Μπορεί ο πληθωρισμός να επιβραδύνει μήνα με τον μήνα -τον Νοέμβριο έπεσε στο 3% από 3,4% τον Οκτώβριο-, το ράλι όμως των τιμών στα τρόφιμα εξελίσσεται σε άλυτο γρίφο που πλήττει ευθέως και συνεχώς το εισόδημα των νοικοκυριών. Έτσι, παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης να τιθασεύσει τις τιμές στα ράφια, έχουμε εισέλθει στην εορταστική περίοδο με την ακρίβεια στο φουλ.
Ανά κατηγορία
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τον προτελευταίο μήνα του 2023 καταγράφηκε αύξηση 9% στην ομάδα διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά +3,3%, κρέατα (γενικά) +8,1%, ψάρια (γενικά) +9,5% γαλακτοκομικά και αυγά +4,8%, έλαια και λίπη +31,4%, φρούτα (γενικά) +12%, λαχανικά (γενικά) +10,8%, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά +7,6%, λοιπά τρόφιμα +7,7, καφέ-κακάο-τσάι +6,8%, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων +13,3%.
Σε ανηφορικό δρόμο και οι τιμές στην ομάδα αλκοολούχα ποτά και καπνός (2,6%), ενώ επιμένουν με αυξήσεις 1,5% τα διαρκή αγαθά – είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες. Αυξήσεις καταγράφονται και σε άλλες κατηγορίες: 6,4% στην ομάδα ένδυση και υπόδηση, 5,5% στην ομάδα υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικές-οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη. Στην ομάδα αναψυχή – πολιτιστικές δραστηριότητες αύξηση 2,8% λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε διαρκή αγαθά αναψυχής, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, πακέτο διακοπών.
Στην ομάδα εκπαίδευση 3,5%, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια 4,7%, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία. Μέρος της αύξησης αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών σε ξενοδοχεία-μοτέλ σύμφωνα με την Απογευματινή.