Προϊόντα ειδικά σχεδιασμένα για καταναλωτές που λαμβάνουν φάρμακα κατά της παχυσαρκίας
Πηγή Φωτογραφίας: Making Healthy Easy/ mariannekillick.com
Προϊόντα ειδικά σχεδιασμένα για καταναλωτές που λαμβάνουν φάρμακα κατά της παχυσαρκίας, σαν το Ozempic και το Wegony, σχεδιάζει η Nestle, καθώς οι μεγάλες εταιρείες τροφίμων παρακολουθούν με προσοχή τη νέα τάση. Η αύξηση των εσόδων της Nestle επιβραδύνθηκε στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων τριών ετών.
Οι μετοχές των ευρωπαϊκών εταιρειών τροφίμων βρίσκονται σε πτώση το τελευταίο διάστημα, με την εξέλιξη να συνδέεται από τους αναλυτές με την μετεωρική άνοδο των φαρμάκων για τον διαβήτη που ονομάζονται GLP-1, τα οποία χρησιμοποιούνται από όλο και περισσότερους για την καταστολή της όρεξης και την απώλεια βάρους. Η εκτίναξη της ζήτησης για τα φάρμακα αυτά ανέβασε την δανική εταιρεία του Ozempic, Novo Nordisk, στον «θρόνο» της πολυτιμότερης στην Ευρώπη.
Ο CEO της Nestle, Mark Schneider, είπε ότι το μεγαλύτερο μέρος του χαρτοφυλακίου προϊόντων της εταιρείας δεν θα επηρεαστεί, καθώς οι χρήστες του Ozempic θα συνεχίσουν να πίνουν εμφιαλωμένο νερό και να αγοράζουν τρόφιμα για τα κατοικίδιά τους. Ακόμα και εάν η ζήτηση για σοκολάτες και κατεψυγμένες πίτσες μειωθεί, η Nestle δουλεύει ήδη πάνω σε έναν μεγάλο αριθμό προϊόντων που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά και βοηθητικά με τα φάρμακα για την απώλεια βάρους.
«Όταν τρως λιγότερο, έχεις κάποιες ανάγκες για βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και συμπληρώματα. Θέλεις να διασφαλίσεις ότι έχεις στήριξη στην απώλεια βάρους. Θέλεις να είσαι σίγουρος ότι περιορίζεις την απώλεια μυϊκής μάζας», εξήγησε ο Schneider στο Bloomberg.
Τα «συνοδευτικά προϊόντα» της Nestle θα στοχεύουν επίσης να διασφαλίσουν ότι ο καταναλωτής δεν θα πάρει ξανά τα κιλά που έχασε. Η εταιρεία κερδίζει μερίδια αγοράς στα κατεψυγμένα τρόφιμα στις ΗΠΑ, όπου τα γεύματα της σειράς της Lean Cuisine κερδίζουν καταναλωτές που βρίσκονται σε δίαιτα. Επίσης, η Nestle δουλεύει προς την κατεύθυνση των πιο μικρών μερίδων.
Η μετοχή της Nestle έχει υποχωρήσει πάνω από 5% τον τελευταίο μήνα, εν μέρει λόγω των ανησυχιών ότι άτομα που λαμβάνουν φάρμακα σαν το Wegovy ενδεχομένως να καταναλώνουν λιγότερα τρόφιμα. Ο Schneider, πάντως, είπε ότι τα νέα φάρμακα δεν έχουν επηρεάσει ακόμα την κατανάλωση.
Αντίθετα, η αμερικανική αλυσίδα καταστημάτων Walmart έχει ήδη διαπιστώσει ότι η ζήτηση για τρόφιμα είναι χαμηλότερη από τα άτομα που λαμβάνουν τα συγκεκριμένα φάρμακα για τον διαβήτη καθώς και άλλα σκευάσματα για την καταστολή της όρεξης.
Σύμφωνα με τον Schneider, το όποιο πλήγμα στην κατανάλωση μπορεί να αντισταθμιστεί από νέες ευκαιρίες, όπως για παράδειγμα στον τομέα συμπληρωμάτων της Nestle, ο οποίος είναι ένας από τους χειρότερους σε επιδόσεις στον όμιλο φέτος. Σύμφωνα με τον αναλυτή της Citigroup, Anthony Pettinari, η ευρύτερη υιοθέτηση φαρμάκων για την απώλεια βάρους μπορεί να μειώσει τους όγκους πωλήσεων στα τρόφιμα και ποτά κατά 1% έως 2%.
Κάποιοι χρήστες του Wegovy έχουν παρατηρήσει, για παράδειγμα, ότι η γεύση του καφέ τους φαίνεται παράξενη ή τους κάνει να νιώθουν ναυτία, σε μία εξέλιξη που μπορεί να αποτελέσει μια απειλή για την Nestle. Η εταιρεία περίμενε έως τώρα ότι ο καφές δεν θα επηρεαστεί από την νέα τάση.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας