendship

Η Γαλλία και η Γερμανία θα επιταχύνουν την ανάπτυξη του τανκ του μέλλοντος.

Οι υπουργοί Άμυνας της Γαλλίας και της Γερμανίας δεσμεύτηκαν την Πέμπτη (21 Σεπτεμβρίου) να επιταχύνουν την ανάπτυξη του γαλλογερμανικού τανκ του μέλλοντος μετά από χρόνια στασιμότητας και φήμες για αποχώρηση του Βερολίνου από το έργο.

Ο Γάλλος υπουργός Ενόπλων Δυνάμεων, Σεμπαστιέν Λεκόρνου, υποδέχθηκε τον Γερμανό ομόλογό του, Μπορίς Πιστόριους, την Πέμπτη (21 Σεπτεμβρίου) στην αεροπορική βάση Évreux. Ο κ. Λεκόρνου αναμένεται να μεταβεί στη Γερμανία στις αρχές Οκτωβρίου.

Τα δύο μέρη αποφάσισαν να το χωρίσουν σε διαφορετικούς τεχνικούς τομείς, που ονομάζονται «πυλώνες» . Μέχρι τον Δεκέμβριο θα πρέπει να καθορίσουν τα περιγράμματα κάθε πυλώνα (συνδεσιμότητα, οπλισμός κ.λπ.), το περιεχόμενό τους και την απόδοση στη μία ή την άλλη από τις δύο χώρες, ανέφερε ο κ. Πιστόριους σε συνέντευξη Τύπου.

Ο γερμανός υπουργός περιέγραψε επίσης έναν φιλόδοξο οδικό χάρτη για το Main Ground Combat System ( MGCS).

Η κοινή ανάπτυξη του τανκς επόμενης γενιάς, που ξεκίνησε επίσημα το 2020 για να αντικαταστήσει τα γαλλικά άρματα μάχης Leclerc και τα γερμανικά Leopard μέχρι το 2040-2045, είχε σταματήσει εδώ και αρκετά χρόνια.

Το τανκ επιλέχθηκε να είναι το ισοδύναμο της επόμενης γενιάς FCAS. 

Το Βερολίνο και το Παρίσι, καθώς και οι εταιρείες που συμμετέχουν στα έργα, διαφωνούν κυρίως ως προς την κατανομή των δεξιοτήτων, το βάρος της δεξαμενής (και συνεπώς τη χρήση της) καθώς και τους όρους εξαγωγής.

Οδικός Χάρτης

Οι δύο χώρες θα συζητήσουν τους επόμενους μήνες τις ευθύνες που θα αναλάβουν η μία ή η άλλη στο πλαίσιο της ανάπτυξης και παραγωγής του μελλοντικού τανκ.

Η κατανομή αυτών των καθηκόντων ανάπτυξης τεχνολογικών στοιχείων είναι πολύ λεπτή, επειδή η εργασία σε ένα τόσο μεγάλο πρόγραμμα όπλων μπορεί να δώσει στη βιομηχανία των χωρών την ώθηση που χρειάζεται για να γίνει ή να επιβληθεί ως ηγέτης στην αγορά.

Μια κυβερνητική παραγγελία του μεγέθους που θα μπορούσε να γίνει βάσει του MGCS αποτελεί επίσης εγγύηση παραγγελιών για το μέλλον, ειδικά εάν η δεξαμενή προορίζεται για εξαγωγή.

Η συμφωνία του Δεκεμβρίου θα έχει ως στόχο την επίλυση διαφορών σχετικά με την κατανομή των καθηκόντων μεταξύ της Nexter SA, από τη γαλλική πλευρά, και της Rheinmetall AG και της KNDS (η οποία κατέχει την Nexter και την KMW), από τη γερμανική πλευρά.

«Είμαστε οι πελάτες, είμαστε οι αγοραστές και θα καθορίσουμε τι θέλουμε », τόνισε ο κ. Πιστόριους. «Το νέο έτος θα υπάρξουν διαπραγματεύσεις με τη βιομηχανία, η οποία θα βάλει στο τραπέζι τα δικά της συμφέροντα, κάτι που είναι θεμιτό », πρόσθεσε.

Ωστόσο, όπως είπε ο Γερμανός υπουργός, «για να μπορέσουμε να ορίσουμε [τι θέλουμε], πρέπει να συμφωνήσουμε και αυτό δεν είναι ασήμαντο» .

Το Παρίσι και το Βερολίνο διαφωνούν σχετικά με τις ιδιαιτερότητες του τανκ, όπως το βάρος, τις μονάδες ή τις δυνατότητές του, που θα το καθιστούσαν κατάλληλο για διαφορετικές λειτουργίες και εδάφη.

Ο κ. Lecornu δήλωσε ότι «αυτό το άρμα δεν είναι ένα ενιαίο αντικείμενο, θα είναι βασικά ένα σύστημα πολλών μονάδων που θα αποτελούν μια λειτουργία τεθωρακισμένου ιππικού» , αλλά ότι όλες αυτές οι μονάδες δεν θα είναι πανομοιότυπες.

Θα υπάρχουν «διαφορετικές ενότητες αφού άλλες θα κατοικούνται, άλλες δεν θα κατοικούνται, [επομένως] «νεκρωμένες», άλλες μπορεί να είναι κατοικήσιμες, ανάλογα με τη στρατηγική και επιχειρησιακή επιλογή που θα γίνει» .

Μεγάλη αναμονή

«Θέλουμε αυτό το έργο να έχει επιτυχία », είπε ο κ. Πιστόριους στη συνέντευξη Τύπου.

Τα τελευταία νέα για το πρόγραμμα χρονολογούνται από τον Ιούλιο, όταν οι δύο πρωτεύουσες συμφώνησαν να εργαστούν στο πρόγραμμα. Πριν από αυτό, ήταν λίγο πολύ η σιωπή του ραδιοφώνου.

Στις αρχές του μήνα, οι φήμες για γαλλογερμανική ρήξη για το MGCS έγιναν πρωτοσέλιδα. Σύμφωνα με τη Handelsblatt,  γερμανικές εταιρείες δήλωσαν ότι το ερευνητικό έργο μεταξύ γερμανικών, ιταλικών και ισπανικών εταιρειών ανταγωνίζεται το πρόγραμμα MGCS.

«Αυτό το έργο δεν αντιπροσωπεύει για εμάς μια εναλλακτική λύση στο MGCS », είπε ο κ. Πιστόριους σε μια συνέντευξη στη γαλλική εφημερίδα Le Monde.  Πρόκειται για «θεωρητική έρευνα» , υπογράμμισε ο κ. Lecornu κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, αλλά δεν είναι θέμα ανταγωνισμού για την ανάπτυξη του MGCS.

Η ανακοίνωση «μπορεί να μην φαίνεται μεγάλη υπόθεση σε ορισμένους εξωτερικούς παρατηρητές, αλλά είναι σημαντική για το έργο επειδή βρισκόμαστε σε αδιέξοδο για μεγάλο χρονικό διάστημα. ο ρυθμός έχει επιβραδυνθεί για πολύ καιρό », είπε ο κ. Πιστόριους στους δημοσιογράφους.

«Προσπαθούμε και οι δύο να ελευθερώσουμε τα φρένα και να επιταχύνουμε ανάλογα το έργο, απλώς και μόνο επειδή είναι απαραίτητο », πρόσθεσε.

Ο Γάλλος ομόλογός του υπογράμμισε επίσης με την ίδια έννοια ότι το MGCS “δεν είναι ένα νέο Leopard και δεν είναι ένα νέο Leclerc” επειδή ” οι τεχνολογικές ανακαλύψεις θα είναι βάναυσες, σημαντικές, καθοριστικές για την επιτυχία των όπλων μας. δύο χώρες, αλλά και συμμάχους μας και προφανώς και εξαγωγικές επιτυχίες .

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments