Στην παραγωγή ειδικών τσιπ που βρίσκουν εφαρμογή και στην αυτοκίνηση, στρέφει πλέον το ενδιαφέρον της η Foxconn -γνωστή ως Hon Hai-, αντί να μπαίνει στον ανταγωνισμό για τσιπ υψηλής τεχνολογίας.
«Δεν κυνηγάμε την πιο προηγμένη τεχνολογία. Η Hon Hai δεν θα ανταγωνιστεί με παίκτες αιχμής όπως τα 4 νανομέτρων ή τα 3 νανομέτρων. Επικεντρωνόμαστε περισσότερο στην ειδική τεχνολογία», ομολόγησε δήλωσε την Τρίτη στην εκπομπή «Emily Tan» του CNBC ο Chiang Shang-Yi, επικεφαλής στρατηγικής για ημιαγωγούς στην Hon Hai Technology Group.
Τα εξειδικευμένα τσιπ είναι γνωστά ως ημιαγωγοί που βρίσκονται σε τομείς όπως η αυτοκινητοβιομηχανία και το Internet of Things. Τα τσιπ για χρήσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάζονται συνήθως με τη χρήση ώριμης τεχνολογίας – τσιπ 28 νανομέτρων ή μεγαλύτερα.
Ο όρος «νανόμετρο» για τα τσιπ αναφέρεται στο μέγεθος κάθε μεμονωμένου τρανζίστορ σε ένα τσιπ. Όσο μικρότερο είναι το μέγεθος του τρανζίστορ, τόσο πιο ισχυρό και αποδοτικό είναι, αλλά γίνεται επίσης πιο δύσκολη η ανάπτυξή του.
Η TSMC της Ταϊβάν και η Samsung της Νότιας Κορέας σπεύδουν προς την παραγωγή των εξαιρετικά προηγμένων τσιπ 2 νανομέτρων και 3 νανομέτρων. Η Samsung έχει ήδη δηλώσει ότι θα παράγει μαζικά τσιπ 2 νανομέτρων μέχρι το 2025, αφού η εταιρεία ξεκίνησε την παραγωγή των τσιπ 3 νανομέτρων τον Ιούνιο του περασμένου έτους.
«Αν προσπαθούσαμε να κυνηγήσουμε τα 3 νανομέτρων, τα 2 νανομέτρων, έχουμε αργήσει πάρα πολύ. Ο τρόπος με τον οποίο εργαζόμαστε είναι απλώς να προσπαθήσουμε να διαχειριστούμε την εφοδιαστική αλυσίδα. Και το ονομάζουμε ειδική τεχνολογία – αυτό δεν είναι καθόλου αργά”, δήλωσε.
Ολομέτωπη επίθεση
Ο όμιλος Hon Hai Technology Group είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρονικών ειδών στον κόσμο που συναρμολογεί καταναλωτικά προϊόντα, όπως τα iPhone της Apple. Αλλά τα τελευταία δύο χρόνια, η ταϊβανέζικη εταιρεία έχει κάνει την μετάβασή της στους ημιαγωγούς και τα ηλεκτρικά οχήματα.
Όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα, ο Chiang δήλωσε ότι η εστίαση έγκειται στις συσκευές ισχύος και στα τσιπ καρβιδίου του πυριτίου – ένα υλικό που επιλέγεται όλο και περισσότερο από τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, χάρη στην υψηλότερη απόδοσή του σε υψηλότερες τάσεις που είναι συνηθισμένες στα ηλεκτρικά οχήματα.
Η Foxconn ανακοίνωσε τα πρώτα EV πρωτότυπα το 2021 που κατασκευάζονται από την Foxtron, μια κοινοπραξία μεταξύ της Foxconn και της ταϊβανέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας Yulon Motor. Η Foxconn παράγει επί του παρόντος μόνο έναν μικρό αριθμό EVs, αλλά έχει θέσει ως αρχικό στόχο την κατάκτηση μεριδίου αγοράς 5% παγκοσμίως μέχρι το 2025, σύμφωνα με το Reuters.
«Όταν μιλάμε για EV, μιλάμε για μια πολυμορφική επιχείρηση εξαρτημάτων, υπηρεσιών συμβολαίου, σχεδιασμού και κατασκευής», δήλωσε στο CNBC ο Jun Seki, επικεφαλής στρατηγικής της Hon Hai για τα EV. «Η στρατηγική μας είναι να επιτεθούμε σε όλα. Η πλατφόρμα συστατικών μονάδων καθιστά το κόστος μας πολύ ανταγωνιστικό. Αυτός είναι ένας τομέας που καθιστά την κερδοφορία των παραδοσιακών κατασκευαστών αυτοκινήτων πολύ φτωχή», είπε αναφερόμενος στον κατασκευαστή αρχικού εξοπλισμού, που περιλαμβάνει προϊόντα που πωλούνται σε άλλες εταιρείες ως εξαρτήματα.
Και όλα αυτά σε μια ιδιαίτερη ανταγωνιστική αγορά, όπου η Κίνα, η Ευρώπη και οι ΗΠΑ είναι οι πιο σημαντικοί παίκτες. Από το τρίτο τρίμηνο του 2021 έως το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, οι τρεις κορυφαίοι παίκτες – Tesla, BYD και Volkswagen – κατείχαν το 42% του της παγκόσμιας αγοράς EV , σύμφωνα με την Counterpoint Research.