ΑΠΟΨΕΙΣ

Οι αυξήσεις στις τιμές των τροφίμων αποτελούν από τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές

Οι αυξήσεις στις τιμές των τροφίμων αποτελούν από τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές
Γράφει στο pagenews.gr η Δάφνη Γρηγοριάδη,Οικονομική Αναλύτρια

Ο πληθωρισμός στην Ελλάδα έφτασε το 3,7% τον Δεκέμβριο, ενώ στην Ευρωζώνη κατέγραψε αύξηση στο 2,9%. Στην πυροδότηση  του πληθωρισμού συμβάλει η αυξανόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα, καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζεται, ενώ το νέο μέτωπο στη Γάζα προσθέτει ακόμη περισσότερη ανασφάλεια. Επιπλέον, έχουμε μια νέα ένταση, αυτή  στην Ερυθρά Θάλασσα η οποία προκαλεί ανησυχία στον εμπορικό κόσμο  οι συνέπειες της οποίας είναι θέμα εβδομάδων να γίνουν ορατές.

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις (κυρίως έτοιμων) προϊόντων  και  αυξημένο μεταφορικό κόστος αποτελούν πηγές ανησυχίας για τις επιχειρήσεις. Αυτοί οι παράγοντες μπορεί να οδηγήσουν σε αυξημένα λειτουργικά έξοδα, τα οποία στη συνέχεια περνούν στις τιμές των προϊόντων. Το ενδεχόμενο αυτό δημιουργεί πίεση στην αγορά, επηρεάζοντας την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, δημιουργώντας προκλήσεις για τις επιχειρήσεις.

Οι αυξήσεις στις τιμές των τροφίμων αποτελούν ένα από τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές. Η πτώση της ζήτησης λόγω μείωσης  της αγοραστικής δύναμης έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της παραγωγής σε πολλά είδη τροφίμων. Καθώς η παραγωγή μειώνεται, τα κόστη ανά μονάδα παραγωγής αυξάνονται, επηρεάζοντας τις τιμές πώλησης, οδηγώντας σε υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές. Σαφώς υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που κρατούν τις τιμές σε υψηλά επίπεδα όπως η μεγάλη εξάρτηση από εισαγωγές πρώτων υλών, καθώς και το φαινόμενο της αισχροκέρδειας για το οποίο μάλιστα είδαμε πρόσφατα και την θέσπιση ειδικών μέτρων.

Πρόσφατα είδαμε επίσης αυξημένη επιβολή προστίμων σε επιχειρήσεις που παραβιάζουν το πλαφόν κέρδους, ιδιαίτερα μάλιστα σε ολιγοπωλιακές αγορές όπου γνωρίζουν εξορισμού ότι ο καταναλωτής δεν έχει πολλές επιλογές και αργά ή γρήγορα θα επιστέψει στο brand επομένως η όποια δυσφήμηση της εταιρείας για παραβίαση του πλαφόν δεν θα επηρεάσει αισθητά το  καταναλωτικό κοινό της.

Ο παράγοντας επίσης της κλιματικής αλλαγής αναδεικνύεται ως σημαντική επιρροή στις ανατιμήσεις με αυτή του ελαιόλαδου να πρωταγωνιστεί. Οι ακραίες καιρικές συνθήκες που συνδέονται με την κλιματική αλλαγή έχουν επηρεάσει σημαντικά την παραγωγή του. Η μείωση της διαθεσιμότητας και η αύξηση του κόστους παραγωγής έχουν οδηγήσει σε αυξημένες τιμές, φθάνοντας ακόμη και σε επίπεδα τιμών προϊόντων πολυτελείας, όπως τα έλαια καρύδας και άλλα premium υποκατάστατα. Αυτή η εξέλιξη αποτελεί πρόκληση για τους καταναλωτές καθώς και για τον γεωργικό κλάδο που πρέπει να προσαρμοστεί στις μεταβαλλόμενες συνθήκες παραγωγής.

*Η Δάφνη Γρηγοριάδη είναι Οικονομική Αναλύτρια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments