Μπαίνουν στην τελική ευθεία οι διαδικασίες και επιλύονται όλες οι εκκρεμότητες για την εμπορική λειτουργία του Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, όπως όλα δείχνουν, η απόφαση βγήκε τόσο για το πότε θα… κοπεί το πρώτο εισιτήριο, όσο και για το κόστος του.
Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία ξενάγησε δημοσιογράφους στις εγκαταστάσεις του Αμαξοστασίου και Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας του Μετρό, η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία στο β’ εξάμηνο του 2024, όπως είχε αφήσει να εννοηθεί και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, κατά τη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο πλαίσιο της 87ης ΔΕΘ.
Έξι μήνες αργότερα αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι θα γίνει με το εισιτήριο
Σχετικά με το εισιτήριο, που θα είναι ενιαίο για όλα τα αστικά μέσα συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης, θα είναι φθηνότερο από το κόμιστρο του Μετρό της Αθήνας, δηλαδή θα κινείται κοντά στην τιμή του εισιτηρίου του ΟΑΣΘ και σίγουρα κάτω από τα 1,20 ευρώ.
Όπως, επίσης, αναφέρθηκε σήμερα και ο διαγωνισμός για το ενιαίο εισιτήριο θα εκκινήσει άμεσα.
Όπως δήλωσαν ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος και ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, ως τα μέσα Δεκεμβρίου θα έχει κατασκευαστεί η πλάκα οροφής στον Σταθμό Βενιζέλου.
Αμέσως, μετά θα μπορούν να ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών, σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής, καθώς έχουν ήδη εγκατασταθεί στις αποβάθρες και οι θύρες ασφαλείας (PSD).
Το κατασκευαστικό έργο για τη βασική γραμμή έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί. Έχουν γίνει όλα τα έργα πολιτικού μηχανικού και μένουν ορισμένα μόνο φινιρίσματα στα αρχιτεκτονικά και, το integration των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων.
Μετρό Θεσσαλονίκης: «Απελευθερώνεται» η Εγνατία
Αυτές τις μέρες, η Ελληνικό Μετρό αποσύρει τις τελευταίες εργοταξιακές καταλήψεις και, ως το τέλος της χρονιάς, θα απελευθερωθεί και η οδός Εγνατία, σε όλο της το πλάτος, στο ύψος του σταθμού Βενιζέλου.
Τα έργα σε επίπεδο οδού, τελειώνουν στο τέλος του 2023, τόσο στη βασική γραμμή, όσο και στην Επέκταση Καλαμαριάς.
Το μόνο έργο που μένει να εκτελεστεί και αναλαμβάνει να το υλοποιήσει η Ελληνικό Μετρό ΑΕ, είναι η κατασκευή του Σταθμού Μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία. Η ανάθεση του έργου θα γίνει την επόμενη εβδομάδα, με νόμο που θα περάσει από τη Βουλή.
Πάντωε, το κόστος κατασκευής της βασικής γραμμής του Μετρό, μαζί με τις συμπληρωματικές συμβάσεις που απαιτήθηκαν για τα αρχαιολογικά, αγγίζει το 1,5 δισ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι από την υπογραφή της Σύμβασης Λειτουργίας και Συντήρησης με τον ανάδοχο, η Εταιρεία ΤΗΕΜΑ, θα πρέπει εντός 14 μηνών να μπει σε εμπορική λειτουργία η βασική γραμμή.