Σταϊκούρας: 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία στη χώρα μας
Πηγή Φωτογραφίας: [365779] ΒΟΥΛΗ. ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟΥ (ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ / EUROKINISSI)
“Η περίφημη σύμβαση 717 παραδόθηκε, όπως είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση τον Σεπτέμβριο, ενώ το ΕTSC παραδόθηκε επί της γραμμής, όπως είχε πει η κυβέρνηση τον Νοέμβριο», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
«Ολοκληρώθηκαν οι συμβάσεις, εγκαταστάθηκε η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση, όμως εξαιτίας του Daniel σ’ ένα συγκεκριμένο γεωγραφικό πεδίο που εκτείνεται περίπου από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, καταστράφηκαν ολοσχερώς όλα αυτά τα συστήματα, τα οποία είχαν παραδοθεί τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο», είπε μιλώντας στην ΕΡΤ.
«Άρα, σε αυτό το σημείο, σ’ αυτή τη γεωγραφική έκταση, ουσιαστικά γίνεται πιο αργή κίνηση, ώστε να είμαστε απολύτως ασφαλείς για το πώς γίνονται οι μετακινήσεις των τρένων».
Συνολικά στο σιδηροδρομικό δίκτυο οι ζημιές ήταν 180 χιλιόμετρα, υπογράμμισε ο Χ. Σταϊκούρας.
Πρόσθεσε ότι «μετά τον Daniel έχουμε κάνει προσωρινή αποκατάσταση της γραμμής από τα μέσα Δεκεμβρίου και περίπου 100.000 συμπατριώτες μας έχουν μετακινηθεί με το τρένο έκτοτε και μέσα στην επόμενη διετία περίπου, με ένα κόστος της τάξεως των 450 εκατ. ευρώ, θα αποκαταστήσουμε τον βασικό άξονα που είναι Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε αυτό το τμήμα και δύο καθέτους Λάρισα – Βόλος, αλλά με πολύ καλύτερα συστήματα ανθεκτικότητας και Παλιοφάρσαλο – Καλαμπάκα».
«Σε κάθε περίπτωση, όταν ένα τρένο φτάνει σ’ ένα σημείο, για παράδειγμα πέριξ του Δομοκού, δεν έρχεται άλλο τρένο όταν είναι στη Λάρισα, περίπου στο ύψος της Λάρισας. Άρα υπάρχει απόλυτη κάλυψη αυτού του τμήματος μέχρι να αποκατασταθεί» είπε χαρακτηριστικά.
Στην ερώτηση αν κάποια στιγμή το 2026, θα πηγαίνουμε από Αθήνα -Θεσσαλονίκη κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα, με όλα τα συστήματα να λειτουργούν, ο υπουργός απάντησε «περίπου μια διετία χρειαζόμαστε για την οριστική αποκατάσταση του δικτύου. Επαναλαμβάνω έχει γίνει προσωρινή».
Για τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και τη χρονική διάρκειά της ανέφερε «εκτιμούμε σε λιγότερο από τέσσερις ώρες, αλλά όπως θα έχετε ίσως δει και το υπενθυμίζω στο Υπουργικό Συμβούλιο που έγινε πριν από περίπου δύο μήνες, παρουσιάσαμε και κάποια σχέδια επενδύσεων στον ελληνικό σιδηρόδρομο τα επόμενα 20 χρόνια είναι μια μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα να εκμεταλλευτεί τους ελληνικούς λιμένες, τόσο γιατί θέλουν χώρες όπως είναι η Βουλγαρία, η Σερβία να κατέβουν προς τα κάτω και να κάνουνε εξαγωγές από τους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Θεσσαλονίκης και Καβάλας.
Αλλά όσο και γιατί και η Ινδία θέλει να δημιουργήσει μια είσοδο προς την Ευρώπη. Με αυτό τον τρόπο συνεπώς υπάρχουν δύο νέοι ευρωπαϊκοί διάδρομοι που προσπαθούμε να διασφαλίσουμε πόρους από την Ευρώπη για να μπορέσουμε να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τους ελληνικούς σιδηροδρόμους».
Σε άλλο σημείο τόνισε ότι, «στις προτάσεις που υποβάλαμε για χρηματοδότηση από την Ευρώπη τέλος Ιανουαρίου, υπάρχει μέσα και το Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο για να μπορέσουμε να φεύγουμε προς την Ευρώπη και η αναβάθμιση της Πάτρας, το Ρίο – Πάτρα, είναι μέσα στο ανταγωνιστικό σκέλος αυτού, άρα είναι μέσα στη χρηματοδότηση σημαντικά τμήματα αυτού».
«250 λεωφορεία ηλεκτρικά θα λειτουργούν περίπου Απρίλιο-Μάιο στην Ελλάδα»
«Το πρόβλημα που έχουμε είναι στη Θεσσαλονίκη: ΟΑΣΘ, είναι σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης από το 2017 και Αθήνα ΟΣΥ το 39% του στόλου των λεωφορείων στην Αθήνα δεν έχει πρόσβαση για ΑμεΑ ενώ 450 λεωφορεία είναι ηλικίας άνω των 22 ετών. Συνεπώς, σε τίτλους, τι πάμε να κάνουμε, 250 ηλεκτρικά λεωφορεία έρχονται στην Ελλάδα αύριο και μεθαύριο σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα».
«Εγκαθίστανται τα σημεία φόρτισης στη Θεσσαλονίκη και αντίστοιχα θα τρέξει διαγωνισμός στην Αθήνα 250 λεωφορεία ηλεκτρικά θα λειτουργούν περίπου Μάιο, Απρίλιο-Μάιο στην Ελλάδα γιατί χρειάζονται τα σημεία φόρτισης τα οποία τώρα εγκαθίστανται με βάση εργολαβίες».
Πρόσθεσε ότι «υπάρχουν δύο διαγωνισμοί λεωφορείων φυσικού αερίου 100 και 200, 18 μέτρων και 12 μέτρων. Αυτοί οι διαγωνισμοί προχωρούν. Θα αρχίσουμε να έχουμε παράδοση λεωφορείων από το 2024, Βασικά όμως θα ολοκληρωθούν το 2025, άρα θα έχουμε 550 καινούργια λεωφορεία μέχρι το τέλος του 2025 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Με λίγα λόγια θα ανανεώσουμε ουσιαστικά πάνω από το 50% του υφιστάμενου στόλου στην Αθήνα. Ταυτόχρονα ξεκινά και θα ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2024 ένας καινούργιος διαγωνισμός για 750 λεωφορεία σε βάθος τετραετίας. Με αυτό τον τρόπο 550 και 750 κάνουν 1.300.
Στόχος μας είναι στο τέλος της τετραετίας να έχουμε ανανεώσει τον στόλο σε ΟΣΥ και ΟΑΣΘ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αντίστοιχα θα είναι και ηλεκτρικά και πιθανόν να κινηθούμε και λίγο προς το υδρογόνο».
«Άρα σε μία διετία από σήμερα, ίσως και λιγότερο, δεν θα έχουμε λεωφορείο στην Αθήνα στο οποίο δεν θα έχουν πρόσβαση ΑμεΑ» τόνισε ακόμα ο υπουργός.
Σχετικά με την ηλεκτροκίνηση των ΙΧ σημείωσε ότι, «το τελευταίο εξάμηνο προχωρά πάρα πολύ γρήγορα. Θέλω να σας δώσω μια αίσθηση με δύο στοιχεία. Το 2023 το 11,4% του καινούργιου στόλου ήταν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το τελευταίο εξάμηνο έχουμε δώσει σε συμπατριώτες μας περίπου 10 εκατ. ευρώ και ο στόχος είναι άλλα 20 με 25 εκατ. ευρώ τους επόμενους μήνες πριν το τέλος του 2024.
Σήμερα που μιλάμε, υπέγραψα χθες το βράδυ μια απόφαση για καινούργια πληρωμή 700 συμπατριωτών μας. 2,8 εκατ. ευρώ που θα τα δουν στους λογαριασμούς τους 6 Μαρτίου. Άρα πάει ικανοποιητικά η ηλεκτροκίνηση και βρήκαμε επιπλέον πόρους για να την ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο».
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας