Τεχνολογία

Πώς ο Mark Zuckerberg έκανε στροφή 180 μοιρών;

Στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ο κ. Zuckerberg λαμβάνει ελάχιστα εύσημα για την επιχειρηματική του διάνοια. Ε

Το γεγονός ότι το Llama στηρίζεται στον ανοιχτό κώδικα βοήθησε να μετατραπεί ο κ. Zuckerberg από τον κακό της Silicon Valley σε ήρωά της. Η Leigh Marie Braswell της Kleiner Perkins, μιας εταιρείας επιχειρηματικού κεφαλαίου, λέει ότι οι νεοσύστατες επιχειρήσεις «επικρότησαν πραγματικά» την κίνηση αυτήν, η οποία βοήθησε πολλές να αναπτύξουν επιχειρηματικές δραστηριότητες σχετικές με την τεχνητή νοημοσύνη. Φυσικά, η γενετική τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να είναι λιγότερο μετασχηματιστική για την ίδια τη Meta απ’ ό,τι για τη Microsoft και την Alphabet, ιδιοκτήτρια της Google, των οποίων τα πρώιμα στοιχήματα σε ιδιόκτητα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα έχουν προσελκύσει το μεγαλύτερο μέρος της προσοχής.

Ας ξεκινήσουμε με τη δέσμευση. Η Meta γεμίζει τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης με avatars chatbot, τα οποία, όπως ελπίζει, θα αυξήσουν τον χρόνο που περνούν οι άνθρωποι στις ροές τους και θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους στις εφαρμογές μηνυμάτων.

Ορισμένοι χρήστες τα αποκαλούν λίγο βαρετά, πιθανώς επειδή η εταιρεία ανησυχεί για τις «παραισθήσεις» της ΤΝ. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν δυνατότητες. Δείτε, για παράδειγμα, την Jane Austen, ένα avatar που μιμείται το υπεροπτικό χιούμορ της συγγραφέως. Όταν της ζητείται να περιγράψει τον κ. Zuckerberg, λέει ότι είναι «έξυπνος, δυναμικός, αλλά ίσως λίγο υπερβολικά λάτρης των ιδεών του». Περιγράφει το Metaverse ως έναν «εικονικό κόσμο όπου οι άνθρωποι μπορούν να ξεφύγουν από την πραγματικότητα και να ζήσουν την καλύτερη ζωή τους. Θεέ μου, πόσο… μη ρομαντικό».

Βραχυπρόθεσμα, το πιο συναρπαστικό είναι οι δυνατότητες της ΤΝ στη διαφήμιση. Από τότε που η Apple περιόρισε τη δυνατότητα της Meta να παρακολουθεί τα δεδομένα των χρηστών σε εφαρμογές τρίτων στα iPhone, η εταιρεία του κ. Zuckerberg έπρεπε να αναμορφώσει τη διαφημιστική της δραστηριότητα «μέχρι κεραίας», λέει ο Eric Seufert, ανεξάρτητος αναλυτής. Πιστεύει ότι το έκανε αρκετά αποτελεσματικά, χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη για να μοντελοποιήσει τη συμπεριφορά των χρηστών, αντί να την παρακολουθεί. Πέρυσι η εταιρεία παρουσίασε την τεχνολογία διαφημίσεων Advantage+, η οποία χρησιμοποίησε ΤΝ για την αυτοματοποίηση της δημιουργίας διαφημιστικών εκστρατειών. Ο Brent Thill της επενδυτικής τράπεζας Jefferies λέει ότι οι διαφημιστές έχουν εντυπωσιαστεί. Η J. Crew Factory, μια εταιρεία λιανικής πώλησης ρούχων, δήλωσε στη Meta ότι τα χαρακτηριστικά σχεδόν εφταπλασίασαν την απόδοση των διαφημιστικών δαπανών της.

Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να προχωρήσει την αυτοματοποίηση περαιτέρω. Αυτόν τον μήνα η Meta εγκαινίασε εργαλεία που επιτρέπουν στους διαφημιζόμενους να «παίξουν» άμεσα με διαφορετικά φόντα και διατυπώσεις. Πρόκειται μικρά βήματα μέχρι στιγμής, αλλά ο Andy Wu από το Harvard Business School τα παρομοιάζει με την αρχή ενός χρυσωρυχείου. Λέει ότι με τη δημιουργία διαφημιστικών εκστρατειών εμπλουτισμένων με γενετική τεχνητή νοημοσύνη η Meta θα μπορούσε να επωφεληθεί από την τεχνολογία όσο και η Nvidia, ο κορυφαίος κατασκευαστής GPUs.

Οι διαφημιστές έχουν τις ανησυχίες τους. Ένας διαφημιστής στο AdWeek NYC, ένα συνέδριο της βιομηχανίας, περιέγραψε τις καμπάνιες της Meta με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης ως «μαύρα κουτιά», όπου ελέγχει όλα τα δεδομένα. Αυτό της δίνει τεράστια επιρροή πάνω στην ταυτότητα μιας μάρκας, η οποία θα μπορούσε να αμαυρωθεί αν η ΤΝ αποτύχει. Άλλοι ανησυχούν για το αν οι τεχνητές νοημοσύνες κάνουν απρόσμενα πράγματα για να ενισχύσουν τις δεσμεύσεις στα κοινωνικά δίκτυα της Meta, γεγονός που θα μπορούσε να βλάψει τις μάρκες λόγω συσχέτισης. Οι αντιπαραθέσεις σχετικά με τις ψεύτικες εικόνες από τη σύγκρουση στη Γάζα στα κοινωνικά δίκτυα καταδεικνύουν πόσο βεβαρημένο παραμένει το έδαφος. Η επιμονή του κ. Clegg ότι η Meta είναι προετοιμασμένη γι’ αυτό χάρη στις πολυετείς επενδύσεις στην ασφάλεια και την ακεραιότητα της πλατφόρμας δεν πείθει τους πάντες.

Ορισμένοι επενδυτές, επίσης, παραμένουν επιφυλακτικοί. Ο Mark Mahaney μιας άλλης επενδυτικής τράπεζας, της Evercore ISI, εκτιμά ότι το 95% αυτών θα προτιμούσε ο κ. Zuckerberg να ξοδεύει λιγότερα χρήματα για το Metaverse. Πολλοί είναι επιφυλακτικοί με τις επενδύσεις σε υλισμικό, όπως τα ακουστικά εικονικής πραγματικότητας, τα οποία τείνουν να αποφέρουν χαμηλότερα περιθώρια κέρδους απ’ ό,τι τα ψηφιακά προϊόντα.

Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Zuckerberg «δεν υπαναχώρησε καθόλου» από το μακροπρόθεσμο στοίχημά του, λέει ο κ. Clegg. Ορισμένοι λάτρεις της εικονικής πραγματικότητας βλέπουν την τεχνητή νοημοσύνη ως τον σωτήρα του Metaverse, βοηθώντας στην ανάπτυξη κρίσιμων τεχνολογιών εντοπισμού χεριών και καθιστώντας φθηνότερη τη δημιουργία τρισδιάστατων κόσμων για τους δημιουργούς. Τα έξυπνα γυαλιά της Meta, ενσωματωμένα με το chatbot της, το MetaΑΙ, και κατασκευασμένα από τη Ray-Ban, προσφέρουν μια ιδέα για τα πράγματα που έρχονται. Καταγράφουν ό,τι βλέπει ο χρήστης, μπορούν να το μεταδώσουν ζωντανά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να απαντούν σε ερωτήσεις. Σε ερώτηση για πηγές σχετικά με την κριτική σκέψη στις επιχειρήσεις, η τεχνητή νοημοσύνη απάντησε «The Economist». Έξυπνο, υποκριτικό ή τρομακτικό; Διαλέξτε.

Άρθρο από τον Economist, το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο