SPOTLIGHTS

Η εμμονή των 10χρονων κοριτσιών με τις πανάκριβες κρέμες και ο πανικός του γήρατος

Sephora Kids: Μια καταιγίδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στροβιλίζεται γύρω από τον τομέα της ομορφιάς και σπέρνει τον πανικό στα beauty shops.

Ένα από τα βίντεο ξεκινάει ως εξής: «Πήγα σήμερα να ψωνίσω καλλυντικά ωραία και καλά, και αυτό που είδα ομολογώ δεν το περίμενα, πίστευα πως αυτά τα πράγματα γίνονται μόνο στην Αμερική. Αρχικά το μαγαζί ήταν γεμάτο δεκάχρονα κορίτσια. Πού τα έχουν δει αυτά τα παιδιά τα μέικ-απ, πού ξέρουν τι είναι μέικ-απ; Εγώ το μόνο πράγμα που αναγνώριζα σαν μέικ-απ ήταν αυτές τις ροζ κασετίνες που έμοιαζαν με σκιές και τελικά ήταν σαν κόλλα, και σας ρωτάω, τι να το κάνεις ρουζ των 30 ευρώ στο δημοτικό;». Όπως σκρόλαρα έπεσα και σε κάμποσα ακόμα που μου κίνησαν την περιέργεια και είπα να πάω μια βόλτα να δω και μόνη μου τι γίνεται. Για του λόγου το αληθές, πέρασα δύο ώρες μέσα σε δύο καταστήματα με προϊόντα ομορφιάς και δεν είδα κανένα 10χρονο να αγοράζει πανάκριβες, high-end κρέμες ή να καταναλώνει μανιωδώς όλα τα τέστερ.

Συνομιλώντας με παιδιά αυτής της γενιάς, καταλαβαίνω πως είναι φοβερά προετοιμασμένα σε ό,τι αφορά τις καταναλωτικές τους συνήθειες. Δεν μπαίνουν σε ένα κατάστημα για να δουν τι έχει, αλλά γιατί έχουν κάτι πολύ συγκεκριμένο στο μυαλό τους. Η A. είναι πωλήτρια σε κατάστημα καλλυντικών και εξηγεί ότι καμιά φορά εμφανίζονται δεκάχρονα στον τομέα του skincare, ωστόσο δεν έρχονται να ρωτήσουν, δεν είναι καν δεκτικά σε συμβουλές του τύπου «ίσως δεν χρειάζεται η επιδερμίδα σου ρετινόλη». Συνήθως έρχονται και απλώς αγοράζουν προϊόντα για τη χρήση των οποίων πιθανότατα δεν έχουν καν ιδέα. Η A. προσπαθεί να τις μεταπείσει, αλλά οι προσπάθειες κατά κύριο λόγο πέφτουν στο κενό.

Στα stand με τα προϊόντα make-up βρήκα δύο κορίτσια με τις μαμάδες τους, η μια ήταν 14 χρονών και η άλλη 13. Όπως μου εξήγησαν, και εκείνες πιστεύουν ότι οι 10χρονες ή οι 11χρονες δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιούν ρετινόλη και δυνατά οξέα. «Το βρίσκω περίεργο, κυρίως επειδή έχεις τόσο καλή επιδερμίδα όταν είσαι μικρή», λέει η 13χρονη Λ. «Το TikTok κάνει ζημιά στα πάντα», συμπληρώνει η 14χρονη Φ., «όταν είσαι μικρός και βλέπεις κάτι, το ζηλεύεις, θες να το δοκιμάσεις. Είναι πολύ λογικό όταν παρακολουθείς όλες τις πανέμορφες κοπέλες που θαυμάζεις να αποθεώνουν ένα μπουκαλάκι, έπειτα να το θες και εσύ. Νομίζεις ότι το χρειάζεσαι».

Όταν ρώτησα την Ε., που είναι 13 ετών, μου είπε πως ξέρει παιδιά που αγοράζουν ακριβές κρέμες, αλλά η μαμά της τής έχει απαγορεύσει να δοκιμάζει viral προϊόντα που βλέπει στο TikTok. Ωστόσο, όποτε βρίσκει την ευκαιρία, τρυπώνει στα καταστήματα καλλυντικών και δοκιμάζει ό,τι μπορεί. «Συνειδητοποίησα ότι δεν έχει σημασία τι προϊόντα χρησιμοποιείς, αν φαίνονται όμορφα ή αν έχουν κακή συσκευασία, σημασία έχει τι λειτουργεί για την επιδερμίδα σου», λέει. Χρησιμοποιεί ρετινόλη για την ακμή.

Πηγή: lifo.gr//Μίνα Καλογερά