Πιερρακάκης για μη κρατικά ΑΕΙ: Θα έχουμε τα αυστηρότερα κριτήρια στην ΕΕ
Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi (Αρχείου),Υπάρχουν πολύ αυστηρά κριτήρια για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, καλώ τους πάντες να τα δουν, είναι τα αυστηρότερα στην ΕΕ επισήμανε μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης
Υπάρχουν πολύ αυστηρά κριτήρια για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, καλώ τους πάντες να τα δουν, είναι τα αυστηρότερα στην ΕΕ επισήμανε μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος και έδωσε διευκρινίσεις για το πως θα προκύπτει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής των υποψήφιων φοιτητών.
Έχουμε, εξήγησε ο Υπουργός Παιδείας, μια Ειδική Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής η οποία θα προκύπτει πώς; Έχουμε τέσσερα επιστημονικά πεδία σαν τις παλιές δέσμες.
Στο καθένα από αυτά υπάρχει ένας μέσος όρος επιδόσεων των μαθητών. Από αυτούς τους τέσσερις μέσους όρους παίρνουμε τον μικρότερο και τον πολλαπλασιάζουμε με τον συντελεστή 0,8 (αντίστοιχος και της ΕΒΕ) και βγαίνει ένας και μόνο βαθμός… αντιστοιχεί σε ένα πλαφόν ουσιαστικά, που κάτω από αυτό δεν υπάρχει είσοδος.
Κάποιος ο οποίος μέσω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, όπως έχει προκύψει στις Πανελλήνιες, δεν μπορεί να μπει στα τμήματα του ελληνικού δημοσίου πανεπιστημίου ουσιαστικά δεν θα μπορεί να μπει και στα μη κρατικά. Ο γενικός «κόφτης» δηλαδή, αυτή είναι η λογική, ξεκαθάρισε ο υπουργός Παιδείας.
«Η λογική αυτή έχει οριοθετηθεί, επειδή υπάρχουν κανόνες που πρέπει να τηρήσουμε σχετικά με τη συνταγματική αποτύπωση του πώς λειτουργεί η ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα μας» πρόσθεσε ακόμα.
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης συνέχισε, τονίζοντας πως «εμείς έχουμε ένα κεκτημένο και ένα υφιστάμενο εθνικό σύστημα. Κρίναμε ότι αυτή η διασύνδεση πρέπει να γίνει, αλλά δεν είναι αυτό το μόνο κριτήριο για τα μη κρατικά πανεπιστήμια» και σημείωσε ότι «αυτά που περιέχει ο νόμος είναι τα ελάχιστα. Κάθε σχολή θα βάζει τα δικά της κριτήρια που θα πρέπει να είναι ίδια με αυτά που έχει το μητρικό. Τα κριτήρια αυτά, όμως, θα πρέπει να τα κρίνει και η ελληνική ανεξάρτητη αρχή, άρα είναι ένα σύστημα πλήρες».
«Τα Νομικά Πρόσωπα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης αφορούν μόνο στρατηγικές συνεργασίες και παρουσίες στη χώρα μας, υπάρχουν ποιοτικές προϋποθέσεις. Αυτοί που θα έρθουν θα είναι μόνο σοβαροί, και υπάρχει ενδιαφέρον από σοβαρά πανεπιστήμια. Θα είναι παραρτήματα με μίνιμουμ 30 καθηγητές, μίνιμουμ, για να εξετάσει την αίτηση η ΕΘΑΕΕ (Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης).
Δεύτερον, μίνιμουμ τρεις σχολές όπως στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια, με εξαίρεση αν κάποιο πανεπιστήμιο είναι στα Top 20 πανεπιστήμια του πλανήτη. Αυτά είναι μόνο κάποια από τα κριτήρια, πρέπει να κάνουν έρευνα, και οι καθηγητές θα εξελίσσονται με αντίστοιχο τρόπο με τα δημόσια» εξήγησε.
Πρόκειται, εξήγησε, για παραρτήματα μη κερδοσκοπικά των ξένων πανεπιστημίων. «Υπάρχουν και κάποιοι κανόνες που πρέπει να τηρήσουμε σε σχέση και με όλη την υφιστάμενη συνταγματική αποτύπωση του πώς λειτουργεί η ανώτατη παιδεία στη χώρα μας.
Αυτά που δημοσιεύτηκαν είναι οι “κόφτες”, είναι τα ελάχιστα, γιατί πρώτον κάθε σχολή θα βάζει τα δικά της κριτήρια, τα οποία δεύτερον θα πρέπει να είναι αντίστοιχα του μητρικού πανεπιστημίου, και τρίτον τα κριτήρια αυτά θα πρέπει να τα εγκρίνουμε και εμείς. Η ΕΘΑΑΕ θα λαμβάνει στο φάκελο και τα κριτήρια».
Για την κριτική που ασκείται για το εάν ο φοιτητής στο μη κρατικό ΑΕΙ θα είναι το ίδιο καταρτισμένος με τον φοιτητή του δημοσίου πανεπιστημίου, ανέφερε:
«Αυτή τη στιγμή έχουμε 40.000 Έλληνες που σπουδάζουν στο εξωτερικό με κριτήρια των ξένων πανεπιστημίων. Εφόσον υπάρχει αναγνώριση από το ΔΟΑΤΑΠ αυτόματα υπάρχει ισοδυναμία και τα επαγγελματικά προσόντα. Έχουμε πάνω από 30 κολέγια στη χώρα μας. Η Ελλάδα έχει συρθεί με ενωσιακή νομολογία να αναγνωρίσει τα επαγγελματικά δικαιώματα αυτών των κολεγίων. Το μείζον έχει ήδη αναγνωριστεί χωρίς ισχυρούς κανόνες επειδή επί δεκαετίες αντιμετωπίζουμε το θέμα αυτό ως ταμπού και κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας» επισήμανε.
Ξεκαθάρισε ότι «δεν θα υπάρχουν πανεπιστήμια του πρώτου ορόφου. Τα μη κρατικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα θα συστήνονται με μια σειρά εξαντλητικά κριτήρια. Είναι ένας νόμος που προωθεί μόνο στρατηγικές και όχι ευκαιριακές παρουσίες στη χώρα μας. Αυτοί που θα έρθουν θα είναι μόνο σοβαροί και αυτό προκύπτει από τα κριτήρια που βάλαμε».
Όσον αφορά το ύψος των διδάκτρων απέρριψε αιτιάσεις ότι μπορεί να είναι τριψήφια ή πολύ ακριβά με το επιχείρημα ότι «τα κριτήρια θα είναι κομμάτι του προς έγκριση φακέλου από την ανεξάρτητη αρχή. Εγώ είμαι μεγάλος οπαδός της κοινής λογικής, και πολλά σημεία της κριτικής την παραβιάζουν… Δεν πρόκειται να πετύχει ποτέ κάτι τέτοιο».
Για τα προπτυχιακά προγράμματα των δημοσίων ΑΕΙ είπε πως «είναι δωρεάν και μείνουν δωρεάν» ενώ υπενθύμισε ότι «σε μεταπτυχιακά υπάρχουν δίδακτρα με ερμηνεία του ΣτΕ».
Για δημόσια πανεπιστήμια και καταλήψεις
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης επισήμανε ότι το μεγαλύτερο τμήμα της χθεσινής παρουσίασης αφορούσε τις ενέργειες στήριξης των δημοσίων πανεπιστημίων πέραν της χρηματοδότησης.
Χαρακτήρισε, «υποκριτική την κριτική όταν επί ΣΥΡΙΖΑ η χρηματοδότηση έπεφτε» και ενημέρωσε ότι «το 2018 την παραλάβαμε στα 92 εκατ. ευρώ και την πήγαμε στα 133 εκατ. ευρώ. Αν προσθέσετε ΕΣΠΑ, Ταμείο Ανάκαμψης και φοιτητικές εστίες είναι άλλο ένα 1,5 δισ. ευρώ. Άρα πρακτικά μιλάμε για ενίσχυση 2 δισ. ευρώ. Οι μισθοί των καθηγητών έχουν ανέβει κατά 12%-15% και σε ό,τι αφορά τους ΕΛΚΕ έχει καταργηθεί το πλαφόν».
Για τις καταλήψεις και τις διαδικτυακές εξετάσεις ανέφερε πως «το πρόβλημα παρουσιάστηκε στο 1/3 των τμημάτων. Υπάρχει νόμος του 2022, όταν υπάρχουν έκτακτες συνθήκες να γυρνάμε σε ψηφιακά συστήματα. Χαίρομαι που είδα τη σύνοδο των πρυτάνεων να το υιοθετεί. Υπάρχουν μεμονωμένες διαφωνίες, εμείς έχουμε εξαντλήσει τα νομικά μέσα. Πρέπει το κάθε ίδρυμα να εφαρμόσει τον νόμο».
Ο κ. Πιερρακάκης διευκρίνισε ότι «θέλουμε να αναθεωρηθεί το άρθρο 16, είναι πάγια θέση της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη. Προβαίνουμε με μια ρύθμιση σε μια σύγχρονη ερμηνεία του άρθρου υπό το φως του ενωσιακού δικαίου».
Για τις πανελλαδικές εξετάσεις είπε ότι «δεν είναι ώρα για να ανοίξουμε συζητήσεις για το θέμα της πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση. Έχω ζητήσει να ανοίξει η συζήτηση για το εθνικό απολυτήριο αλλά μιλάμε με το δεδομένο της αντικειμενικής διόρθωσης των πανελλαδικών εξετάσεων».
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας