Nέα της αγοράς

ACS: Νέες επενδύσεις στο “last mile” και ανανέωση του στόλου οχημάτων

Το νέο logistic hub που τετραπλασίασε τη δυναμικότητα, φθάνοντας τις 50.000 αποστολές ανά ώρα και αύξησε την παραγωγικότητα ανά εργαζόμενο κατά 35%, εγκαινιάστηκε τελικά χθες.

Έχουν περάσει σχεδόν εννέα χρόνια, από την ημέρα που με μία ανακοίνωση στο Χρηματιστήριο, ο όμιλος Quest ανακοίνωνε την αγορά οικοπέδου 26,6 στρεμμάτων στην Λεωφόρο Πέτρου Ράλλη έναντι 7,2 εκατ. ευρώ από την OTE Ακίνητα. Τα χρονοδιαγράμματα για την παράδοση του νέου logistic hub, που σχεδίαζε να δημιουργήσει στο οικόπεδο η θυγατρική του ομίλου στις ταχυμεταφορές, ACS Courier, άλλαξαν πολλές φορές. Λίγους μήνες μετά την αγορά του, επιβλήθηκαν capital controls στην χώρα, με το που ξεκίνησαν οι εκσκαφές βρέθηκαν αρχαιολογικά ευρήματα στον χώρο των θεμελίων και πιο πρόσφατα ξέσπασε η πανδημία κορονοϊού όπως γράφει ο Κωστής Χριστοδούλου.

Το νέο logistic hub που τετραπλασίασε τη δυναμικότητα, φθάνοντας τις 50.000 αποστολές ανά ώρα και αύξησε την παραγωγικότητα ανά εργαζόμενο κατά 35%, εγκαινιάστηκε τελικά χθες. Πρόκειται για μία επένδυση που ξεπέρασε τα 50 εκατ. ευρώ και σε επίπεδο κτιριακών εγκαταστάσεων απλώνεται σε 36.000 τετραγωνικά μέτρα. Για ένα έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, το περίφημο στέγαστρο Καλατράβα στο Ολυμπιακό Στάδιο καλύπτει επιφάνεια 25.000 τετραγωνικών μέτρων.

Στα 50 εκατ. ευρώ που δαπανήθηκαν τα τελευταία χρόνια και αποτελούν, όπως ανέφερε χθες ο πρόεδρος και CEO της ACS και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Quest, Απόστολος Γεωργατζής, τη μεγαλύτερη επένδυση που έχει πραγματοποιηθεί στον κλάδο, η ACS θα προσθέσει άλλα 50 εκατ. ευρώ επενδύσεων τα επόμενα χρόνια. Στόχος είναι με τις επόμενες κινήσεις που θα πραγματοποιήσει να ανοίξει ακόμη την ψαλίδα από τον ανταγωνισμό στην εγχώρια αγορά όπου διαθέτει ηγετική θέση.

Το νέο hub να αποτελεί την καρδιά της εταιρείας, ενώ οι νέες επενδύσεις θα κινηθούν κυρίως στο “last mile”. Στα πλαίσια αυτά θα αυξηθούν σημαντικά οι θυρίδες με στόχο να ξεπεράσουν τις 1000 σε βάθος πενταετίας από 205 που είναι σήμερα και 200 που βρίσκονται σε φάση εγκατάστασης. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, στην εγκατάσταση θυρίδων θα κινηθούν κεφάλαια της τάξης των 15 εκατ. ευρώ, ενώ υπάρχει δυνατότητα και μεγαλύτερης επένδυσης εάν η αγορά κινηθεί με την ίδια δυναμική που εμφανίζει σήμερα.

Ένας άλλος τομέας είναι η δημιουργία mini hubs τα οποία θα αυξήσουν το capacity και θα επιταχύνουν διαδικασίες τόσο ως προς την τροφοδοσία των κατά τόπους καταστημάτων όσο και των lockers. Πρόκειται για ένα δύσκολο στοίχημα, όπως ανέφερε η διοίκηση, κυρίως στην επάνδρωση τους καθώς ο κλάδος αντιμετωπίζει έλλειψη προσωπικού και έντονο ανταγωνισμό από άλλους τομείς της επιχειρηματικότητας. Η παραπάνω επένδυση εκτιμάται ότι θα κινηθεί στα επίπεδα των 20 εκατ. ευρώ.

Τέλος, η εταιρεία στοχεύει να αντικαταστήσει τον στόλο της, τόσο των αυτοκινήτων και των φορτηγών όσο και των δικύκλων, με οχήματα πράσινης τεχνολογίας τα επόμενα χρόνια. Σε βάθος πενταετίας 4 -5 χρόνων αναμένεται να προστεθούν πάνω από 200 αυτοκίνητα και δίκυκλα μία επένδυση αρκετών εκατομμυρίων. Η διοίκηση ανέφερε ότι οι χρόνοι δεν είναι δεσμευτικοί καθώς υπάρχουν προβλήματα για παράδειγμα στην εξεύρεση κατάλληλων χώρων για την δημιουργία των mini hubs.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο