Cristóbal Balenciaga: Η δραματική σειρά αφιερωμένη στον δάσκαλο του Dior
Πηγή Φωτογραφίας: YEET MAGAZINE. com 26 FEB 2018
Η υπηρεσία streaming της Disney+ παρουσιάζει μια πρωτότυπη δραματική σειρά εμπνευσμένη από τη ζωή και την κληρονομιά του εμβληματικού Ισπανού σχεδιαστή μόδας, Cristóbal Balenciaga. Η σειρά “Cristóbal Balenciaga”, που θα προβληθεί στις οθόνες στις 19 Ιανουαρίου, θα έχει ως πρωταγωνιστή τον Ισπανό ηθοποιό Alberto San Juan στον ρόλο του iconic σχεδιαστή από την Getaria, τον οποίο οι δημιουργοί αποκαλούν «έναν αινιγματικό και εξαιρετικά ταλαντούχο άνθρωπο που αψήφησε τις κοινωνικές συμβάσεις της εποχής και έφερε επανάσταση στον κόσμο της μόδας».
Η ιστορία θα ξεκινήσει το 1937, τη χρονιά που ο σχεδιαστής παρουσίασε την πρώτη του Parisian Haute Couture συλλογή, καταγράφοντας τη μετακόμισή του στη γαλλική πρωτεύουσα και αφήνοντας πίσω του μια επιτυχημένη καριέρα στα ατελιέ του στη Μαδρίτη και το San Sebastian, όπου έντυνε ισπανική ελίτ και αριστοκρατία.
Παρότι η θεωρούμενη πρωτεύουσα της παγκόσμιας μόδας δεν τον υποδέχτηκε ακριβώς με ανοιχτές αγκάλες εξαιτίας της εικονοκλαστικής προσέγγισής του και της σχεδόν παράταιρης με την εποχή ματιάς του -όταν ο Ντιόρ επέβαλε τη σιλουέτα της κλεψύδρας, ο Μπαλενσιάγκα παρουσίαζε το περίφημο sac dress, δηλαδή ένα φόρεμα που αγνοούσε επιδεικτικά τη γυναικεία μέση-, τελικά ο Ισπανός couturier αποτυπώθηκε στο συλλογικό ασυνείδητο των συγχρόνων του όχι απλώς ως τολμηρός ή οραματιστής αλλά ως ο ένας και μοναδικός δάσκαλος, ο πατριάρχης της σύγχρονης μόδας, την οποία εξακολουθεί να επηρεάζει έως και σήμερα, μισό αιώνα μετά τον θάνατό του. Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν το 1968 πήρε την απόφαση να κλείσει το ατελιέ του, η είδηση προκάλεσε αισθήματα βαθιάς απώλειας και πένθους στις πελάτισσές του, οι οποίες είχαν ασπαστεί το ενδυματολογικό δόγμα του.
Ποιες ήταν αυτές; Η Γουόλις Σίμσον, η Γκρέις Κέλι, η Γκρέτα Γκάρμπο, η Τζάκι Κένεντι, η Ελενα Ρουμπινστάιν, η influencer της εποχής Μόνα Φον Μπίσμπαρκ. Η τελευταία λέγεται πως κλείστηκε τρεις ημέρες στο δωμάτιο του ξενοδοχείου της και θρηνούσε την απόφαση του σχεδιαστή να αποσυρθεί από την ενεργό δράση. Αλλά ο Μπαλενσιάγκα δεν συγκινούνταν από τις συναισθηματικές αντιδράσεις, όπως δεν εντυπωσιαζόταν από την ουρανομήκη επιτυχία του. Ούτε βέβαια από την αποτυχία του. Ακόμα και όταν το 1967 το μνημειώδες envelope dress του, που αποθεώθηκε από τον Τύπο της εποχής, πούλησε μόλις δύο κομμάτια -το ένα μάλιστα επιστράφηκε αφού η αγοράστριά του δεν ήξερε πώς να το διαχειριστεί για να εκτελέσει τη φυσική ανάγκη της- εκείνος αντιμετώπισε την παταγώδη εμπορική αστοχία επιστρατεύοντας το πιο χρήσιμο και πολύτιμο όπλο της φαρέτρας του. Την παροιμιώδη στωικότητά του
Ήθελε να βρίσκεται σε τέτοια απόσταση ασφαλείας και σαφώς διαχωρισμένος από την πολλή συνάφεια του κόσμου, ώστε απέφευγε να συναντά και να συνομιλεί με πελάτες του εμβληματικού παριζιάνικου ατελιέ του στη λεωφόρο Georges V του Παρισιού. Ο μύθος και οι αφηγήσεις της επικεφαλής του ατελιέ του -του πρώτου τη τάξει «τέρατος», αφού έτσι αποκαλούσε χαϊδευτικά τις συνεργάτιδές του- συντείνουν πως ο Μπαλενσιάγκα συνήθιζε να παρακολουθεί όσα διαμείβονταν στο ιδιωτικό βασίλειό του μέσα από μια μικροσκοπική κλειδαρότρυπα. Για εκείνον η μόδα ξεκίνησε ως παιδικό παιχνίδι και εξελίχθηκε σε αγώνα ζωής για να αποκρυσταλλώσει σε ενδύματα και αξεσουάρ την αχαλίνωτη και έξω από τα στεγανά, τα στερεότυπα, ακόμα και τα ιερά και όσια των δεκαετιών που εργάστηκε φαντασία του.
Κοντολογίς, η υψηλή ραπτική δεν λειτούργησε ποτέ για εκείνον ως πρόφαση για δημόσιες σχέσεις και κοινωνική ανέλιξη. Κάποιοι υποστηρίζουν πως τη μετριοπάθειά του την οφείλει στην ταπεινή καταγωγή του. Γεννήθηκε το 1895 στην Γκεταρία, μια κωμόπολη της χώρας των Βάσκων, γιος ενός ψαρά και μιας μοδίστρας, έμεινε ορφανός από πατέρα στην παιδική του ηλικία και στα 12 του έπιασε για πρώτη φορά βελόνα και κλωστή στα χέρια του στο ραφτάδικο της μάνας του.
Δημιουργία της Lourdes Iglesias και των 12 φορές βραβευμένων με Goya Aitor Arregi, Jon Garaño και Jose Mari Goenaga, ο πρωταγωνιστής San Juan θα πλαισιωθεί από ένα διεθνές cast, μεταξύ των οποίων η Anna-Victoire Olivier ως ηθοποιός Audrey Hepburn, η οποία υπήρξε και μούσα του σχεδιαστή, ο Patrice Thibaud ως Christian Dior και η Anouk Grinberg ως Coco Chanel.
Στον τεχνικό τομέα του “Cristóbal Balenciaga”, η ομάδα αποτελείται από εξαιρετικούς επαγγελματίες.
Μεταξύ άλλων, ο συνθέτης Alberto Iglesias, νικητής 11 βραβείων Goya, υποψήφιος 19 φορές και τέσσερις φορές υποψήφιος για Όσκαρ, τρεις φορές υποψήφιος για Bafta Award και δύο φορές υποψήφιος για Χρυσές Σφαίρες, είναι υπεύθυνος για το πρωτότυπο soundtrack. Η Bina Daigeler, υποψήφια για Όσκαρ για την ταινία ζωντανής δράσης “Mulan” των Walt Disney Studios και υποψήφια για βραβείο Emmy για το σχεδιασμό κοστουμιών της ταινίας “Mrs. America”, είναι η ενδυματολόγος του “Cristóbal Balenciaga”, μαζί με τον συνεργάτη της Pepo Ruiz Dorado. Ο Javier Agirre Erauso (βραβευμένος με Goya για την ταινία “The Giant”) είναι ο διευθυντής φωτογραφίας Ο Mikel Serrano (βραβευμένος με Goya για τις ταινίες “The Giant” και “Akelarre”) είναι ο καλλιτεχνικός διευθυντής Η Karmele Soler (βραβευμένη με Goya για την ταινία “The Skin I live in”) είναι η make-up artist.
Παραγωγός της σειράς είναι ο Xabier Berzosa μέσω των Moriarti Produkzioak και Irusoin. Η Moriarti Produkzioak ιδρύθηκε το 2001 και οι ταινίες της έχουν λάβει μέρος σε πολλά διεθνή φεστιβάλ και έχουν κερδίσει περισσότερα από 450 βραβεία. Μεταξύ των διακρίσεων: 12 βραβεία Goya και 31 υποψηφιότητες- δύο φορές υποψήφιοι για να εκπροσωπήσουν την Ισπανία στα βραβεία Όσκαρ. Η Irusoin ιδρύθηκε το 1982 ως εταιρεία παραγωγής σεναρίων, ντοκιμαντέρ και ταινιών κινουμένων σχεδίων. Μέσα σε μόλις 5 χρόνια και με τις τρεις τελευταίες ταινίες της, “Loreak”, “The Giant” και “The Endless Trench”, η Irusoin οδήγησε τις πιο σημαντικές υποψηφιότητες και βραβεία της κινηματογραφικής βιομηχανίας στη χώρα. Πρόκειται, λοιπόν, για μια σειρά που κάθε λάτρης της μόδας και της ιστορίας δεν πρέπει να χάσει!
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας