Nέα της αγοράς

Έφτασαν τα 200 τα πιστοποιημένα boutique ξενοδοχεία στην Ελλάδα

To νέο brand προβολής και επικοινωνίας των Boutique Hotel στη χώρα μας παρουσίασε χθες το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος.

Μια νέα μεγάλη και ξεχωριστή «αγορά», με προσωποποιημένες υπηρεσίες και απόλυτη σύνδεση με τις τοπικές κοινωνίες όπου εδρεύουν έχουν καταστεί πλέον τα πιστοποιημένα boutique ξενοδοχεία στη χώρα μας, καθώς ανέρχονται πλέον στα 200, ενώ αν συμπεριληφθούν και τα μη πιστοποιημένα, ξεπερνούν τα 350.

Επιπλέον 100 ξενοδοχεία είναι στη διαδικασία πιστοποίησης στο πλαίσιο του σχετικού προγράμματος που υλοποιεί το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ), με στόχο να δώσει περαιτέρω «ταυτότητα» και κύρος σε αυτή τη συνομοταξία των επαγγελματικών της φιλοξενίας, που είναι μια ξεχωριστή περίπτωση, με εξαιρετικές υπηρεσίες, ενώ σχεδόν στο σύνολό τους αποτελούν οικογενειακές επιχειρήσεις και όχι πολυεθνικές.

Πρόκειται για ξενοδοχεία μικρού μεγέθους, μέχρι 60 δωμάτια, κατά κανόνα διαθέτουν ιδιαίτερο χαρακτήρα και προσφέρουν αναβαθμισμένες παροχές, ενώ συνδέονται με τις περιοχές που εδρεύουν, τόσο από πλευράς αισθητικής, όσο και από πλευράς προβολής προϊόντων που χρησιμοποιούν και προβάλουν.

Όπως τονίστηκε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα όπου παρουσιάστηκε η νέα ταυτότητα επικοινωνίας του σήματος “Boutique Hotel”, η πλειονότητα των ήδη πιστοποιημένων boutique ξενοδοχείων βρίσκεται στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, με τη Μύκονο και τη Σαντορίνη να έχουν την πρωτοκαθεδρία, ενώ ισχυρή παρουσία έχει τόσο η Κρήτη, όσο και η Αθήνα.

Αναφορικά με την κατηγοριοποίηση και την ποιοτική κατανομή των boutique ξενοδοχείων, όπως ελέχθη χθες από στελέχη του ΞΕΕ, το 38% είναι πέντε αστέρων, το 40% είναι τεσσάρων αστέρων και το 22% είναι μονάδες τριών αστέρων.

Όπως τόνισε χθες ο πρόεδρος του ΞΕΕ, Αλέξανδρος Βασιλικός, «το πρόγραμμα “Boutique Hotel” είναι ένα project που υπέστη πολύ μεγάλες διαφοροποιήσεις κατά την πανδημία, αλλά δεν έχασε τη δυναμική του. Είναι ένα προϊόν με τάξη μεγέθους γύρω στα 300-400 ξενοδοχεία. Πρόκειται για ένα προϊόν που φέρνει υπεραξία στα ξενοδοχεία, τα οποία κάνουν προσπάθεια να ξεπεράσουν τα κριτήρια της αστεροποίησης και προσπαθούν να πληρούν και τα κριτήρια της πιστοποίησης των boutique».

Από την πλευρά της, η αντιπρόεδρος του ΞΕΕ και πρόεδρος των Ξενοδόχων Ζακύνθου κα Χριστίνα Τετράδη σημείωσε πως «ο καλύτερος τρόπος να δημιουργήσει κάποιος υπεραξία στον αιώνα που ζούμε είναι να συνδυάσει καινοτομία και ποιότητα. Γι’ αυτό δημιουργήσαμε το πρόγραμμα που σκοπό έχει να αναδείξουμε τις προσπάθειες του πρωτοποριακού σχεδιασμού με την παράλληλη ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών φιλοξενίας. Αναβαθμίζουμε επί της ουσίας την ποιότητα του τουριστικού προϊόντος και προσφέρουμε προοπτικές ανάπτυξης στηρίζοντας μικρά ξενοδοχεία, καθώς μιλάμε για ξενοδοχεία έως 60 δωμάτια».

Και συμπλήρωσε η κα Τετράδη: «Επενδύουμε στην αισθητική, στην ιδιαιτερότητα και στη λεπτομέρεια. Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μια νέα κουλτούρα επιχειρηματικότητας. Κάθε ξενοδοχείο έχει ιδιαίτερο χαρακτήρα και πολλά ενσωματώνουν τοπικά στοιχεία και παραδόσεις. Το καθένα είναι μια ιδιαίτερη μονάδα».

Το «Boutique Hotel» είναι ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα που περιλαμβάνει διαδικασία πιστοποίησης και προσφέρει προνόμια στα μέλη του, όπως δυνατότητα αναβάθμισης κατηγορίας αστεριών, προοπτικές ανάπτυξης μέσω επαγγελματικών επαφών (B2b forum), οργανωμένης συμμετοχής σε Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις, συμμετοχή σε διαφημιστικές καμπάνιες, προβολή στη διαδικτυακή πύλη και τα social media του προγράμματος, συμμετοχή σε εξειδικευμένα workshops κ.ά.

Πηγή: businessdaily.gr//ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΣΚΟΥΜΠΟΥΡΗΣ

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο