Με καθαρές ζημιές 2,476 εκατ. ευρώ από κέρδη 30,728 εκατ. ευρώ το 2021 έκλεισε το 2022 για την ΑΒ Βασιλόπουλος, θυγατρική του ομίλου Ahold Delhaize, παρά την αύξηση του τζίρου, έστω και οριακή, στα 1,980 δισ. ευρώ από 1,965 δισ. ευρώ το 2021.
Τα λειτουργικά κέρδη της αλυσίδας, που εμφάνισε ανάπτυξη μόλις 0,76% το 2022, όταν η αγορά «έτρεξε» με αύξηση 5,8%, κατέγραψαν μείωση στα 20,143 εκατ. ευρώ από 66,727 εκατ. ευρώ το 2021 ενώ τα προ φόρων αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε ζημιές 2,098 εκατ. ευρώ από κέρδη 42,972 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τον ot.gr
Το περιθώριο μικτού κέρδους κατήλθε σε 25,97% από 27,35%, ενώ το ύψος των επενδύσεων ανήλθε σε 65,4 εκατ. ευρώ και διατέθηκε για την επέκταση και την αναβάθμιση του δικτύου πωλήσεων μέσω οργανικής ανάπτυξης και για την ανακαίνιση των καταστημάτων.
Σημειώνεται ότι το 2022 καταγράφηκε νέα σημαντική μείωση στον αριθμό εργαζομένων της αλυσίδας.
Από 14.774 άτομα που ήταν το 2021 ο αριθμός μειώθηκε 13.896 άτομα, δηλαδή μειώθηκε κατά 878 άτομα.
Πού οφείλεται η μείωση κερδών
Όπως αναφέρεται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις του 2022, η απώλεια της κερδοφορίας οφείλεται συγκεκριμένα στους εξής εξωγενείς παράγοντες:
– Η σημαντική αύξηση των τιμών ενέργειας (μετά τις κρατικές επιδοτήσεις) επηρέασε αρνητικά τα αποτελέσματα της χρήσης κατά € 24 εκατ.
– Οι αντίστοιχες πληθωριστικές αυξήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα – καύσιμα και μεταφορές – επηρέασαν αρνητικά τα αποτελέσματα κατά € 9 εκατ.
– Η συμμετοχή στο «Καλάθι του Νοικοκυριού», με πάνω από 70 προϊόντα, επηρέασε αρνητικά τα αποτελέσματα κατά € 1 εκατ.
– Η τήρηση της νομοθεσίας περί «Περιστολής αθέμιτης κερδοφορίας & προστασίας περιθωρίου κέρδους», επηρέασε αρνητικά τα αποτελέσματα κατά € 9 εκατ σύμφωνα με τον ot.gr
Επίσης, η εντός της χρήσεως εφαρμογή του Νόμου ν. 4792/2021 «Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/633 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές στις σχέσεις μεταξύ επιχειρήσεων στην αλυσίδα εφοδιασμού γεωργικών προϊόντων και τροφίμων και λοιπές διατάξεις», είχε ως αποτέλεσμα την μείωση των ημερών πίστωσης των προμηθευτών κατά 16,3 ημέρες (-14%) το οποίο χρηματοοικονομικά μεταφράζεται στην απώλεια περίπου €80 εκατ. σε λειτουργικές ταμιακές ροές και την αύξηση του τραπεζικού δανεισμού κατά € 50 εκατ.
Kατά την διάρκεια του 2022 έθεσε σε λειτουργία 4 νέα καταστήματα σούπερ-μάρκετ και 46 καταστήματα με το σύστημα της δικαιόχρησης.
Στο τέλος της χρήσης, το δίκτυο πωλήσεων της εταιρείας αριθμεί 632 καταστήματα από τα οποία 318 είναι εταιρικά καταστήματα λιανικής πώλησης, 300 ανήκουν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising) και 14 καταστήματα είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης.