Οικονομία

Πονοκέφαλος για τους καταναλωτές η ακρίβεια-Η ΔΙΜΕΑ έχει επιβάλει 5,5 εκατ. πρόστιμα για αισχροκέρδεια

Πονοκέφαλος για τους καταναλωτές η ακρίβεια-Η ΔΙΜΕΑ έχει επιβάλει 5,5 εκατ. πρόστιμα για αισχροκέρδεια

Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi (Αρχείου),«Πονοκέφαλο» συνεχίζει να προκαλεί στα ελληνικά νοικοκυριά η ακρίβεια, που είναι ιδιαίτερα εμφανής στα ράφια των σούπερ μάρκετ παρά την καθοδική τάση του πληθωρισμού στη χώρα

«Πονοκέφαλο» συνεχίζει να προκαλεί στα ελληνικά νοικοκυριά η ακρίβεια, που είναι ιδιαίτερα εμφανής στα ράφια των σούπερ μάρκετ παρά την καθοδική τάση του πληθωρισμού στη χώρα

«Πονοκέφαλο» συνεχίζει να προκαλεί στα ελληνικά νοικοκυριά η ακρίβεια, που είναι ιδιαίτερα εμφανής στα ράφια των σούπερ μάρκετ παρά την καθοδική τάση του πληθωρισμού στη χώρα, με τους καταναλωτές να περιορίζουν τις αγορές τους σε βασικά είδη διατροφής επιλέγοντας κυρίως με κριτήριο την χαμηλή τιμή.

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση επιφυλάσσει υψηλά πρόστιμα για όσους εντοπίσει να αισχροκερδούν ενώ καθημερινά ελέγχονται χιλιάδες κωδικοί σε όλα τα στάδια της εμπορίας προϊόντων και υπηρεσιών. Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας έχει επισημάνει ότι οι έλεγχοι συνεχίζονται με εντατικό ρυθμό, καθημερινά και τα πρόστιμα επιβάλλονται σε όποιον αισχροκερδεί. Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, η ΔΙΜΕΑ έχει επιβάλει 5,5 εκατ. πρόστιμα για αισχροκέρδεια σε ένα μήνα.

Απαισιόδοξοι οι Έλληνες καταναλωτές

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας οικονομικής συγκυρίας του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης υποχώρησε έντονα τον Σεπτέμβριο και διαμορφώθηκε στις -45 μονάδες, από -28,6 μονάδες τον Ιούλιο. Η νέα κυβερνητική θητεία φαινόταν, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, να είχε περιορίσει τις όποιες αβεβαιότητες και να διασφαλίζει σταθερότητα για τα επόμενα χρόνια. Η λήξη ωστόσο της τουριστικής περιόδου, οι συνεχείς ανατιμήσεις και το υψηλό κόστος ζωής, καθώς και οι φυσικές καταστροφές με τις ανυπολόγιστες ζημιές που έλαβαν χώρα το τελευταίο διάστημα επίδρασαν καταλυτικά στις προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών. Ο δείκτης κινείται σε χαμηλά επίπεδα πλέον, με αποτέλεσμα οι Έλληνες καταναλωτές να εμφανίζονται ως οι περισσότερο απαισιόδοξοι στην ΕΕ. Επιπλέον το 64% (από 42% τον Ιούλιο) των καταναλωτών προέβλεψε ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας, έναντι του 21% το οποίο αναμένει σταθερότητα. Το 59% (από 53% τον Ιούλιο) των καταναλωτών προέβλεψε ότι θα προβεί σε λιγότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες, Σχετικά με τις εκτιμήσεις για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού, το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι «μόλις τα βγάζει πέρα» διαμορφώθηκε στο 57%, ενώ στο 14% από 10% ενισχύθηκε το ποσοστό όσων αναφέρουν ότι αντλούν από τις αποταμιεύσεις τους. Οι καταναλωτές που δήλωσαν ότι αποταμιεύουν λίγο ή πολύ αποτελούν το 20% του συνόλου, ενώ το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι «έχουν χρεωθεί» διαμορφώθηκε στο 9%.

Την ίδια στιγμή, εμφανής είναι η επίδραση του πληθωρισμού στην κατανάλωση των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Circana, το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2023 η αξία των πωλήσεων της αγοράς καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 5,152 δισ. ευρώ σημειώνοντας άνοδο 9,8% έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, εκ των οποίων τα 3,925 δισ. ευρώ αφορούν τις κατηγορίες των τροφίμων. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων ενισχύθηκε μόλις 0,6%. Μεγάλος νικητής αναδεικνύεται στο επτάμηνο, λόγω των έντονων πληθωριστικών πιέσεων, η κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παρά το γεγονός ότι καταγράφονται ανατιμήσεις μεγαλύτερες από ό,τι στα επώνυμα. Το μερίδιο της συγκεκριμένης κατηγορίας σε αξία διαμορφώθηκε σε 26,2% από 25,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2022, με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 13,3%, ενώ στα επώνυμα είναι 8,6%. Μάλιστα, στα τρόφιμα το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώθηκε στο 26,5% από 26,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζουν και οι προωθητικές ενέργειες με το 25,2% της αξίας των πωλήσεων των FMCGs να έχει γίνει υπό καθεστώς προσφοράς, ποσοστό αυξημένο κατά τρεις μονάδες σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Ειδικά στην κατηγορία τροφίμων το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 25,1% από 21,6% πέρυσι.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments