Πολιτική

Με προτεραιότητα τον ψηφιακό μετασχηματισμό

Προσέγγιση της καθημερινότητας των πολιτών μέσω της τεχνολογίας.

Ξεκινώντας από την περίοδο της πανδημίας, η οποία επιτάχυνε την ανάπτυξη και την είσοδο της τεχνολογίας στη λειτουργία του Κράτους, η κυβέρνηση έθεσε ως προτεραιότητα τον ψηφιακό μετασχηματισμό με στόχο τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ κράτους και πολιτών, την απλούστευση των διαδικασιών, την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και τελικά τη βελτίωση της καθημερινής ζωής των πολιτών.

Το gov.gr από την αρχή, ήταν το πιο τονισμένο επίτευγμα του ψηφιακού μετασχηματισμού, το πιο άμεσο και “ορατό” σε όλους. Από την ηλεκτρονική κράτηση εμβολιασμών έως τη συμπερίληψη πιστοποιητικών εμβολιασμού και ασθενειών, τη δημιουργία πορτοφολιών, δελτίων ταυτότητας κινητού τηλεφώνου και αδειών οδήγησης, την ψηφιακή αυτο-δήλωση και τη συμπερίληψη πιστοποιητικών γέννησης σε δημοτικά προγράμματα έως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ήταν μερικά από τα βήματα που έσωσαν πολλούς από εμάς από κάποιες ουρές, τηλεφωνήματα και ενοχλήσεις.

Συνολικά, 1607  υπηρεσίες «βρίσκονται» σήμερα στο gov.gr και 3270 διοικητικές διαδικασίες στο Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών «MITOS».

Προφανώς, το «στοίχημα» του ψηφιακού μετασχηματισμού δεν κερδίζεται μόνο με αυτά, αλλά είναι μια αρχή για τον πολίτη. Για την ίδια την κυβέρνηση ορόσημο αποτελεί ο πρώτος «Ψηφιακός Βοηθός» – «mAigov» Τεχνητής Νοημοσύνης που εγκαινιάστηκε στο gov.gr, για να διευκολύνει περισσότερο την καθημερινότητα των πολιτών, να απλουστεύσει και να επιταχύνει τη διάδρασή τους με το Δημόσιο και να συνεισφέρει στην εξοικείωση του μέσου πολίτη με την ηλεκτρονική πύλη του κράτους.

Χθες, ο υπουργός Ψηφιακής διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου ανακοίνωσε την πρώτη μεγάλης κλίμακας υλοποίηση της ΤΝ για το Ελληνικό Δημόσιο, πρώτα σε σύσκεψη στο Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Μέγαρο Μαξίμου, και στη συνέχεια σε δημοσιογράφους.

 Στόχος είναι να συμβάλει στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της διοίκησης και να δώσει τη δυνατότητα στον δημόσιο τομέα να συμβαδίζει με τις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις σε περιόδους ραγδαίων αλλαγών. Στο maigov, οι πολίτες μπορούν να συνομιλήσουν με “ψηφιακούς βοηθούς” τόσο από κινητά τηλέφωνα όσο και από υπολογιστές. Στέλνουν ερωτήματα σε φυσική γλώσσα, γραφή ή φωνή, οπότε ο “ψηφιακός βοηθός” μπορεί να τους βοηθήσει να βρουν την υπηρεσία που αναζητούν με απλό και φιλικό τρόπο, αλλά στο τέλος της “συνομιλίας” υπάρχει η ευκαιρία να αξιολογήσουν την εφαρμογή.

Το mAigov Beta παρέχει -αυτή τη στιγμή- τη δυνατότητα εξυπηρέτησης έως 240 συνομιλιών στα ελληνικά ανά λεπτό, ενώ κάθε συνομιλία δεν υπερβαίνει τα πέντε λεπτά. 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο