Κίνα: Εκτίναξη εξαγωγών προς τη Ρωσία που πλημμύρισε από… κοντέινερ
Πηγή Φωτογραφίας: Αρχείου, Η Ρωσία έχει επί του παρόντος 150.000 πλεονάζοντα εμπορευματοκιβώτια μεταφοράς που οι σιδηροδρομικές αποθήκες δυσκολεύονται να διαχειριστούν
Η Ρωσία έχει επί του παρόντος 150.000 πλεονάζοντα εμπορευματοκιβώτια μεταφοράς που οι σιδηροδρομικές αποθήκες δυσκολεύονται να διαχειριστούν, αντικατοπτρίζοντας την αύξηση των κινεζικών αγαθών που εισρέουν στη χώρα αλλά πολύ λιγότερο μεταφέρονται εκτός Ρωσίας προς την Κίνα.
Αυτό προκύπτει από ανάλυση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη από το Container xChange, μια πλατφόρμα συναλλαγών με έδρα τη Γερμανία.
«Υπάρχει σημαντική μετακίνηση φορτίου από την Κίνα στη Ρωσία, αλλά πολύ σπάνια μετακίνηση πίσω στην Κίνα από τη Ρωσία», δήλωσε στην έκθεση ο κ. Christian Roeloffs, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Container xChange. Αυτό έχει «εξαιρετικά επιζήμιο αντίκτυπο στις δραστηριότητες της εφοδιαστικής εμπορευματοκιβωτίων λόγω της υψηλής ανισορροπίας ζήτησης και προσφοράς».
Πριν από τρία χρόνια, μια σειρά φορτηγών πλοίων σχηματίστηκε στα ανοικτά των ακτών του Λος Άντζελες, μεταφέροντας ένα άνευ προηγουμένου κύμα εισαγωγών για τους Αμερικανούς καταναλωτές στην περίοδο που η χώρα προσπαθούσε να ξεπεράσει τα προβλήματα από την πανδημία της Covid-19, συμβολίζοντας με αυτό τον τρόπο το στρεβλό σχήμα της παγκόσμιας οικονομίας.
Η συσσώρευση εμπορευματοκιβωτίων στη Ρωσία, ωστόσο, είναι πιο στενά συνδεδεμένη με τη γεωοικονομία, όπως επισημαίνει το Bloomberg. Αν και η Ρωσία έχει υποστεί κυρώσεις από τις δυτικές οικονομίες από την εισβολή της στην Ουκρανία, η κυβέρνηση της Μόσχας αναμένει ότι ο όγκος του εμπορίου με την Κίνα θα ξεπεράσει τα 200 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, από 185 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, ανέφερε το Container xChange σύμφωνα με τον ot.gr
Το αποτέλεσμα είναι η κατάρρευση της δευτερογενούς αγοράς κοντέινερ στη Μόσχα καθώς κοστίζουν λιγότερο από το ήμισυ της τιμής τους από οπουδήποτε αλλού στον κόσμο. Η μέση τιμή για ένα μεταχειρισμένο κοντέινερ «high cube» 40 ποδιών – αυτά με λίγο μεγαλύτερη χωρητικότητα από ένα κανονικό κοντέινερ 40 ποδιών – έχει πέσει στα 580 δολάρια αυτήν την εβδομάδα στη Μόσχα, από 4.175 δολάρια τον Φεβρουάριο του 2022.
Για τα νέα εμπορευματοκιβώτια, η τιμή έχει πέσει στα 1.450 δολάρια από 4.309 δολάρια πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, σύμφωνα με τα στοιχεία του Container xChange.
Εμπορικό άλμα
Το εμπόριο μεταξύ των δύο χωρών εκτινάχθηκε κατά 37% τους πρώτους επτά μήνες του 2023, φθάνοντας τα 134,1 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Container xChange, που επικαλείται στοιχεία των κινεζικών τελωνείων. Οι εξαγωγές της Κίνας στη Ρωσία αυξήθηκαν κατά 73%, φθάνοντας περίπου τα 62,54 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ οι εισαγωγές από τη Ρωσία αυξήθηκαν κατά 15% στα 71,6 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι διμερείς εμπορικοί δεσμοί γίνονται όλο και στενότεροι, εάν ληφθούν υπόψη και οι πρόσφατες συμφωνίες. Τη Δευτέρα, ο Σύνδεσμος Βιομηχανίας Μη Σιδηρούχων Μετάλλων της Κίνας υπέγραψε μνημόνιο κατανόησης με τον Ρωσικό Σύνδεσμο Αλουμινίου στο Πεκίνο, λέγοντας ότι στόχος ήταν η στενότερη συνεργασία για την αλουμίνα, την κατασκευή αλουμινίου και τα προϊόντα αλουμινίου.
Νωρίτερα τον Σεπτέμβριο, η Fesco Transport Group – ένας από τους μεγαλύτερους παρόχους logistics της Ρωσίας – υπέγραψε συμφωνίες με τον Jilin Northeast Asia Railway Group και την Ένωση Κινέζων Επιχειρηματιών.
«Τα μέρη σχεδιάζουν να παρακολουθούν τις υπάρχουσες διαδρομές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ρωσίας και Κίνας και από κοινού να επεκτείνουν τη δεξαμενή των πιθανών αποστολέων προς την κατεύθυνση Κίνα-Ρωσία-Κίνα», σύμφωνα με ένα δελτίο τύπου στον ιστότοπο της Fesco.
Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ο Εμπορικός Δείκτης του Κιέλου σημείωσε ότι η ρωσική λιμενική δραστηριότητα είχε ανακάμψει κοντά στα επίπεδα πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας