Η παραγωγικότητα αυξήθηκε και τα περιθώρια κέρδους ενισχύθηκαν.
Άλλωστε, ο Αμερικανός βιομήχανος δεν είχε στο μυαλό του μόνο την υγεία και την άνεση των υπαλλήλων του. Είχε συνειδητοποιήσει ότι για να είναι κερδοφόρες οι επιχειρήσεις, ο κόσμος θα έπρεπε να μπορεί να αγοράζει τα προϊόντα τους. Και για να πάνε για ψώνια, οι καταναλωτές έπρεπε να έχουν περισσότερο χρόνο για να χαλαρώσουν, να διασκεδάσουν και να χρησιμοποιήσουν διάφορα καταναλωτικά προϊόντα.
«Η αναψυχή είναι ένα αναπόσπαστο συστατικό της αναπτυσσόμενης καταναλωτικής αγοράς, γιατί οι εργαζόμενοι πρέπει να έχουν αρκετό χρόνο ώστε να μπορούν να χρησιμοποιήσουν καταναλωτικά αγαθά, μεταξύ των οποίων και τα αυτοκίνητα», είχε πει ο Ford σε μία συνέντευξή του το 1926. «Είναι καιρός να απορρίψουμε την άποψη ότι η αναψυχή για τους εργαζόμενους είναι είτε ‘χαμένος χρόνος’ ή προνόμιο της υψηλής τάξης».