Nέα της αγοράς

Αποκρατικοποιήσεις: Στόχος της Ελλάδας να αντλήσει έσοδα άνω των 5 δισ. το 2024

Από το 2011, η Ελλάδα έχει συγκεντρώσει περίπου 10 δισ. ευρώ πουλώντας συμμετοχές του Δημοσίου, καθώς οι αποκρατικοποιήσεις αποτελούν βασικό σημείο του σχεδίου για την ανάκαμψη, μετά την κρίση χρέους και τα μνημόνια, όπως επισημαίνει το Reuters.

H Ελλάδα ελπίζει να αντλήσει πάνω από 5 δισ. ευρώ το 2024 από τις αποκρατικοποιήσεις, καθώς μεταξύ άλλων προγραμματίζονται η είσοδος του 30% του διεθνούς αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος στο ΧΑ και οι συμβάσεις παραχώρησης της Εγνατίας και της Αττικής Οδού.

Όπως είπε στο Reuters ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, ο στόχος για έσοδα τουλάχιστον 5 δισ. ευρώ από αποκρατικοποιήσεις θα είναι το υψηλότερο ποσό που έχει αντλήσει η Αθήνα μέσα σε έναν χρόνο. Ο προηγούμενος στόχος έκανε λόγο για έσοδα 2 δισ. ευρώ το 2023 και 3,3 δισ. ευρώ για το 2024.

Από το 2011, η Ελλάδα έχει συγκεντρώσει περίπου 10 δισ. ευρώ πουλώντας συμμετοχές του Δημοσίου, καθώς οι αποκρατικοποιήσεις αποτελούν βασικό σημείο του σχεδίου για την ανάκαμψη, μετά την κρίση χρέους και τα μνημόνια, όπως επισημαίνει το Reuters.

Μέσα στον προγραμματισμό του 2024 είναι εκτιμώμενα έσοδα 1,5 δισ. ευρώ από την μακροπρόθεσμη παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, η οποία επρόκειτο να κλείσει το 2023, αλλά καθυστέρησε να εγκριθεί από τα δικαστήρια και τη Βουλή, λόγω των εκλογών.

Ο CEO του ΤΑΙΠΕΔ εκτίμησε ότι η πώληση του διεθνούς αεροδρομίου της Αθήνας μέσα στο πρώτο τρίμηνο θα μπορούσε να φέρει  πάνω από 750 εκατ. ευρώ, ενώ πρόσθεσε ότι η γερμανική AviAlliance, που κατέχει μερίδιο 40%, θα αγοράσει περαιτέρω 10% σε premium έναντι της τιμής της αρχικής δημόσιας εγγραφής.

Τον περασμένο μήνα, το ΤΑΙΠΕΔ επέλεξε τη ΓΕΚ Τέρνα ως προτιμώμενο επενδυτή για την 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, αφότου η εταιρεία προσέφερε 3,27 δισ. ευρώ. Η Αθήνα στοχεύει να κλείσει τη συμφωνία για τη σύμβαση έως τον επόμενο Οκτώβριο, είπε ο κ. Πολίτης.

Επίσης, έως το τέλος του 2023 σχεδιάζεται η έναρξη της διαδικασίας για την πώληση του 67% του λιμανιού του Λαυρίου, καθώς και οι διαγωνισμοί για τις μαρίνες στην Κέρκυρα και τον Κορινθιακό Κόλπο. Ήδη, εταιρείες κρουαζιερόπλοιων έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για το Λαύριο, με την πώληση του λιμανιού να ανοίγει τον δρόμο για την αύξηση της δραστηριότητας σκαφών αναψυχής και κρουαζιέρας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο