SPOTLIGHTS

«Χρυσές» επενδύσεις στα εκλεκτά κρασιά: Ράλι τιμών 149% μέσα στη δεκαετία

«Χρυσές» επενδύσεις στα εκλεκτά κρασιά: Ράλι τιμών 149% μέσα στη δεκαετία

Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay,Το εκλεκτό κρασί κατατάσσεται σταθερά ως μία από τις καλύτερες αποδόσεις των εναλλακτικών κατηγοριών περιουσιακών στοιχείων στο πλαίσιο του δείκτη επενδύσεων πολυτελείας της Knight Frank.

Το εκλεκτό κρασί κατατάσσεται σταθερά ως μία από τις καλύτερες αποδόσεις των εναλλακτικών κατηγοριών περιουσιακών στοιχείων στο πλαίσιο του δείκτη επενδύσεων πολυτελείας της Knight Frank.

Σύμφωνα με το μότο της περιοχής του Μπονζολέ, στη Γαλλία, «υπάρχουν πολύ λίγα πράγματα στη ζωή που δεν μπορούν να βελτιωθούν από ένα κρασί υψηλής ποιότητας».

Είναι ένα μότο που εφαρμόζεται όχι μόνο για την απόλαυση του οίνου αλλά και στις επενδύσεις, καθώς όσοι αγαπούν το κρασί αλλά και πιο «απλοί» επενδυτές επιδιώκουν επιδιώκουν να διαφοροποιήσουν τα χαρτοφυλάκιά τους με ένα πιο εκλεκτικό μείγμα περιουσιακών στοιχείων.

Με χαμηλή συσχέτιση με την παγκόσμια χρηματιστηριακή αγορά, μια καλή συλλογή αλκοολούχων ποτών μπορεί να αποτελέσει εξαιρετικό συμπλήρωμα των παραδοσιακών επενδύσεων. Αλλά δεν είναι όλα τα κρασιά ίδια και το να ξέρει κανείς από πού να ξεκινήσει μπορεί να απαιτεί έναν έμπειρο ουρανίσκο.

«Σε αντίθεση με την απόλαυση ενός μπουκαλιού κρασιού, όπου το ανοίγετε, το πίνετε με φίλους και περνάτε υπέροχα, υπάρχουν πολλά, πολλά χρόνια μάθησης και κατανόησης που απαιτούνται για την εκτίμηση του εκλεκτού κρασιού. Πρόκειται για μία ελκυστική εμπειρία, καθώς προσφέρει απόλαυση αλλά και κέρδη», εκτιμά ο Νικ Πένια, επικεφαλής δημοπρασιών για κρασιά και αλκοολούχα ποτά στον οίκο Sotheby’s.

Υψηλές αποδόσεις 

Το εκλεκτό κρασί κατατάσσεται σταθερά ως μία από τις καλύτερες αποδόσεις των εναλλακτικών κατηγοριών περιουσιακών στοιχείων στο πλαίσιο του δείκτη επενδύσεων πολυτελείας της Knight Frank, ο οποίος συγκρίνει τις ετήσιες αποδόσεις συλλεκτικών αγαθών, όπως έργα τέχνης, ρολόγια, αυτοκίνητα και τσάντες.

Κατά τα τελευταία 10 χρόνια, οι τιμές των εκλεκτών κρασιών έχουν αυξηθεί κατά 149%, η δεύτερη υψηλότερη απόδοση από κάθε άλλη εναλλακτική επένδυση μετά το ουίσκι (322%) – και πολύ μπροστά από τα αυτοκίνητα, τα νομίσματα και τα κοσμήματα.

Οι πιο διάσημες φιάλες μεταξύ αυτών αυξήθηκαν ακόμη περισσότερο, με τα κρασιά από την περιοχή της Βουργουνδίας της Γαλλίας – που φημίζεται για τις ποικιλίες σταφυλιών pinot noir και chardonnay – να αυξάνονται κατά 214% την ίδια περίοδο.

Ωστόσο, όπως και με την ίδια τη διαδικασία παλαίωσης, η επένδυση σε καλό κρασί συνήθως απαιτεί χρόνο και γερό στομάχι. Οι τιμές υποχώρησαν κατά 11,3% το έτος έως τον Οκτώβριο, έχοντας, όμως, σκαρφαλώσει σε ιστορικά υψηλά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σύμφωνα με τον δείκτη αναφοράς Liv-ex Fine Wine 100, ο οποίος παρακολουθεί τα 100 πιο εμπορεύσιμα εκλεκτά κρασιά στη δευτερογενή αγορά.

«Δεν είναι ένα βραχυπρόθεσμο παιχνίδι, ποτέ δεν ήταν. Θα πρέπει κάποιος να είναι τουλάχιστον μεσοπρόθεσμος επενδυτής, για μία πενταετία ίσως και παραπάνω», εκτιμά ο Άντονι Μάξουελ, ειδικός στην αγορά κρασιού.

«Ανεβάζοντας» την ποιότητα 

Οι επενδυτές που επιθυμούν να εισέλθουν στην αγορά κρασιού μπορούν να σκεφτούν την επένδυση ως ένα έργο τέχνης, σύμφωνα με τους ειδικούς, με την ποιότητα, τη σπανιότητα και την προέλευση να αποτελούν βασικούς παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη.

«Πρέπει να βελτιώνεται με τα χρόνια, πρέπει να υπάρχει κάποια αναγνωρισιμότητα της μάρκας και – ίσως το πιο σημαντικό – πρέπει να έχει αξία μεταπώλησης», τονίζει ο Μάξουελ.

Για αυτό, η έρευνα είναι το κλειδί και η βελτιωμένη πρόσβαση σε δεδομένα τα τελευταία χρόνια έχει διευκολύνει τους νεοεισερχόμενους να αξιολογούν τις αξιολογήσεις των εμπορικών σημάτων, την κριτική αναγνώριση, τις διαδικασίες παραγωγής και τα ποσοστά κατανάλωσης.

«Με καλύτερα δεδομένα, με μεγαλύτερη διαφάνεια, έχει βοηθήσει να μετατραπεί αυτό που ίσως ήταν λίγο σαν ένα κλειστό κλαμπ, ένα κλειστό κατάστημα, σε κάτι πολύ πιο προσιτό για πολύ περισσότερους ανθρώπους», τονίζει ο ειδικός. Παρόλα αυτά, κάτω από τα στοιχεία και τους αριθμούς, οι επενδυτές θα πρέπει επίσης να έχουν πραγματικό ενθουσιασμό για το κρασί, συμφώνησαν οι ειδικοί.

«Είναι ένα πάθος», τονίζει ο Πένια, «αν δεν απολαμβάνετε να πίνετε εκλεκτό κρασί, τότε γίνεται μια μάλλον βαρετή επενδυτική κατηγορία».

Χρυσές δημοπρασίες 

Τα οινοποιεία και οι έμποροι κρασιού μπορούν να αποτελέσουν ένα εξαιρετικό σημείο εκκίνησης για τους επενδυτές που επιθυμούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε νεαρά κρασιά σε χαμηλότερη τιμή για να τα διατηρήσουν μακροπρόθεσμα. Οι οίκοι δημοπρασιών, εν τω μεταξύ, παρέχουν πρόσβαση σε ήδη πολύ αξιόλογες μάρκες και συλλεκτικές φιάλες.

Αυτή τη στιγμή στον οίκο Sotheby’s βρίσκεται σε εξέλιξη μια ετήσια πώληση 25.000 φιαλών που επιμελήθηκε ο Ταϊβανέζος συλλέκτης έργων τέχνης και επιχειρηματίας Π. Τσεν, με δημοπρασίες που θα πραγματοποιηθούν στο Χονγκ Κονγκ, το Παρίσι, τη Βουργουνδία, τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο μέχρι τα τέλη του 2024.

Η συλλογή, με τίτλο “An Epicurean’s Atlas”, αναμένεται να αποφέρει έως και 50 εκατομμύρια δολάρια σε όλες τις πέντε πωλήσεις, κάτι που σύμφωνα με τον Πένια δείχνει γιατί αξίζει μία επένδυση στο κρασί. Ένα magnum του Henri Jayer Vosne Romanee Cros Parantoux 1er Cru, για παράδειγμα, πρόκειται να συγκεντρώσει περίπου 70.000 δολάρια.

«Αυτό που είναι σαφές είναι ότι ο Τσεν εξερευνούσε αμπελώνες στη Βουργουνδία τις πρώτες ημέρες πριν οι άνθρωποι ξοδέψουν πραγματικά πολύ χρόνο εκεί. Αλλά έχει επίσης λάβει κάποιες συμβουλές εμπειρογνωμόνων για την οικοδόμησή του χαρτοφυλακίου του», επισημαίνει στο στέλεχος του οίκου Sotheby’s. Η πώληση έρχεται καθώς η αυξημένη προσβασιμότητα και η αυξανόμενη καταναλωτική βάση έχουν προκαλέσει μια άνθηση στην αγορά.

Οι δημοπρασίες εκλεκτών κρασιών στον οίκο Sotheby’s έχουν σχεδόν τριπλασιάσει την αξία τους την τελευταία δεκαετία, ανεβαίνοντας από 58 εκατομμύρια δολάρια το 2013 σε 158 εκατομμύρια δολάρια το 2022. Κατά την ίδια περίοδο, ο αριθμός των πλειοδοτών αυξήθηκε κατά σχεδόν 400% και ο αριθμός των νέων πλειοδοτών κατά σχεδόν 500%, τα δύο τρίτα των οποίων είναι ηλικίας 30 και 40 ετών. «Υπάρχει τεράστιο νέο ενδιαφέρον. Σχεδόν οι μισοί από τους νέους αγοραστές μας προέρχονται από τις ΗΠΑ, αλλά και οι νεότεροι δημογραφικά», σημειώνει ο Πένια.

Πηγή: businessdaily.gr//Σοφία Ζαφείρη

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments