Στόχος της μελέτης, η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, είναι η διερεύνηση αποδοτικών τρόπων διευκόλυνσης της μετάβασης του υφιστάμενου ελληνικού πορθμειακού ακτοπλοϊκού συστήματος σε μια πιο βιώσιμη λειτουργία
Τους τρόπους με τους οποίους θα μπορέσουν να ενταχθούν ηλεκτρικά και υβριδικά πλοία στην ακτοπλοία μικρών αποστάσεων και ειδικότερα στις ελληνικές πορθμειακές γραμμές θα εξετάσει το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, σε συνεργασία με πανεπιστήμια της Νορβηγίας, στο πλαίσιο της πράξης «Ηλεκτροκίνηση Ακτοπλοϊκών Πλοίων στην Ελλάδα» που συγχρηματοδοτείται από το Χρηματοδοτικό Μηχανισμό του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΧΜ – EOX).
Στόχος της μελέτης, η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, είναι η διερεύνηση αποδοτικών τρόπων διευκόλυνσης της μετάβασης του υφιστάμενου ελληνικού πορθμειακού ακτοπλοϊκού συστήματος σε μια πιο βιώσιμη λειτουργία, μέσω της χρήσης αμιγώς ηλεκτρικών ή και υβριδικών πλοίων αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της Νορβηγίας και την εμπειρία της Ελλάδας.
- Απεικόνιση της κατάστασης που επικρατεί στο υφιστάμενο ακτοπλοϊκό σύστημα της Ελλάδας και κατηγοριοποίηση των πορθμειακών δρομολογίων με κριτήριο την πυκνότητα του δικτύου,
- Καταγραφή των κύριων στοιχείων και τεχνικών χαρακτηριστικών (όπως ο αριθμός, το μέγεθος, οι διαστάσεις, εγκατεστημένο σύστημα πρόωσης, κλπ.) των επιβατηγών και επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων που εξυπηρετούν τα παραπάνω δρομολόγια μέσω συλλογής και επεξεργασίας των σχετικών ποσοτικών δεδομένων,
- Αξιολόγηση των δυνατοτήτων της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας και των προμηθευτών ναυτιλιακού εξοπλισμού για την ναυπήγηση και μετασκευή αμιγώς ηλεκτρικών ή/και υβριδικών πλοίων.
Κατά το τρίτο και τελικό στάδιο της πράξης, θα πραγματοποιηθούν σε συνεργασία με τους νορβηγούς εταίρους:
– Διερεύνηση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου για την κατασκευή και λειτουργία ηλεκτρικών πλοίων στην Ελλάδα, ανάδειξη τυχόν νομοθετικών κενών και πρόταση εισαγωγής πρόσθετου κανονιστικού πλαισίου, λαμβάνοντας υπόψη βέλτιστες πρακτικές από την περίπτωση της Νορβηγίας,
– Ανάλυση κόστους / οφέλους σχετικά με την εισαγωγή ηλεκτρικών συστημάτων πρόωσης ή πλοίων υβριδικής κατανάλωσης καυσίμων, στην οποία θα συμπεριλαμβάνονται τα αποτελέσματα του νορβηγικού προγράμματος ως σημείο αναφοράς,
– Διεξαγωγή διαβούλευσης, για την ανάδειξη των αντιλήψεων των κοινωνικών εταίρων (stakeholders), στην οποία, μεταξύ άλλων, θα συμμετέχουν περιφερειακοί φορείς (όπως Δήμοι, Λιμενικές αρχές, ταξιδιωτικοί πράκτορες, κάτοικοι κ.ά.), πλοιοκτήτες, κατασκευαστές, προμηθευτές, κ.α., ούτως ώστε να διερευνηθεί η σκοπιμότητα και το επίπεδο αποδοχής εφαρμογής των εν λόγω νέων τεχνολογιών.
Πηγή: insider.gr//Κώστας Κετσιετζής
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας