Meta x Celebrities: Εμφανίστηκαν οι πρώτοι “κλώνοι” των celebrities τι σημαίνει αυτό για το μέλλον;
Πηγή Φωτογραφίας: Kendall Jenner. PHOTO: LEON BENNETT/FILMMAGIC
Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, η Meta παρουσίασε ένα νέο chatbot τεχνητής νοημοσύνης στο Instagram, το οποίο έχει εκπληκτική ομοιότητα με A-list celebrities. Ο Mark Zuckerberg έκανε την ανακοίνωση στο ετήσιο συνέδριο Connect της εταιρείας, όπου μίλησε για τα νέα προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης της μητρικής εταιρείας του Facebook.
Τα chatbots θα διαθέτουν μοναδικά ενδιαφέροντα και θα επιτρέπουν στους χρήστες να λαμβάνουν εξατομικευμένες συμβουλές, με σκοπό να είναι πιο διαδραστικά και διασκεδαστικά στη χρήση. Η Meta θα λανσάρει περισσότερες από 28 από αυτές τις τεχνητές νοημοσύνες σε beta έκδοση, με κάποιες από αυτές να υποδύονται διασημότητες.
Ο Snoop Dogg θα είναι ο “Dungeon Master”, ο οποίος θα βοηθάει τους χρήστες να παίζουν παιχνίδια περιπέτειας, ο πρώην μπασκετμπολίστας Dwyane Wade θα είναι μια τεχνητή νοημοσύνη που ονομάζεται “Victor” και έχει σχεδιαστεί για να βοηθάει τους χρήστες να γυμνάζονται, η Paris Hilton ή αλλιώς “Amber” υποδύεται την ντετέκτιβ επίλυσης εγκλημάτων και η Jenner θα είναι η “Billie”, μια “μεγάλη αδελφή” που προσφέρει συμβουλές.
Παρόλαυτα, πολλά ερωτήματα προκύπτουν…
Στο Connect, ο Zuckerberg έδωσε τη δική του εξήγηση για τις προσωπικότητες διασημοτήτων. “Έχει να κάνει με την ψυχαγωγία και με το να σας βοηθήσει να κάνετε πράγματα για να συνδεθείτε με τους ανθρώπους γύρω σας”, είπε. “Σκεφτήκαμε ότι αυτό θα πρέπει να φαίνεται διασκεδαστικό και θα πρέπει να φαίνεται οικείο”.Το προφίλ τους στο Ιnstagram, μοιάζει κανονικό, όμως είναι εντελώς AI-generated, δηλαδή βγαλμένο από μια εικονική πραγματικότητα.
Γιατί τα chat bots μοιάζουν με διάσημους ανθρώπους; Είναι σίγουρα παράξενο να βλέπουμε διάσημα πρόσωπα να εμφανίζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με διαφορετικά ονόματα, ζώντας τη δική τους εικονική “ζωή”, αλλά η επιλογή τους είναι εντελώς λογική. Η Kendall Jenner είναι από τους ανθρώπους με τους περισσότερους followers στο Instagram, ο Mr Beast έχει τους περισσότερους συνδρομητές στο YouTube και η Charli D’Amelio (της οποίας ο κλώνος στο Insta είναι η Coco) είναι η δεύτερη TikToker με τους περισσότερους followers.
Βασικά, είναι επιλεγμένοι για να βοηθήσουν στην προσέλκυση νεότερων χρηστών στο Facebook και το Instagram και να τους κρατήσουν εκεί, για να συνεχίσει να λαμβάνει τα benefits η Meta. Πώς η Meta έπεισε τις διασημότητες να “δανείσουν” το πρόσωπο και τον χαρακτήρα τους; Σίγουρα η απότομη συμμετοχή όλων αυτών των ονομάτων μας κάνει φοβερή εντύπωση … μέχρι να ακούσουμε την αμοιβή που έλαβαν από τον τεχνολογικό γίγαντα. Σύμφωνα με το The Information, η Meta πλήρωσε έναν κορυφαίο δημιουργό έως και 5 εκατομμύρια δολάρια σε διάστημα δύο ετών, για μόλις έξι ώρες εργασίας.
Εδώ βέβαια έρχεται το ερώτημα: Αξίζει να θυσιάζει κανείς τα δικαιώματα του προσώπου και της φωνής του, για ένα χρηματικό ποσό; Όσο και να είναι αυτό. Ο μόνος τρόπος που τους “δικαιολογούμε” είναι πως πιθανότατα όλοι μας θα τα χάσουμε σύντομα, έτσι κι αλλιώς – με τις εξελίξεις και το AI να μπαίνει δυναμικά στη ζωή μας, από δημιουργία εικόνων, μέχρι κειμένων από το πολυσυζητημένο ChatGPT.
Βασίζονται πράγματι σε αυτούς; Η απάντηση είναι ναι, και υποστηρίζεται από αυτούς, αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα προϊόν του τμήματος AI της Meta, ένα εικονικό chatbot με τη δική του “μοναδική προσωπικότητα, τρόπους και ιστορία”. Αυτά τα chatbots τροφοδοτούνται από το μεγάλο γλωσσικό μοντέλο της εταιρείας, το Llama 2, με τα πρόσωπα και το στυλ συνομιλίας τους να λειτουργούν ουσιαστικά σαν μάσκα, κρύβοντας τη συντριπτική πολυπλοκότητα κάτω από την επιφάνεια.
What’s to come… Ο Mark Zuckerberg πρόσθεσε ότι μπορεί να υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί, καθώς τα chatbots δεν έχουν προς το παρόν πρόσβαση σε πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, και πως αυτό το function θα προστεθεί τους επόμενους μήνες.
Άλλα μελλοντικά προϊόντα περιλαμβάνουν ένα στούντιο AI για ανθρώπους και προγραμματιστές για να δημιουργήσουν τις δικές τους AI, που απευθύνεται σε επιχειρήσεις και δημιουργούς, και το “Emu” (Expressive Media Universe) – μια γεννήτρια εικόνων όπου οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν εικόνες σε λίγα δευτερόλεπτα σε όλες τις εφαρμογές Meta, συμπεριλαμβανομένων των Instagram, WhatsApp και Facebook.
Πώς θα επηρεαστεί η κοινωνική μας ζωή Όσο κι αν ο Zuckerberg διατυμπανίζει την ικανότητα των chatbots να σας βοηθήσουν να “συνδεθείτε με τους ανθρώπους γύρω σας”, η συνομιλία με εικονικές διασημότητες στο Instagram μάλλον δεν πρόκειται να κάνει θαύματα στην κοινωνική σας ζωή, για δύο λόγους.
Αρχικά, αυτός είναι χρόνος που θα μπορούσατε να ξοδέψετε σε συζητήσεις στον πραγματικό κόσμο, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να έχουν ήδη μειώσει αρκετά την προσοχή μας. Επίσης, με το ρυθμό που βαδίζουμε θα αρχίσουμε να χάνουμε την ικανότητα να καταλαβαίνουμε τι είναι αληθινό και τι artificial.
Έχουμε ήδη δει πώς οι θαυμαστές μπορούν να δημιουργήσουν αρνητικές σχέσεις με διασημότητες και influencers στο διαδίκτυο. Chatbots όπως αυτό της Meta μοιάζουν με το λογικό επόμενο βήμα στο δρόμο προς την πλήρη κοινωνική κατάρρευση. Η Meta και τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα είχαν πάντα στόχο να αιχμαλωτίσουν την προσοχή μας – και το επιχειρηματικό τους μοντέλο ουσιαστικά εξαρτάται όχι μόνο από το attention span μας, αλλά μας προκαλεί να δημιουργήσουμε φιλικές σχέσεις με αυτό – κάνοντας το ακόμα πιο δύσκολο να κάνουμε ένα much needed detox.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας