Με ταχείς ρυθμούς εξελίσσεται η ζήτηση για «πράσινες» θέσεις εργασίας, με το 70% των εργοδοτών παγκοσμίως -και το 68% των Ελλήνων εργοδοτών- να αναφέρουν ότι ήδη προσλαμβάνουν ή σχεδιάζουν ενεργά να προχωρήσουν σε τέτοιου είδους προσλήψεις, όπως προκύπτει από την έρευνα του ομίλου ManpowerGroup για τις Προοπτικές Απασχόλησης του 3ου τριμήνου του 2023.
«Η πράσινη μετάβαση είναι αποτέλεσμα της ύπαρξης εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού. Γι’ αυτό, στην Εβδομάδα Κλίματος, παροτρύναμε τις εταιρείες να δώσουν προτεραιότητα στους ανθρώπους τους καθώς παραμένουν πιστοί στους πράσινους στόχους τους,» δήλωσε η Ruth Harper, ManpowerGroup Chief Sustainability Officer. «Τα νέα δεδομένα μας αποκαλύπτουν πολλούς ρόλους, από τον κλάδο των Logistics μέχρι την Μόδα, που επηρεάζονται από αυτή την πράσινη μετάβαση. Υπάρχει επείγουσα ανάγκη για τους εργοδότες να επανεξετάσουν τον τρόπο που προσλαμβάνουν, εκπαιδεύουν, διακρατούν τα πράσινα ταλέντα με στόχο να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Είναι ώρα για δράση.»
Βασικά Ευρήματα της Έκθεσης:
Το μελλοντικό τοπίο της αγορά εργασίας: Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε, το 55% των εργοδοτών προβλέπουν ότι οι επενδύσεις στον πράσινο μετασχηματισμό των επιχειρήσεων και σε θέματα ESG, θα ξεπεράσουν την τεχνολογία κι άλλες μεγάλες τάσεις, ως κορυφαίοι παράγοντες δημιουργίας νέων πράσινων θέσεων εργασίας για τα επόμενα 5 χρόνια. Η πράσινη μετάβαση αναμένεται να δημιουργήσει έως 30 εκατομμύρια παγκοσμίως έως το 2030. «Κύμα» Πράσινων Θέσεων Εργασίας: Mέσα σε όλο το φάσμα των κλάδων, που παρατηρείται μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την κάλυψη πράσινων θέσεων εργασίας στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως;
Κενό Δεξιοτήτων και Καινοτομία: Παρά την υψηλή ζήτηση, το 94% των επιχειρήσεων αναγνωρίζει την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού για την επίτευξη των ESG στόχων τους. Αντιμετωπίζοντας αυτή την πρόκληση, η έκθεση υπογραμμίζει την σημασία των ουσιαστικών επενδύσεων στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη της αναβάθμισης δεξιοτήτων για την πράσινη οικονομία. Μετατόπιση με Γνώμονα των Καταναλωτή: Στην έκθεση αναφέρεται ότι τον προηγούμενο χρόνο, το 49% των καταναλωτών παγκοσμίως επέλεξε να πληρώσει κάτι επιπλέον για ένα πιο βιώσιμο προϊόν. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η Γενιά Ζ είναι εκείνη που δημογραφικά υπερτερεί στην προτίμηση για βιωσιμότητα, με το 75% να δηλώνουν ότι η βιωσιμότητα είναι πιο σημαντική από το brand όταν αποφασίζουν να αγοράσουν κάτι. Κυβερνητικές Δράσεις: Κυβερνητικά κίνητρα, όπως το Βιομηχανικό Σχέδιο Πράσινης Συμφωνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης ύψους 225 δισεκατομμυρίων ευρώ και ο Νόμος για την Μείωση του Πληθωρισμού του 2022 στις Η.Π.Α. που περιλαμβάνει 369 εκατ. ευρώ για καθαρή ενέργεια, κινητοποιούν τις επιχειρήσεις να υιοθετήσουν δεσμεύσεις μηδενικού αποτυπώματος (net zero). Ως αποτέλεσμα, η έκθεση αποκαλύπτει ότι το 58% των Διευθυνόντων Συμβούλων των 500 μεγαλύτερων εταιρειών της λίστας Fortune έχουν θέσει στόχους για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών. Αποτελεί μια σημαντική αύξηση συγκριτικά με το 2021 που το ποσοστό ήταν 36%.