Χάρης Δούκας: Θέλω και μετρό και δέντρα στα Εξάρχεια και παντού
Πηγή Φωτογραφίας: EUROKINISSI
Υπέρ των συνεργασιών αλλά και της υλοποίησης των δεσμεύσεών του τάσσεται ο νεοεκλεγείς Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας ο οποίος έχει αύριο συνάντηση με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου.
Ο κ. Δούκας επιμένει ότι στόχος του είναι μια καθαρή, πράσινη, ασφαλής Αθήνα και αναπτύσσει στους συνομιλητές του το σχέδιο για την επιτυχία του στοιχήματος. Τις προηγούμενες μέρες αντάλλαξε απόψεις με υπουργούς της κυβέρνησης, ενώ χθες είχε συνάντηση μίας ώρας και πλέον στο Προεδρικό Μέγαρο με την κυρία Κατερίνα Σακελλαροπούλου. Συζήτησαν για όλα τα θέματα που αφορούν στην «επόμενη μέρα» της Αθήνας και τις δυνατότητες προς αξιοποίηση. Λίγο αργότερα σε συνέντευξή του στο κανάλι ERTNEWS ο κ. Δούκας επανέλαβε ότι θέλει και Μετρό και πράσινο, αναφερόμενος στο πλάνο των Εξαρχείων και της Ριζάρη, ενώ περιέγραψε τις προτεραιότητες του που έχουν να κάνουν με το άνοιγμα της Βασιλίσσης Όλγας, με τον Ελαιώνα, το πράσινο και τα άλλα μείζονα ζητήματα που απασχολούν τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας.
Στη συνέντευξη που έδωσε στον Γιώργο Κουβαρά και το ertnews ανέφερε μεταξύ άλλων:
Για το πράσινο
Για εμάς το πράσινο είναι επιλογή και μάλιστα πολύ σημαντική. Είναι ζωή, δεν είναι απλά lifestyle, είναι επιβίωση. Η Αθήνα έχει πολύ περιορισμένο πράσινο: 11% σε σχέση με 30% που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος. Έχει τριπλάσιο αριθμό μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα σε σχέση με το επιτρεπόμενο όριο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και σημειώνονται κοντά στους 3.000 θανάτους που συνδέονται έμμεσα ή άμεσα με τη ρύπανση και τη μόλυνση. Γι’ αυτό και όσοι χώροι είναι “πνεύμονες πρασίνου, πνεύμονες οξυγόνου”, είναι πάρα πολύ σημαντικοί για την πόλη και πρέπει να διασωθούν.
Πρέπει να αγαπήσουμε ξανά την πόλη, τις γειτονιές της, τα πάρκα της και πρέπει να περάσουμε αυτή την κουλτούρα σαν μια νέα προσέγγιση και μια νέα σχέση πόλης, ανθρώπου, περιβάλλοντος.
Αυτό μπορεί να συμβεί με συζήτηση, διαβούλευση για όλα τα κρίσιμα θέματα, έτσι ώστε να έχουμε ελευθερία στην έκφραση και δημόσιο χώρο, αλλά με κανόνες.
Για το Μετρό στο πάρκο Ριζάρη
Η συζήτηση που υπάρχει είναι αν θα γίνει ο σταθμός σε ένα σημείο που βρίσκονται 200 και πλέον δέντρα ή αν θα πάει 70 μέτρα πιο πέρα, όπου υπάρχουν πολύ λιγότερα δέντρα. Υπάρχει λοιπόν η δυνατότητα να γίνει ένα έργο που είναι φιλολαϊκό και φιλοπεριβαλλοντικό, όπως το μετρό, με έναν κατασκευαστικό τρόπο που θα προστατεύει και τα δέντρα όσο αυτό είναι δυνατόν.
Το έχω καταστήσει, νομίζω απολύτως ξεκάθαρο, ότι εμείς είμαστε και με το μετρό και με το πράσινο παντού. Πρέπει να προσεγγίζουμε αυτά τα έργα με τρόπο που θα υπάρχει η μικρότερη επιβάρυνση για τα οικοσυστήματα, κατά τη διάρκεια της κατασκευής τους. Γιατί είμαστε σε συνθήκες κλιματικής κρίσης.
Τα δέντρα τα οποία αναγκαστικά θα χρειαστεί να μεταφερθούν, είναι σημαντικό να μην χαθούν. Άρα χρειαζόμαστε σωστή μεταφύτευση, βιώσιμη μεταφύτευση, που δεν είναι εύκολο να γίνει.
Στα περίπου 100 δένδρα που προσπάθησε να μεταφυτεύσει η εταιρία στο Κολωνάκι και σε άλλες περιοχές, κοντά στα 90% δεν τα κατάφεραν. Τα δέντρα ξεράθηκαν. Άρα είναι μια πολύ σύνθετη διαδικασία, πολύπλοκη διαδικασία, μια διαδικασία που απαιτεί ειδικούς.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας