Tesla: Απώλειες κεφαλαιοποίησης 94 δισ. δολάρια σε δύο εβδομάδες
Πηγή Φωτογραφίας: FILE PHOTO: A Tesla Model X electric car is seen at the Brussels Motor Show, Belgium, January 9, 2020. REUTERS/Francois Lenoir/File Photo
Η Tesla ήταν μια από τις μεγάλες επιτυχίες του 2023, καθώς η αξία της μετοχής της υπερδιπλασιάστηκε σε 12 μήνες. Αλλά το 2024 αρχίζει με διαφορετικό τρόπο, με τον κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων (EV) του Έλον Μασκ να κάνει το χειρότερο ξεκίνημα στην ιστορία του.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει χάσει περισσότερα από 94 δισεκατομμύρια δολάρια σε αποτίμηση στην αγορά μόνο τις δύο πρώτες εβδομάδες του 2024. Όπως αναφέρει το Bloomberg,τα αίτια δεν είναι δύσκολο να γίνουν αντιληπτά. Ο κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων με έδρα το Όστιν του Τέξας έχει χτυπηθεί από ένα μπαράζ αρνητικών ειδήσεων: Η Hertz- ο «γίγαντας» στον τομέα ενοικιάσεων οχημάτων- πουλάει «κοψοχρονιά» τα Tesla που έχει στον στόλο της, οι Kινέζοι χαμηλώνουν και άλλο τις τιμές των EV τους, ενώ την ίδια ώρα η Tesla είναι αντιμέτωπη με σημάδια αύξησης του κόστους εργασίας.
Και όλα αυτά έρχονται ενόψει της επιβράδυνσης της αύξησης της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, ειδικά στις ΗΠΑ.
«Η κύρια ανησυχία των επενδυτών για την Tesla είναι η στασιμότητα της ανάπτυξης», δήλωσε σε συνέντευξή του ο αναλυτής της Cowen, Τζέφρι Όσμπορν. Οι μειώσεις των τιμών στην Κίνα απλώς ενισχύουν αυτές τις ανησυχίες, επειδή αρχίζει να μοιάζει με «έναν αγώνα προς τα κάτω για τη βιομηχανία EV, δεδομένου του έντονου ανταγωνισμού σε αυτή την αγορά».Το χτύπημα στην κεφαλαιοποίηση της Tesla για την έναρξη του έτους, είναι το μεγαλύτερο που έχει δει η εταιρεία σε παρόμοια περίοδο από τότε που εισήχθη στο χρηματιστήριο το 2010. Σε ποσοστιαία βάση, η πτώση της Tesla κατά 12% από τις αρχές Ιανουαρίου είναι η χειρότερη από το 2016, όταν η μετοχή υποχώρησε 14% τις πρώτες εννέα ημέρες διαπραγμάτευσης του έτους.
Όμως οι πιθανότητες μιας επικείμενης ανατροπής της κατάστασης για τον κατασκευαστή EV δεν φαίνονται καλές.
Η Tesla μειώνει επιθετικά τις τιμές στα αυτοκίνητά της από τις αρχές του 2023, σε μια προσπάθεια να τονώσει τη ζήτηση. Αλλά το αποτέλεσμα ήταν μια σταθερή διάβρωση του άλλοτε υψηλού περιθωρίου κέρδους της. Το μεικτό περιθωρίου κέρδους της Tesla για το τρίτο τρίμηνο του 2023 μειώθηκε στο 16,3% από 27,9%, σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Και η πίεση μόνο αυξάνεται, τώρα που οι εργαζόμενοι στην παραγωγή στα εργοστάσια της Tesla στις ΗΠΑ λαμβάνουν αυξήσεις στους μισθούς τους.
«Περνάμε μια κυκλική ύφεση για τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά η δυναμική του ανταγωνισμού επιδεινώνει τις κυκλικές πιέσεις», δήλωσε σε συνέντευξή της η Ivana Delevska, επικεφαλής επενδύσεων στην Spear Invest. «Οι περικοπές τιμών και τα περιθώρια κέρδους είναι όλα συνάρτηση αυτής της δυσμενούς ανταγωνιστικής δυναμικής».
Και σε αυτά ήρθε να προστεθεί ένα νέο πρόβλημα: Η Tesla αναγκάστηκε να επαναδρομολογήσει τις αποστολές που προορίζονταν για το εργοστάσιό της στο Βερολίνο, μετά από τις στρατιωτικές ενέργειες της Δύσης και τις ανησυχίες για την ασφάλεια των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, αναστέλλοντας το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής στο εργοστάσιό της κοντά στο Βερολίνο από τις 29 Ιανουαρίου έως τις 11 Φεβρουαρίου.
Τα πρώτα «δυσοίωνα» μηνύματα ήρθαν τον Οκτώβριο. Τότε η Tesla προειδοποίησε για πρώτη φορά για την επιβράδυνση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων, κατά την έκθεση κερδών του τρίτου τριμήνου. Σχεδόν αμέσως μετά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο εμφανίστηκαν με τις δικές τους αρνητικές προβλέψεις. Μάλιστα αυτές οι προβλέψεις ώθησαν αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να αποσύρουν τα σχέδιά τους για επέκταση.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας