SPOTLIGHTS

Μετρό Θεσσαλονίκης: Είμαστε στο 1,5 δισ. κι ακόμα μετράμε

Η υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης (13 σταθμοί, 9,6 χλμ. διαδρομής) έγινε τον Μάρτιο του 2006. Η παράδοση του έργου είχε καθοριστεί για τον Οκτώβριο του 2012.

– 13 σύγχρονοι σταθμοί (Απόσταση μεταξύ σταθμών: 500-600μ. Μήκος αποβάθρας: 60 μ.).

– 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.

– 18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, χωρητικότητας 450 ατόμων.

– Συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων (PSD doors), κάθε σταθμού, για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

– Δημιουργία αμαξοστάσιου έκτασης 50.000 τ.μ, με κατασκευή και εξοπλισμό του Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) στην περιοχή της Πυλαίας. Στοιχεία επέκτασης βασικού δικτύου προς Καλαμαριά

– Πέντε σύγχρονοι σταθμοί (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα).

– 4,77 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.

– Δεκαπέντε υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, χωρητικότητας 450 ατόμων.

– Συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων κάθε σταθμού (PSD doors), για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς την Καλαμαριά, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες.