«Pradasphere ΙΙ»: Μια μέρα στην πιο ανανεωμένη κολεξιόν του 2024
Πηγή Φωτογραφίας: Prada 'The Glass Age' Spring 2023 Ad Campaign Review | The Impression
Μια σπουδαία σελίδα γράφτηκε στη σχέση μόδας, τέχνης και αρχιτεκτονικής, τον προηγούμενο μήνα στη Σανγκάη.
Η πόλη, που θεωρείται μία από τις fashion capitals της μόδας, φιλοξένησε τη δεύτερη, ανανεωμένη εκδοχή της μνημειώδους έκθεσης «Pradashpere» που είχε παρουσιαστεί το 2014 στο Λονδίνο.
Η Pradashpere II, όπως ονομάστηκε, φιλοξενήθηκε στο μουσείο Start, έναν επιβλητικό χώρο που ανακαινίστηκε από τον Jean Nouvel. Το μουσείο βρίσκεται σε ένα ιστορικό κτίριο που παλαιότερα στέγαζε τον σιδηροδρομικό σταθμό Nanpu, που χρονολογείται από το 1907.
Οι εντυπωσιακοί χώροι του, διαμορφωμένοι σε διαφορετικές πτέρυγες φιλοξένησαν περίπου 400 εκθέματα -από ρούχα μέχρι design αντικείμενα -τα οποία επιμελήθηκαν μαζί τόσο η Miuccia Prada όσο και ο Raf Simons, ο καλλιτεχνικός συν-διευθυντής του οίκου τα τελευταία χρόνια.
Στο κέντρο της έκθεσης -βουτιάς στην ιστορία αλλά και το σύμπαν του οίκου δέσποζε ένας μακρύς διάδρομος με looks που εκτείνονται χρονολογικά από την πρώτη επίδειξη μόδας της Prada, το 1988, μέχρι σήμερα.
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο ήταν ότι ο επισκέπτης μπορούσε να συγκρίνει τις χρονιές και τις δεκαετίες, να δει τις αναφορές και την έμπνευση πίσω από κάθε συλλογή και να εντοπίσει ποια μοτίβα επαναλαμβάνονται, ποια εγκαταλείφθηκαν μετά από την πρώτη συλλογή και πως άλλαξε η εικόνα της Prada μέσα στα χρόνια.
Ένα από τα highlights ήταν ο χώρος αφιερωμένος στις υφές και τα χρώματα. Μερικές δεκάδες φούστες Prada με διαφορετικά κοψίματα, μήκη και εφαρμογές, λειτούργησαν ως καμβάς για την εξερεύνηση των ποικίλων υφασμάτων που έχουν γίνει σήμα κατατεθέν της Prada – τσαλακωμένα prints, cloqué, φτερά και faux γούνα, metallics και οργάντζα, μεταξύ άλλων.
Τα επόμενα δωμάτια που ήταν αφιερωμένα σε διαφορετικές θεματικές όπως το Μιλάνο, με ειδική μνεία στο Fratelli Prada, την πρώτη μπουτίκ του οίκου που άνοιξε στη Galleria Vittorio Emanuele II, με τσάντες με σκαλιστά κουμπώματα, ενώ ένα άλλο περιελάμβανε εγκαταστάσεις του Damien Hirst γύρω από άλλες τσάντες Prada.
Ένα άλλο κομμάτι της έκθεσης ήταν ωδή στα καταστήματα και τις μπουτίκ της Prada ανά τον κόσμο, κάποια από τα οποία έχουν αποκτήσει μουσειακό χαρακτήρα. Ο Andreas Gursky, για παράδειγμα, έχει αποτυπώσει γαλήνια εγκαταλελειμμένα καταστήματα Prada, ενώ το Prada Marfa στην κομητεία Jeff Davis του Τέξας έχει χαρακτηριστεί τεχνικά ως αυτόνομο μουσείο από το 2014.
Το Fondazione Prada είχε τη δική του μνεία, όπως και οι απόπειρες της Prada στην αρχιτεκτονική, αλλά και τα projects Luna Rossa, Parada Linea Rossa και Re-Nylon. Πρόκειται για μια εξαντλητική επισκόπηση των πολλών πτυχών της Prada, ενσωματωμένη σε πολλαπλές καθηλωτικές εμπειρίες -κάθε δωμάτιο είχε διαφορετικό χαρακτήρα εμποτισμένο με αναφορές στην ιστορία του οίκου.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας