Στην προκειμένη περίπτωση, η αγορά των tankers φαίνεται σφιχτή. Η ζήτηση αυξάνεται εποχιακά, ενώ ο πόλεμος Ισραήλ – Χαμάς λειτουργεί έξτρα ενισχυτικά» εξηγούν οι αναλυτές, συμπληρώνοντας ότι η αγορά των υπερ-δεξαμενόπλοιων (VLCCs, χωρητικότητας περίπου 300.000 dwt) αναμένεται να έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο.
Σύμφωνα με χθεσινό σημείωμα του ναυλομεσιτικού οίκου Clarskons, τα ναύλα για τα VLCCs συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, σκαρφαλώνοντας πλέον πάνω από τα 41.000 δολάρια την ημέρα.
Την ίδια ώρα, τα λιμάνια Ασντόντ και Άσκελον -το πρώτο υπολειτουργεί και το δεύτερο έχει διακόψει τις υπηρεσίες του- αντιστοιχούν στο 80% των εισαγωγών αργού πετρελαίου του Ισραήλ, όπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος BRS Shipbrokers.
Μία περαιτέρω κλιμάκωση των εντάσεων θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική πτώση των εισαγωγών, καθώς οι πλοιοκτήτες θα αποφεύγουν την περιοχή, οδηγώντας εν τέλει σε πιθανή διακοπή της λειτουργίας των διυλιστηρίων.
Το Ιράν
Στο «κάδρο», όμως, των τελευταίων εξελίξεων έχει βρεθεί και το Ιράν. Η νορβηγική εταιρεία ερευνών Rystad Energy επεσήμανε, σε πρόσφατη έρευνα, ότι αν το Ισραήλ κατηγορήσει το Ιράν για τις επιθέσεις της Χαμάς, θα σημάνει το τέλος στην ομαλοποίηση των σχέσεων ανάμεσα σε Τεχεράνη και Ουάσιγκτον σύμφωνα με την naftemporiki.gr
Στοιχεία της Rystad καταδεικνύουν πως οι ιρανικές εξαγωγές αργού πετρελαίου αυξήθηκαν κατά 700.000 βαρέλια την ημέρα από την αρχή της θητείας του Τζο Μπάιντεν στον αμερικανικό προεδρικό θώκο το πρώτο τρίμηνο του 2021 έως και το τρίτο τρίμηνο του 2023.
Όπως επισημαίνει ο οίκος S&P Global, η κυβέρνηση Μπάιντεν στήριζε -μέχρι πρότινος τουλάχιστον- τις διπλωματικές διαπραγματεύσεις με το Ιράν, κατακεραυνώνοντας τη στρατηγική μέγιστης πίεσης, που υιοθετήθηκε κατά τη θητεία του Ντόναλντ Τραμπ. Αυτή η νέα διπλωματική εποχή φέρεται να οδήγησε στη χαλάρωση των κυρώσεων για το πετρέλαιο.