Nέα της αγοράς

Κίνα: Βαγόνια υψηλής ταχύτητας 200 χλμ./ώρα στην Ευρώπη – Το deal με τη Σερβία

Κίνα: Βαγόνια υψηλής ταχύτητας 200 χλμ./ώρα στην Ευρώπη – Το deal με τη Σερβία

Πηγή Φωτογραφίας: groupmfi.com

Αυτά τα σιδηροδρομικά βαγόνια θα μπορούν να κινούνται με μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ./ώρα και είναι η πρώτη φορά που η Κίνα τα εξάγει στην Ευρώπη. Αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία το 2025.

Η κινεζική εταιρεία κατασκευής σιδηροδρόμων CRRC Corp υπέγραψε την Τρίτη συμφωνία με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών της Σερβίας για την πώληση 20 σιδηροδρομικών βαγονιών υψηλής ταχύτητας στη Σερβία, ανέφερε την Τρίτη η κινεζική εφημερίδα National Business Daily.

Αυτά τα σιδηροδρομικά βαγόνια θα μπορούν να κινούνται με μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ./ώρα και είναι η πρώτη φορά που η Κίνα τα εξάγει στην Ευρώπη. Αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία το 2025.

Ποια είναι η CRRC

Η CRRC Corporation Limited (γνωστή ως CRRC) είναι κινεζική κρατική και εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία κατασκευής τροχαίου υλικού. Είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής τροχαίου υλικού στον κόσμο από πλευράς εσόδων, επισκιάζοντας τους κύριους ανταγωνιστές της Alstom και Siemens.

Δημιουργήθηκε την 1η Ιουνίου 2015 μέσω της συγχώνευσης της CNR και της CSR. Το 2016 είχε 183.061 υπαλλήλους Η μητρική εταιρεία είναι ο όμιλος CRRC, μια κρατική επιχείρηση που εποπτεύεται από την Επιτροπή Εποπτείας και Διαχείρισης Κρατικών Περιουσιακών Στοιχείων του Κρατικού Συμβουλίου. Το Κρατικό Συμβούλιο κατείχε επίσης πρόσθετες μετοχές μέσω της China Securities Finance και της Central Huijin Investment.

Ο όμιλος CNR και ο όμιλος CSR, ήταν κάποτε μία εταιρεία, η China National Railway Locomotive & Rolling Stock Industry Corporation (LORIC). Η εταιρεία διασπάστηκε το 2002.

Στα τέλη του 2014, ο όμιλος CNR και ο όμιλος CSR συμφώνησαν να συγχωνευθούν, με την επιφύλαξη της έγκρισης του κινεζικού κράτους. Σύμφωνα με τη συμφωνία, η CNR Group θα εξαγόραζε επίσημα την CSR Group (αλλά η CSR Corporation Limited θα εξαγόραζε την China CNR Corporation Limited), και η συνδυασμένη επιχείρηση θα μετονομαζόταν σε CRRC Group και CRRC Corporation Limited αντίστοιχα. Οι λόγοι που δόθηκαν για τη συγχώνευση ήταν η αύξηση της αποτελεσματικότητας, και η δυνατότητα καλύτερης ανταγωνιστικότητας σε διεθνές επίπεδο.

Η συγχώνευση τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιουνίου 2015, με κάθε μετοχή της CNR να ανταλλάσσεται με 1,1 μετοχές της CSR – η συνδυασμένη εταιρεία έγινε ο μεγαλύτερος κατασκευαστής σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού στον κόσμο και κατείχε πάνω από το 90% της κινεζικής αγοράς. Η συνολική απασχόληση του συνδυασμού ήταν 175.700 άτομα και το μετοχικό κεφάλαιο αποτιμήθηκε σε 27.289 δισεκατομμύρια γιουάν.

Η «δύσκολη σχέση» της εταιρείας με τις ΗΠΑ

Το Υπουργείο Άμυνας των Ηνωμένων Πολιτειών ισχυρίζεται ότι η CRRC είναι προμηθευτής του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού.Τον Νοέμβριο του 2020, ο Ντόναλντ Τραμπ εξέδωσε εκτελεστικό διάταγμα που απαγορεύει σε οποιαδήποτε αμερικανική εταιρεία ή άτομο να κατέχει μετοχές σε εταιρείες που το Υπουργείο Άμυνας των Ηνωμένων Πολιτειών έχει καταγράψει ως έχουσες δεσμούς με τον Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό, στις οποίες περιλαμβάνεται και η CRRC.

Τον Οκτώβριο του 2022, το Υπουργείο Άμυνας των Ηνωμένων Πολιτειών πρόσθεσε την CRRC σε έναν κατάλογο «κινεζικών στρατιωτικών εταιρειών» που δραστηριοποιούνται στις ΗΠΑ.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments