Ακρίβεια: Πώς Nestle και Danone προσπαθούν να ξανακερδίσουν τους καταναλωτές – Τι θα γίνει με τις τιμές
Πηγή Φωτογραφίας: Διαδίκτυο,Οι μετοχές της Nestle προσεγγίζουν χαμηλό τετραετίας λόγω των απογοητευτικών προοπτικών - Η Danone ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις του τέταρτου τριμήνου αυξήθηκαν - Nestle: Προβλέπει επιβράδυνση των εσόδων καθώς ο πληθωρισμός υποχωρεί
Η Nestle και η Danone προσπαθούν να ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να αγοράσουν και πάλι περισσότερα επώνυμα προϊόντα διατροφής «χαλαρώνοντας» τις ανατιμήσεις, την ώρα που ο πληθωρισμός παγκοσμίως παρουσιάζει τάσεις επιβράδυνσης.
Η ελβετική εταιρεία που παρασκευάζει τους κύβους Maggi ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι οι αυξήσεις των τιμών τα τελευταία δύο χρόνια αύξησαν την πίεση σε πολλά νοικοκυριά, με αποτέλεσμα να στραφούν σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ή να αγοράσουν λιγότερα αγαθά.
Η σταθεροποίηση των τιμών, ο κύριος μοχλός αύξησης των εσόδων κατά την περίοδο του υψηλού πληθωρισμού, πλήττει τις προβλέψεις για της πωλήσεις της Nestle. Οι προοπτικές της εταιρείας απογοήτευσαν τους επενδυτές, με τα προβλήματα προσφοράς στον τομέα των βιταμινών να επιδεινώνουν την κατάσταση.
Τα έσοδα θα πρέπει να αυξηθούν περίπου 4% το 2024 σε οργανική βάση, έπειτα από αύξηση 7,2% πέρυσι, ανέφερε η Nestle την Πέμπτη.
Οι μετοχές της Nestle υποχώρησαν έως και 5,3% στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων σχεδόν τεσσάρων ετών το πρωί της Πέμπτης, ενώ η Danone σημείωσε άνοδο έως και 3,4%. Η Nestle έχει σημειώσει πτώση 14% τον τελευταίο χρόνο, ενώ η γαλλική αντίπαλός της έχει κερδίσει 13%.
«Αυτή η ενημέρωση θα θεωρηθεί απογοητευτική» για τους μετόχους της Nestle, με την αστοχία του τέταρτου τριμήνου στην αύξηση των οργανικών πωλήσεων να προκαλεί ανησυχία, δήλωσε ο David Hayes, αναλυτής της Jefferies.
Παρ’ όλα αυτά, η Nestle κατέγραψε την πρώτη αύξηση στον όγκο πωλήσεων εδώ και ενάμιση χρόνο, με τον πραγματικό εσωτερικό ρυθμό ανάπτυξης να είναι θετικός στο 0,4% το τελευταίο τρίμηνο του 2023. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι καταναλωτές επέλεξαν πιο ακριβά προϊόντα ύστερα από μια περίοδο λιτότητας.
Ωστόσο, οι πωλήσεις βιταμινών μειώθηκαν το δεύτερο εξάμηνο, ανέφερε η Nestle, προσθέτοντας ότι η επιχείρηση χρειάζεται περισσότερο χρόνο προκειμένου να ανακάμψει μετά τα προβλήματα με την ενσωμάτωση συστημάτων πληροφορικής, οδηγώντας σε διοικητικές αλλαγές. Η εταιρεία αναμένει ότι η ανάπτυξη θα αρχίσει να επιταχύνεται το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Η Nestle υπέστη επίσης πλήγμα στις πωλήσεις σε χώρες με ισχυρές μουσουλμανικές κοινότητες, όπου ορισμένοι καταναλωτές μποϊκοτάρουν πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στο Ισραήλ.
«Βλέπουμε ότι σε όλη τη Μέση Ανατολή και σε ορισμένες χώρες της Ασίας, διστακτικότητα των καταναλωτών στις παγκόσμιες και δυτικές μάρκες», δήλωσε ο Σνάιντερ, προσθέτοντας ότι οι τοπικές εταιρείες επωφελούνται.
Η κατασκευάστρια εταιρεία παγωτών Magnum Unilever είχε ανακοινώσει νωρίτερα μέσα στον μήνα ότι βλέπει παρόμοιο αποτέλεσμα. Ωστόσο, στο σύνολο, η βρετανική εταιρεία πούλησε περισσότερα προϊόντα όπως αποσμητικά και μαγιονέζα για πρώτη φορά εδώ και δύο χρόνια.
Υψηλότερα περιθώρια κέρδους
Τόσο η Nestle όσο και η Danone κατάφεραν να αυξήσουν την κερδοφορία τους το 2023 και αναμένουν μία μέτρια ανάπτυξη για φέτος. Τα αυξανόμενα κέρδη των καταναλωτικών εταιρειών έχουν εντείνει τους ελέγχους από τις κυβερνήσεις σε ορισμένες χώρες σχετικά με τις πρακτικές τιμολόγησης.
Η Danone ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις του τέταρτου τριμήνου αυξήθηκαν σύμφωνα με τις προσδοκίες, εν μέσω χαλάρωσης του πληθωρισμού για την εταιρεία παραγωγής γιαουρτιού.
Στον τρίτο χρόνο της θητείας του ως διευθύνων σύμβουλος, ο Antoine de Saint-Affrique προσπαθεί να δείξει πρόοδο στην ανάκαμψη της εταιρείας. Η εταιρεία επιβεβαίωσε τις μεσοπρόθεσμες προβλέψεις της για ανάπτυξη μεταξύ 3% και 5% για το 2024, με μέτρια βελτίωση της κερδοφορίας. Όπως και η Nestle, λαμβάνει επίσης μέτρα για να προσπαθήσει να κάνει τους αγοραστές να αγοράσουν ξανά περισσότερα από τα προϊόντα της.
«Έχουμε επενδύσει πολλά το 2023 για να δημιουργήσουμε τις συνθήκες ώστε να επαναφέρουμε τον όγκο/το μείγμα για το 2024 και έπειτα», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Juergen Esser σε τηλεφωνική επικοινωνία με το Bloomberg.
Η Danone διεύρυνε το περιθώριο κέρδους από τις δραστηριότητες – ένα μέτρο του μεικτού περιθωρίου κέρδους – κατά 140 μονάδες βάσης το 2023.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας