EDITOR'S PICK

Προϊόντα ειδικά σχεδιασμένα για καταναλωτές που λαμβάνουν φάρμακα κατά της παχυσαρκίας

Οι μετοχές των ευρωπαϊκών εταιρειών τροφίμων βρίσκονται σε πτώση το τελευταίο διάστημα, με την εξέλιξη να συνδέεται από τους αναλυτές με την μετεωρική άνοδο των φαρμάκων για τον διαβήτη που ονομάζονται GLP-1, τα οποία χρησιμοποιούνται από όλο και περισσότερους για την καταστολή της όρεξης και την απώλεια βάρους. Η εκτίναξη της ζήτησης για τα φάρμακα αυτά ανέβασε την δανική εταιρεία του Ozempic, Novo Nordisk, στον «θρόνο» της πολυτιμότερης στην Ευρώπη.

Αντίθετα, η αμερικανική αλυσίδα καταστημάτων Walmart έχει ήδη διαπιστώσει ότι η ζήτηση για τρόφιμα είναι χαμηλότερη από τα άτομα που λαμβάνουν τα συγκεκριμένα φάρμακα για τον διαβήτη καθώς και άλλα σκευάσματα για την καταστολή της όρεξης.

Σύμφωνα με τον Schneider, το όποιο πλήγμα στην κατανάλωση μπορεί να αντισταθμιστεί από νέες ευκαιρίες, όπως για παράδειγμα στον τομέα συμπληρωμάτων της Nestle, ο οποίος είναι ένας από τους χειρότερους σε επιδόσεις στον όμιλο φέτος. Σύμφωνα με τον αναλυτή της Citigroup, Anthony Pettinari, η ευρύτερη υιοθέτηση φαρμάκων για την απώλεια βάρους μπορεί να μειώσει τους όγκους πωλήσεων στα τρόφιμα και ποτά κατά 1% έως 2%.

Κάποιοι χρήστες του Wegovy έχουν παρατηρήσει, για παράδειγμα, ότι η γεύση του καφέ τους φαίνεται παράξενη ή τους κάνει να νιώθουν ναυτία, σε μία εξέλιξη που μπορεί να αποτελέσει μια απειλή για την Nestle. Η εταιρεία περίμενε έως τώρα ότι ο καφές δεν θα επηρεαστεί από την νέα τάση.