Το TikTok θα βοηθήσει στις Ευρωπαϊκές εκλογές 2024
Πηγή Φωτογραφίας: A smartphone with a displayed TikTok logo is placed on a computer motherboard in this illustration taken February 23, 2023. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration
Το TikTok θα λανσάρει τοπικά «εκλογικά κέντρα» στην εφαρμογή του, για να προσεγγίσει τους χρήστες του σε καθένα από τα 27 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης τον επόμενο μήνα και να τους κατευθύνει προς «αξιόπιστες πληροφορίες», στο πλαίσιο των προετοιμασιών του για την αντιμετώπιση των κινδύνων παραπληροφόρησης που σχετίζονται με τις ευρωεκλογές του Ιουνίου.
«Τον επόμενο μήνα θα εγκαινιάσουμε ένα “εκλογικό κέντρο” στην εφαρμογή σε τοπική γλώσσα για καθένα από τα 27 επιμέρους κράτη-μέλη της ΕΕ, ώστε να διασφαλίσουμε ότι οι πολίτες μπορούν εύκολα να διαχωρίσουν τα γεγονότα από τη “μυθοπλασία”. Σε συνεργασία με τοπικές εκλογικές επιτροπές και οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών, αυτά τα Εκλογικά Κέντρα θα είναι ένα μέρος όπου η κοινότητά μας θα μπορεί να βρει αξιόπιστες και έγκυρες πληροφορίες», έγραψε σήμερα το TikTok.
«Τα βίντεο που σχετίζονται με τις ευρωεκλογές θα επισημαίνονται ώστε να κατευθύνουν τους ανθρώπους στο αντίστοιχο “εκλογικό κέντρο”. Στο πλαίσιο των ευρύτερων προσπαθειών μας για την ακεραιότητα των εκλογών, θα προσθέσουμε, επίσης, υπενθυμίσεις στα hashtags, για να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να ακολουθούν τους κανόνες μας, να επαληθεύουν τα γεγονότα και να αναφέρουν το περιεχόμενο που πιστεύουν ότι παραβιάζει τις Κοινοτικές Οδηγίες μας», πρόσθεσε σε μια ανάρτηση στο ιστολόγιο που συζητεί τις προετοιμασίες για τις ευρωεκλογές του 2024.
Η ανάρτηση στο ιστολόγιο αναλύει, επίσης, τι κάνει σε σχέση με τους στοχευμένους κινδύνους που λαμβάνουν τη μορφή επιχειρήσεων επιρροής, που επιδιώκουν να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία της για την κρυφή εξαπάτηση και χειραγώγηση των απόψεων με στόχο την αλλοίωση των εκλογών -δηλαδή, όπως με τη δημιουργία δικτύων ψεύτικων λογαριασμών και τη χρήση τους για τη διάδοση και την ενίσχυση μη αυθεντικού περιεχομένου. Εδώ έχει δεσμευτεί να εισαγάγει «ειδικές εκθέσεις για τις μυστικές επιχειρήσεις επιρροής» -οι οποίες, όπως ισχυρίζεται, θα «αυξήσουν περαιτέρω τη διαφάνεια, τη λογοδοσία και τη διακλαδική ανταλλαγή πληροφοριών» έναντι των μυστικών επιχειρήσεων επιρροής.
Οι νέες εκθέσεις για τις μυστικές επιχειρήσεις επιρροής θα ξεκινήσουν «τους επόμενους μήνες», σύμφωνα με το TikTok -πιθανώς θα φιλοξενηθούν μέσα στο υπάρχον Κέντρο Διαφάνειας.
Το TikTok ανακοίνωσε, επίσης, την επικείμενη έναρξη εννέα ακόμη εκστρατειών για την παιδεία στα μέσα ενημέρωσης στην περιοχή (μετά την έναρξη 18 εκστρατειών πέρυσι, με αποτέλεσμα να είναι συνολικά 27 -οπότε φαίνεται ότι καλύπτει τα κενά για να εξασφαλίσει ότι θα έχει διεξάγει εκστρατείες σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ).
Αναφέρει, ακόμη, ότι επιδιώκει να επεκτείνει το τοπικό δίκτυο συνεργατών της για τον έλεγχο των γεγονότων -επί του παρόντος αναφέρει ότι συνεργάζεται με εννέα οργανισμούς, οι οποίοι καλύπτουν 18 γλώσσες.
Η παραπληροφόρηση και η τεχνητή νοημοσύνη
Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι ο γίγαντας της κοινής χρήσης βίντεο δεν ανακοινώνει νέα μέτρα σχετικά με τους κινδύνους για την ασφάλεια των εκλογών που συνδέονται με τα τεχνητά ψεύτικα βίντεο που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη.
Τους τελευταίους μήνες η ΕΕ έχει εντείνει την προσοχή της στη γενεσιουργό τεχνητή νοημοσύνη και τα πολιτικά deepfakes και έχει καλέσει τις πλατφόρμες να θέσουν σε εφαρμογή διασφαλίσεις κατά αυτού του είδους της παραπληροφόρησης.
Η ανάρτηση στο blog του TikTok -η οποία αποδίδεται στον Κέβιν Μόργκαν, επικεφαλής ασφάλειας και ακεραιότητας της TikTok για την περιοχή EMEA- προειδοποιεί ότι η τεχνολογία AI φέρνει «νέες προκλήσεις γύρω από την παραπληροφόρηση». Διευκρινίζει επίσης ότι η πλατφόρμα δεν επιτρέπει «χειραγωγημένο περιεχόμενο που θα μπορούσε να είναι παραπλανητικό» -συμπεριλαμβανομένου του περιεχομένου που δημιουργείται από AI για δημόσια πρόσωπα «εάν τα απεικονίζει να υποστηρίζουν μια πολιτική άποψη». Ωστόσο, ο Μόργκαν δεν προσφέρει λεπτομέρειες σχετικά με το πόσο επιτυχημένη (ή όχι) είναι επί του παρόντος η ανίχνευση (και η αφαίρεση) των πολιτικών ψεύτικων παραποιήσεων, όταν οι χρήστες επιλέγουν να αγνοήσουν την απαγόρευση και να ανεβάσουν πολιτικά παραπλανητικό περιεχόμενο που παράγεται από τεχνητή νοημοσύνη, ούτως ή άλλως.
Αντ’ αυτού γράφει ότι το TikTok θέτει την απαίτηση στους δημιουργούς να επισημαίνουν κάθε ρεαλιστικό περιεχόμενο που παράγεται από τεχνητή νοημοσύνη -και επισημαίνει την πρόσφατη κυκλοφορία ενός εργαλείου που βοηθά τους χρήστες να εφαρμόζουν χειροκίνητες ετικέτες σε deepfakes. Αλλά η ανάρτηση δεν προσφέρει λεπτομέρειες σχετικά με την επιβολή από το TikTok αυτού του κανόνα επισήμανσης deepfake -ούτε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τους κινδύνους deepfake, γενικότερα, συμπεριλαμβανομένων των εκλογικών απειλών.
«Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε τις προσπάθειές μας, μεταξύ άλλων συνεργαζόμενοι με τη βιομηχανία μέσω συνεργασιών για την προέλευση του περιεχομένου», είναι το μόνο άλλο στοιχείο που έχει να προσφέρει η TikTok εδώ.
Ο Κώδικας της ΕΕ κατά της παραπληροφόρησης
Οι εκλογές για την ανάδειξη νέου Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου θα διεξαχθούν στις αρχές Ιουνίου και το μπλοκ έχει αυξήσει την πίεση στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ιδίως, για να προετοιμαστούν. Από τον περασμένο Αύγουστο η ΕΕ διαθέτει νέα νομικά εργαλεία για να υποχρεώσει σε δράση περίπου δύο δωδεκάδες μεγαλύτερες πλατφόρμες, οι οποίες έχουν οριστεί ως υποκείμενες στις αυστηρότερες απαιτήσεις του επανεκτεθειμένου εγχειριδίου κανόνων διαδικτυακής διακυβέρνησης.
Μέχρι τώρα το μπλοκ βασιζόταν στην αυτορρύθμιση, γνωστή και ως Κώδικας Πρακτικής κατά της Παραπληροφόρησης, για να προσπαθήσει να ωθήσει τη βιομηχανία να αναλάβει δράση για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης. Όμως η ΕΕ παραπονιέται -εδώ και χρόνια- ότι οι υπογράφοντες αυτήν την εθελοντική πρωτοβουλία, στους οποίους περιλαμβάνονται το TikTok και οι περισσότερες άλλες μεγάλες εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης (αλλά όχι το X/Twitter, το οποίο αποσύρθηκε από τον κατάλογο πέρυσι), δεν κάνουν αρκετά για να αντιμετωπίσουν τις αυξανόμενες απειλές πληροφόρησης, μεταξύ άλλων και για τις περιφερειακές εκλογές.
Ο Κώδικας Παραπληροφόρησης της ΕΕ ξεκίνησε το 2018, ως ένα περιορισμένο σύνολο εθελοντικών προτύπων με μια σειρά υπογράφοντες που δεσμεύτηκαν να δώσουν κάποιες γενικές απαντήσεις στους κινδύνους παραπληροφόρησης. Στη συνέχεια, ενισχύθηκε το 2022, με περισσότερες (και «πιο λεπτομερείς») δεσμεύσεις και μέτρα -καθώς και με μεγαλύτερο κατάλογο υπογραφόντων, συμπεριλαμβανομένου ενός ευρύτερου φάσματος φορέων των οποίων τα τεχνολογικά εργαλεία ή οι υπηρεσίες μπορεί να έχουν ρόλο στο οικοσύστημα παραπληροφόρησης.
Ενώ ο ενισχυμένος Κώδικας παραμένει μη νομικά δεσμευτικός, η εκτελεστική αρχή της ΕΕ και ο φορέας επιβολής των διαδικτυακών κανόνων για τις μεγαλύτερες ψηφιακές πλατφόρμες, η Επιτροπή, δήλωσε ότι θα συνυπολογίσει την τήρηση του Κώδικα όταν πρόκειται να αξιολογήσει τη συμμόρφωση με τα σχετικά στοιχεία της (νομικά δεσμευτικής) Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA) -η οποία απαιτεί από τις μεγάλες πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένης της TikTok, να λαμβάνουν μέτρα για τον εντοπισμό και τον μετριασμό των συστημικών κινδύνων που απορρέουν από τη χρήση των τεχνολογικών τους εργαλείων, όπως η παρέμβαση στις εκλογές.
Υπό το φως των σημερινών ανακοινώσεων, το TikTok φαίνεται να ενισχύει την προσέγγισή του για τους περιφερειακούς κινδύνους που βασίζονται σε πληροφορίες και την ασφάλεια των εκλογών, ώστε να προσπαθήσει να την καταστήσει πιο ολοκληρωμένη -γεγονός που μπορεί να αντιμετωπίσει ένα κοινό παράπονο της Επιτροπής-, αν και η συνεχιζόμενη έλλειψη πόρων ελέγχου των γεγονότων που καλύπτουν όλες τις επίσημες γλώσσες της ΕΕ είναι αξιοσημείωτη.
Τα επερχόμενα «εκλογικά κέντρα» -τα οποία, σύμφωνα με την TikTok, θα εντοπιστούν στην επίσημη γλώσσα καθενός από τα 27 κράτη-μέλη της ΕΕ- θα μπορούσαν να καταλήξουν να είναι σημαντικά για την καταπολέμηση των κινδύνων παρεμβολής στις εκλογές. Υποθέτοντας ότι αποδεικνύονται αποτελεσματικά στο να ωθούν τους χρήστες να αντιδρούν πιο κριτικά σε αμφισβητήσιμο πολιτικό περιεχόμενο στο οποίο εκτίθενται μέσω της εφαρμογής, όπως ενθαρρύνοντάς τους να λαμβάνουν μέτρα για να επαληθεύουν την εγκυρότητα ακολουθώντας τους συνδέσμους προς έγκυρες πηγές πληροφοριών. Αλλά πολλά θα εξαρτηθούν από τον τρόπο με τον οποίο θα παρουσιαστούν και θα σχεδιαστούν αυτές οι παρεμβάσεις.
Αξιοσημείωτη είναι, επίσης, η επέκταση των εκστρατειών για την παιδεία στα μέσα ενημέρωσης ώστε να καλύπτουν όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ -«ακουμπώντας» ένα άλλο συχνό παράπονο της Επιτροπής. Αλλά δεν είναι σαφές αν όλες αυτές οι εκστρατείες θα διεξαχθούν πριν από τις ευρωεκλογές του Ιουνίου.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας