SPOTLIGHTS

Λαβύρινθος πακέτων στις τηλεπικοινωνίες: Σχεδόν 1.300 τα προγράμματα

Λαβύρινθος πακέτων στις τηλεπικοινωνίες: Σχεδόν 1.300 τα προγράμματα

Πηγή Φωτογραφίας: freepik.com//Close up of female hand holding white cellphone with creative glowing blurry plexus on dark background Digital communication and network concept

Πρακτικά αδύνατη η σύγκριση τιμών σε σταθερή και κινητή

Τον «μίτο της Αριάδνης» αναζητούν οι καταναλωτές για να βγουν από τον λαβύρινθο της αγοράς τηλεπικοινωνιών και να επιλέξουν το σωστό πακέτο που τους ταιριάζει και τον πάροχο που θα τους εξυπηρετήσει. Με την κατάσταση στην αγορά να παραμένει αρκετά ομιχλώδης, καθώς όπως έχουν επισημάνει και οι πάροχοι υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ μεταξύ των ονομαστικών τιμών και των πραγματικών χρεώσεων, τα χιλιάδες προγράμματα και οι δεκάδες χιλιάδες συνδυασμοί κάνουν αδύνατη τη σύγκριση τιμών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν καταχωρήσει οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι στο Αποθετήριο του Παρατηρητηρίου Τιμών (www.pricescope.gr) στο τέλος του 2022, οι εταιρίες OTE, Cosmote, Vodafone, Wind και Nova διέθεταν εμπορικά περίπου  1.300 προϊόντα/προγράμματα στην εγχώρια αγορά.

Αν από μόνος του αυτός ο αριθμός φαίνεται ήδη μεγάλος, οι καταναλωτές εισέρχονται σε έναν λαβύρινθο 90.000 δυνατών και δυναμικά παραγόμενων συνδυασμών βασικών και πρόσθετων προϊόντων, καθώς και προσφορών, με τα κέρδη των παρόχων από τις χρεώσεις εκτός βασικών παγίων να ενισχύονται σημαντικά.

Όπως αναφέρει το Αποθετήριο του Παρατηρητηρίου Τιμών ο αριθμός των προϊόντων μειώθηκε κατά 15% σχέση µε την τριετία 2019-2021 όπου είχαν αυξηθεί κατά 25% σε σχέση με την τριετία 2016-2018.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 48% των προϊόντων αφορούσε τις κινητές επικοινωνίες, µε το 42% περίπου να αντιστοιχεί σε προϊόντα που προσφέρουν υπηρεσίες φωνής πάνω από δίκτυο κινητών επικοινωνιών και το 6% σε προϊόντα κινητής ευρυζωνικότητας. Το 52% των προϊόντων αφορούσε υπηρεσίες σταθερών επικοινωνιών, καταγράφοντας συνεχή άνοδο κατά τη διάρκεια της περιόδου από το 2016 έως και το 2019, γεγονός που αποδίδεται και στην ενσωµάτωση των αυξηµένων σε αριθµό προγραµµάτων τηλεόρασης. Από το 2020 και µετά το ποσοστό αυτό παρέμεινε σταθερό

Μόλις το 3% των προϊόντων φωνής στην καρτοκινητή ορίστηκε από τους παρόχους ως βασικό, ενώ η αναλογία πρόσθετων-βασικών ήταν υψηλότερη στο συµβόλαιο κινητής, σε σχέση µε τη σταθερή τηλεφωνία. Αξίζει να σηµειωθεί ότι συγκριτικά µε το 2021, η αναλογία πρόσθετων-βασικών αυξήθηκε τόσο στην κινητή τηλεφωνία συµβολαίου όσο και στη σταθερή τηλεφωνία.

Κρυφό όπλο οι προσφορές, ποια εταιρεία κυριαρχεί

Παρά το γεγονός ότι οι συγκρίσεις και η επιλογή σωστού προγράμματος για τις ανάγκες κάθε καταναλωτή είναι πολύ δύσκολες, τα στελέχη της αγοράς βλέπουν το ποτήρι μισογεμάτο, σημειώνοντας πως ο καταναλωτής βγαίνει κερδισμένος από την ύπαρξη πολλών προϊόντων και μπορεί να επιλέξει τον καλύτερο συνδυασμό που του ταιριάζει, υπογραμμίζοντας επίσης ότι αποτελεί δείγμα του ισχυρού ανταγωνισμού που υπάρχει στην αγορά.

Ο όμιλος ΟΤΕ με τη μητρική και τη Cosmote είχαν συνολικά 547 προϊόντα. Ειδικότερα, ο ΟΤΕ διέθεσε 265 προϊόντα και η Cosmote είχε 282, ενώ ακολουθεί η Vodafone με 465 προϊόντα και πολύ πιο πίσω βρίσκονται οι Wind με 181 και η Nova με 86 προϊόντα. Ο ΟΤΕ βασίστηκε κυρίως στα βασικά προϊόντα του με ποσοστό 87%, ενώ η Nova σε ποσοστό 85% και η Vodafone σε 66%, με τις εταιρείες που στοχεύουν κυρίως την αγορά κινητής όπως η Cosmote και η Wind να βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα πρόσθετα προϊόντα του με ποσοστό 59% και 57%.

Ο καταναλωτής είναι δύσκολο να κάνει συγκρίσεις ανατρέχοντας στα βασικά πακέτα των παρόχων, καθώς ο κανόνας της αγοράς λέει ότι οι πάροχοι κυρίως στηρίζονται σε πρόσθετα προϊόντα. Όπως αναφέρει το Παρατηρητήριο Τιμών, στο σύνολο των εµπορικά διαθέσιµων προϊόντων της εγχώριας αγοράς, το 4% περίπου διατέθηκε ως προσφορά, ενώ ποσοστό ίσο µε το 36% των προγραµµάτων είχε το χαρακτήρα πρόσθετου προϊόντος, καταδεικνύοντας τις ανάγκες διαµόρφωσης πολλαπλών συνδυαστικών, διαφοροποιηµένων-προσαρµοσµένων λύσεων

Ειδικότερα, στη σταθερή τηλεφωνία, οι πάροχοι διαθέτουν το 90% των προϊόντων στα βασικά πάγια, και μόλις 10% σε πρόσθετα, χωρίς να υπάρχουν προσφορές. Την ίδια στιγμή η εικόνα αλλάζει δραματικά στην αγορά της κινητής, όπου οι πάροχοι προσφέρουν ελάχιστα στους καταναλωτές στα βασικά πακέτα, οδηγώντας τους στην επιλογή πρόσθετων και προσφορών.

Αναλυτικότερα, μόλις το 5% των προϊόντων συμβολαίου είναι στα βασικά πάγια και το 68% είναι πρόσθετα και το 27% προσφορές. Στην  καρτοκινητή, τα βασικά προϊόντα αντιστοιχούν μόλις στο 3%, ενώ στο 90% φτάνουν τα πρόσθετα πακέτα και το 7% οι προσφορές.

Συνολικά, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών το 43% των προϊόντων απευθυνόταν αποκλειστικά σε οικιακούς πελάτες, το 33% απευθυνόταν αποκλειστικά σε εταιρικούς πελάτες, ενώ το 24% των προϊόντων αφορούσε και τις δύο οµάδες πελατών.

Τα προϊόντα καρτοκινητής απευθύνονταν κυρίως στους οικιακούς πελάτες, ενώ τα περισσότερα εταιρικά προγράµµατα εντοπίζονταν στο συµβόλαιο κινητής και στη σταθερή τηλεφωνία. Στο συµβόλαιο κινητής ευρυζωνικής πρόσβασης εντοπίζονταν αναλογικά τα περισσότερα προγράµµατα για εταιρικούς πελάτες. Τα προγράµµατα των COSMOTE, Nova και Wind απευθύνονταν κυρίως σε οικιακούς πελάτες, ενώ ένα µεγάλο ποσοστό προγραµµάτων του ΟΤΕ και της Vodafone απευθυνόταν σε εταιρικούς πελάτες.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments