Τελικά η Tesla κέρδισε μια πολύ σημαντική δίκη καθώς ακολουθούν πολλές ακόμα αγωγές κατά της εξαιτίας των συστημάτων Autopilot και FSD με περίπου τις ίδιες κατηγορίες
Η Tesla κέρδισε την πρώτη δίκη στις ΗΠΑ σχετικά με τους ισχυρισμούς ότι η λειτουργία υποβοήθησης οδηγού Autopilot ευθύνεται για θάνατο. Είναι μια σημαντική νίκη για την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς αντιμετωπίζει πολλές άλλες παρόμοιες αγωγές σε όλη τη χώρα.
Τι ξέρουμε για την υπόθεση
Η υπόθεση, σε πολιτειακό δικαστήριο της Καλιφόρνιας, κατατέθηκε από δύο επιβάτες ενός τροχαίου δυστυχήματος του 2019, οι οποίοι κατηγόρησαν την εταιρεία ότι γνώριζε ότι το Autopilot ήταν ελαττωματικό όταν πούλησε το αυτοκίνητο. Η Tesla υποστήριξε ότι το ανθρώπινο λάθος προκάλεσε τη σύγκρουση.
Οι 12 ένορκοι ανακοίνωσαν ότι έκριναν πως το όχημα δεν είχε κατασκευαστικό ελάττωμα. Η ετυμηγορία ήρθε την τέταρτη ημέρα των διαβουλεύσεων και η ψηφοφορία ήταν 9-3.
Εκπρόσωποι της Tesla και των εναγόντων δεν σχολίασαν αμέσως την ετυμηγορία.
Η πολιτική αγωγή ισχυρίστηκε ότι το σύστημα Autopilot ευθύνεται για το γεγονός ότι το Model 3 -που ανήκε στον Micah Lee- έκανε ξαφνική έξοδο από έναν αυτοκινητόδρομο ανατολικά του Λος Άντζελες με περίπου 110 km/h, χτύπησε σε φοίνικα και τυλίχθηκε στις φλόγες, όλα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.
Το δυστύχημα του 2019 σκότωσε τον Lee και τραυμάτισε σοβαρά τους δύο επιβάτες του, συμπεριλαμβανομένου ενός 8χρονου τότε αγοριού. Η αγωγή, που κατέθεσαν οι επιβάτες κατά της Tesla, κατηγορεί την εταιρεία ότι γνώριζε ότι το Autopilot και άλλα συστήματα ασφαλείας ήταν ελαττωματικά όταν πούλησε το αυτοκίνητο.
Η Tesla αρνήθηκε την ευθύνη, λέγοντας ότι ο Lee κατανάλωσε αλκοόλ πριν βρεθεί πίσω από το τιμόνι. Η κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων ισχυρίζεται επίσης ότι δεν ήταν σαφές αν το Autopilot ήταν ενεργοποιημένο τη στιγμή του δυστυχήματος.
Η Tesla δοκιμάζει και αναπτύσσει το σύστημα Autopilot και το πιο προηγμένο σύστημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης (FSD), το οποίο ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk έχει χαρακτηρίσει ως ζωτικής σημασίας για το μέλλον της εταιρείας του, αλλά το οποίο έχει προκαλέσει ρυθμιστικό και νομικό έλεγχο.
Η Tesla κέρδισε μια προηγούμενη δίκη στο Λος Άντζελες τον Απρίλιο με μια στρατηγική που λέει ότι ενημερώνει τους οδηγούς ότι η τεχνολογία της απαιτεί ανθρώπινη παρακολούθηση, παρά τις ονομασίες “Autopilot” και “Full Self-Driving”.
Εκείνη η υπόθεση αφορούσε ένα ατύχημα όπου ένα Model S στράφηκε στο πεζοδρόμιο και τραυμάτισε τον οδηγό του, και οι ένορκοι δήλωσαν στο Reuters μετά την ετυμηγορία ότι πίστευαν ότι η Tesla προειδοποιούσε τους οδηγούς για το σύστημά της και ότι έφταιγε η απόσπαση της προσοχής του οδηγού.
Με πληροφορίες από Reuters
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας