Goldair: Επόμενος σταθμός για τον ελληνικό όμιλο είναι η Σερβία
Πηγή Φωτογραφίας: euro2day.gr,Με επενδύσεις που ξεπέρασαν τα 24 εκατ. ευρώ μέσα στο 2023, ο Όμιλος Goldair διατήρησε την αναπτυξιακή του δυναμική, ενώ διεύρυνε την παρουσία του στις αγορές της Κύπρου και της Ινδίας. Επόμενος σταθμός για τον ελληνικό όμιλο είναι η Σερβία, όπου σε λίγες ημέρες ξεκινά τη δραστηριότητά του στο αεροδρόμιο του Βελιγραδίου.
Με επενδύσεις που ξεπέρασαν τα 24 εκατ. ευρώ μέσα στο 2023, ο Όμιλος Goldair διατήρησε την αναπτυξιακή του δυναμική, ενώ διεύρυνε την παρουσία του στις αγορές της Κύπρου και της Ινδίας. Επόμενος σταθμός για τον ελληνικό όμιλο είναι η Σερβία, όπου σε λίγες ημέρες ξεκινά τη δραστηριότητά του στο αεροδρόμιο του Βελιγραδίου.
Έχοντας φτάσει στην τελική ευθεία για την αδειοδότηση του μεγαλύτερου logistics project της χώρας, η Goldair ετοιμάζεται να ξεκινήσει διαγωνισμό για τον ανάδοχο που θα κατασκευάσει το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Ι. Η Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο έχει καταθέσει στο υπουργείο Ανάπτυξης τον φάκελο για την αδειοδότηση της μεγάλης επένδυσης, που θα φτάσει τα 220 εκατ. ευρώ.
Έτσι, μέσα στο 2024, αναμένεται να εκκινήσει και το κατασκευαστικό αντικείμενο του εγχειρήματος, που αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη επένδυση που γίνεται στην Αττική μετά το Ελληνικό.
Πρόβλημα η έλλειψη προσωπικού στα αεροδρόμια
Ως προς τη δραστηριότητα του handling αεροδρομίων, που καθιέρωσε τον όμιλο στην ελληνική αγορά, παρά τις έντονες προκλήσεις των τελευταίων ετών, με την πανδημία και την ενεργειακή κρίση, η Goldair Handling διατήρησε την ηγετική της θέση. Στα 26 ελληνικά αεροδρόμια που δραστηριοποιείται, ο αριθμός των πτήσεων που εξυπηρετήθηκαν άγγιξε τα επίπεδα του 2019, σηματοδοτώντας την επιστροφή́ στα προ covid επίπεδα. Σημαντικά αυξημένες, κατά 9%, ήταν και συγκριτικά με το 2022.
Παρόλα αυτά, η έλλειψη προσωπικού σε αεροδρόμια με έντονη επιχειρησιακή δραστηριότητα, που αποτελεί τα τελευταία χρόνια διεθνές πρόβλημα στον κλάδο, δημιουργεί αρρυθμίες στην ομαλή εξυπηρέτηση επιβατών και αεροσκαφών κατά τους μήνες αιχμής, με σημαντική αύξηση του κόστους παρεχόμενων υπηρεσιών.
Η ανάκαμψη δεν είναι αντίστοιχη σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται η εταιρεία. Ειδικά στη Βουλγαρία συνεχίζεται η επίδραση από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Έτσι, η εικόνα στα 3 διεθνή αεροδρόμια της χώρας ήταν μεικτή το 2023. Η κίνηση στη Σόφια αυξήθηκε κατά 14% σε σχέση με το 2022, ενώ μειώθηκε στους εποχικούς σταθμούς της Βάρνας και του Μπουργκάς κατά 35% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Στην Κύπρο, η Goldair Handling προχώρησε στην εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου της LGS Handling, μετονομάζοντας την πλέον σε Goldair Handling Cyprus, ασκώντας πλέον η ίδια τη διοίκηση. Στην Ινδία, μία αγορά στην οποία εισήλθε το 2022, διατηρεί παρουσία σε δύο αεροδρόμια (Bagdogra & Udaipur) μέσω της κοινοπραξίας Goldair-LAS, διευρύνοντας το μερίδιο αγοράς με νέους πελάτες
Είσοδος στη Σερβία και ανανέωση στόλου
Η Goldair Handling μεγαλώνει για μια ακόμη χρονιά το διεθνές της δίκτυο. Στις 20 Δεκεμβρίου 2023, ξεκινά τη λειτουργία της στην αγορά της Σερβίας. Μέσω της θυγατρικής της Goldair Handling Serbia, κατόπιν της πρόσφατης σχετικής αδειοδότησης, ξεκινά στο αεροδρόμιο του Βελιγραδίου, Nikola Tesla.
Όσον αφορά στο επενδυτικό πλάνο ανανέωσης του στόλου του επίγειου εξοπλισμού της, η Goldair Handling πραγματοποίησε μια επένδυση, ύψους 11 εκατ. ευρώ, με την παραγγελία νέων λεωφορείων και εφοδίων πίστας, που ως επί το πλείστον λειτουργούν με βιώσιμες πηγές ενέργειας. Επίσης, εγκαινίασε το νέο μας Lounge στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας και ετοιμάζει επίσης νέο Lounge στο αεροδρόμιο της Ρόδου, ενώ ανακαίνισε τα υφιστάμενα στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και στο αεροδρόμιο της Μυκόνου.
Διατήρηση κερδοφορίας στο cargo
Παρά τις τεράστιες αυξήσεις στο κόστος καυσίμων και ενέργειας, η Goldair Cargo κατάφερε να διατηρήσει την κερδοφορία της, χάρη στη συνετή διαχείριση και στην αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων. Ο Όμιλος διατήρησε σταθερό τον αριθμό́ των αποστολών που διακίνησε και τον συνολικό όγκο φορτίων που διαχειρίστηκε, παρά τη μειωμένη διαθεσιμότητα σε μεταφορικά μέσα λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, αλλά́ και της μεγάλής έλλειψης οδηγών στην Ευρώπη.
Επίσης, ολοκλήρωσε την επένδυση και λειτουργία της νέας αποθήκης έκτασης 4.000 τ.μ. στην ΒΙ.ΠΕ. Ηρακλείου της Κρήτης, διευρύνοντας τις υπηρεσίες που παρέχει προς τους πελάτες της και ενισχύοντας τον κύκλο εργασιών της. Προχώρησε, ακόμα, στην αγορά́ νέας, σύγχρονης, στεγασμένης αποθηκευτικής εγκατάστασης στον Ασπρόπυργο Αττικής, έκτασης 14.000 τ.μ., μια επένδυση ύψους 13.000.000 ευρώ.
Πηγή: businessdaily.gr//Όλγα Κλώντζα
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας