Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τις προσφορές στις συγκεκριμένες κατηγορίες μάλλον θα … αργήσουν να τις δουν οι καταναλωτές. Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως προκύπτει από τις εταιρείες ερευνών ως τώρα, το ένα στα τέσσερα προϊόντα πωλείται με προσφορά. Αυτή η κατάσταση είναι βέβαιο ότι θα αλλάξει, αν όχι δραματικά, τουλάχιστον σημαντικά.
Χθες, εξάλλου, και με μεγάλη προσμονή όχι μόνο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, αλλά το Μέγαρο Μαξίμου και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης – το BD είχε επισημάνει ότι τις πρώτες δηλώσεις για τη μείωση των τιμών θα τις κάνει ο πρωθυπουργός – ανέμεναν τα στοιχεία που συγκέντρωσε και επεξεργάστηκε η γενική γραμματεία Εμπορίου από τους τιμοκαταλόγους που κοινοποιήθηκαν στην πλατεία Κάνιγγος.
Και δεν είναι επίσης τυχαίο το γεγονός ότι το υπουργικό συμβούλιο συγκλήθηκε την παραμονή της πλήρους εφαρμογής των μέτρων, δηλαδή στις 29 Φεβρουαρίου. Ο στόχος είναι προφανής, να δείξει η κυβέρνηση ότι στην ελληνική αγορά των καταναλωτικών προϊόντων κάτι αλλάζει. Και φυσικά, στο τέλος του μήνα, η ΕΛΣΤΑΤ θα καταγράψει τις μειώσεις των τιμών, κάτι που βεβαίως θα αποτυπωθεί στην εξέλιξη του πληθωρισμού.
Είναι βέβαιο ότι αυτό που καταγράφεται ως «πληθωρισμός τροφίμων» και αφορά όμως το σύνολο των καταναλωτικών προϊόντων – τροφίμων και μη – που διακινούνται μέσω των σούπερ μάρκετ, στη διάρκεια του Μαρτίου θα είναι σίγουρα μειωμένος -υπενθυμίζεται ότι η ΕΛΣΤΑΤ, ακολουθώντας τους κανόνες της Eurostat, δεν καταγράφει τις προσφορές στα στατιστικά για τον πληθωρισμό. Το πόσο θα μειωθεί ο πληθωρισμός των τροφίμων δεν είναι ακόμη σαφές, ενώ η πιο καθαρή αποτύπωση θα φανεί τον Απρίλιο.
Πηγή: businessdaily.gr//ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΡΟΝΤΑΚΗΣ
Το σχόλιο σας