Σαμπάνια: Μείωση της κατανάλωσης σε χαμηλά 40 ετών
Πηγή Φωτογραφίας: freepik.com
Μια επιπλέον απόδειξη της κρίσης που περνάει ο κλάδος των ειδών πολυτελείας, αποτελεί η πτώση των πωλήσεων γαλλικής σαμπάνιας που καταγράφηκε την περυσινή χρονιά.
Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές φιαλών σαμπάνιας μειώθηκαν κατά 8,2%, σύμφωνα με την Επιτροπή Σαμπάνιας, η οποία εκπροσωπεί τους παραγωγούς της χώρας. Εντός της Γαλλίας, οι πωλήσεις υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων σχεδόν τεσσάρων δεκαετιών, με εξαίρεση το 2020, χρονιά που στιγματίστηκε από τα λουκέτα λόγω της πανδημίας.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Marie | #momreels | rodina | inspirace (@majusv)
Οι Γάλλοι καταναλώνουν, όπως είναι φυσικό, τη μερίδα του λέοντος από την παραγωγή του εγχώριου αφρώδους οίνου, με το 40% της παραγωγής να μένει εντός των συνόρων. Ωστόσο, ο πληθωρισμός φαίνεται ότι έχει στενέψει τα περιθώρια για τα νοικοκυριά.
Η ζήτηση για Veuve Clicquot, Bollinger, Lanson και άλλες ταμπέλες εκτοξεύτηκε μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων που είχαν επιβληθεί για την πανδημία και ακολούθως επανήλθε στα φυσιολογικά επίπεδα. Η τάση αυτή παρατηρήθηκε σε ολόκληρη τη βιομηχανία ειδών πολυτελείας. Η εταιρεία συμβούλων Bain εκτιμά ότι ο τομέας θα αναπτυχθεί πιθανώς κατά 4% φέτος, από 8% το 2023, στοιχείο που υπογραμμίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι προμηθευτές προϊόντων πολυτελείας.
Οι συνολικές πωλήσεις της σαμπάνιας ανήλθαν σε 299 εκατομμύρια την περασμένη χρονιά. Ωστόσο, οι παραγωγοί αντιστάθμισαν το χαμένο έδαφος από τη μείωση των πωλήσεων με τις αυξημένες τιμές στις ετικέτες, κυρίως για τις φιάλες που πωλήθηκαν στο εξωτερικό. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με την Επιτροπή Σαμπάνιας, τα έσοδα διατηρήθηκαν στα επίπεδα ρεκόρ των 6 δισ. ευρώ του 2022.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Mynameis Efi (@efi.kakagianni)
Η LVMH, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής σαμπάνιας, στην οποία ανήκουν ετικέτες όπως η Moët & Chandon και η Dom Pérignon, είχε ανακοινώσει ήδη από τον Σεπτέμβριο ότι ανέμενε υποχώρηση στις πωλήσεις, ιδίως σε ότι αφορά την κατανάλωση στο σπίτι. Η μονάδα κρασιών και αλκοολούχων ποτών του ομίλου, η οποία περιλαμβάνει επίσης το κονιάκ Hennessy, είδε τα έσοδα της να υποχωρούν κατά 7% σε οργανική βάση τους πρώτους εννέα μήνες του περασμένου έτους, ενώ ήταν το μόνο τμήμα του που υπέστη πτώση εσόδων κατά την περίοδο αυτή.
Μιλώντας κατά τη διάρκεια ενός πάνελ που διοργάνωσε η National Retail Federation την Κυριακή, ο Philippe Schaus, διευθύνων σύμβουλος της μονάδας κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών της LVMH, δήλωσε ότι υπάρχει μεγαλύτερη ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης για τις ετικέτες σαμπάνιας μετά τον «καταιγισμό» που παρατηρήθηκε το 2021 και το 2022, όταν η κατανάλωση ξεπερνούσε την προσφορά.
«Το 2024 θα είναι μια χρονιά με πιθανώς πιο ήπιες αυξήσεις τιμών», δήλωσε ο Schaus.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας