Αναγνωστόπουλος (γ.γ Εμπορίου): Ενδελεχείς με ηλεκτρονικά μέσα έλεγχοι στις τιμές στο ράφι
Πηγή Φωτογραφίας: freepik.com//Shopping cart full with various groceries
«Σκοπός των μέτρων κατά της ακρίβειας είναι να μειωθούν οι τιμές και οι εκπτώσεις, προσφορές μεταξύ λιανοπωλητή – χονδρεμπόρου να περάσουν απ ευθείας στον καταναλωτή» επισήμανε μιλώντας στην εκπομπή «Σαββατοκύριακο από τις έξι» του ERTNews, o Σωτήρης Αναγνωστόπουλος ΓΓ Εμπορίου. Πλασματικές χαρακτήρισε τις έως τώρα εκπτώσεις σε πολλά προϊόντα, σημειώνοντας πως «πλέον από τη στιγμή που δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, οι προμηθευτές αλλά και οι λιανοπωλητές θα πρέπει να συναγωνιστούν με αντικείμενο πρωτίστως την τιμή και όχι το μέγεθος της έκπτωσης».
Όσον αφορά στους ελεγκτικούς μηχανισμούς επισήμανε πως με τα καλύτερα ηλεκτρονικά μέσα εποπτείας που υπάρχουν οι έλεγχοι στην αγορά «μπορεί να γίνουν σε μερικά λεπτά. Είναι μαζικοί, είναι εκτεταμένοι, είναι παντού» ενώ τόνισε πως τα πρόστιμα θα είναι αυστηρότατα και θα φτάνουν αυτή τη φορά μέχρι το ύψος των 2 εκατομμυρίων ευρώ.
«Είναι οι προμηθευτές, οι οποίοι στην πραγματικότητα πιέστηκαν από τη νομοθεσία να μειώσουν τις τιμές και κυρίως οι πολυεθνικές επιχειρήσεις σε κατηγορίες προϊόντων όπως προϊόντα προσωπικής υγιεινής, προϊόντα καθαριότητας, όπως και βρεφικές πάνες, όπου οι πολυεθνικές επιχειρήσεις έχουν πολύ μεγάλα μερίδια αγοράς στη χώρα μας» ανέφερε.
Πλέον ο συναγωνισμός πρωτίστως στην τιμή και όχι στο μέγεθος της έκπτωσης
Όταν του επισημάνθηκε πως «βλέπουμε σε πολλά προϊόντα καταρχήν να έχει μειωθεί η αρχική τιμή, αλλά να έχει μειωθεί και το ύψος της έκπτωσης απάντησε πως «Ήταν μια πλασματική έκπτωση που είχε ως σκοπό να προσελκύσει τον καταναλωτή σε ένα προϊόν που κατά τα άλλα ήταν ακριβό. Πλέον, από τη στιγμή που δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, οι προμηθευτές αλλά και οι λιανοπωλητές θα πρέπει να συναγωνιστούν με αντικείμενο πρωτίστως την τιμή και όχι το μέγεθος της έκπτωσης. Αυτό θα έχει καταλυτική επίδραση στις τιμές και τις αρχικές και σε αυτές μετά από έκπτωση. Οι επιχειρήσεις για να μην χάσουν το μερίδιο στην αγορά. όλες οι επιχειρήσεις δεν θέλουν να χάσουν μερίδια αγοράς, άρα θα αρχίσουν να έχουν σημαντική εκπτωτική προσπάθεια. Αλλά σε αυτή την περίπτωση ειλικρινή εκπτωτική προσπάθεια και όχι πλασματική όπως ήταν στο παρελθόν».
Όπως εκτίμησε «με τα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας δεν θα ξαναδούμε αυτό που βλέπαμε για πολλές δεκαετίες στη χώρα μας, ακριβές τιμές σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων που δε δικαιολογούνται. Ακριβώς επειδή είχαμε αυτό τη μορφή μάρκετινγκ που ακολουθούσαν πολλές επιχειρήσεις, με τις πολύ υψηλές πλασματικές όμως εκπτώσεις, οι οποίες δεν επέτρεπαν στον καταναλωτή να καταλάβουν ότι το αγαθό αυτό είναι ακριβό και θα πρέπει να πάνε σε κάτι εναλλακτικό, δηλαδή το ακριβό αγαθό αυτό πλασάρονται ως κάτι, ως μεγάλη ευκαιρία, ως πολύ μεγάλη έκπτωση και άρα καταναλωτής πολλές φορές επέλεγε αυτό έναντι κάποιου άλλου».
«Αλλαγή στη συσκευασία λογίζεται ως αύξηση στην τιμή»
Για το κομμάτι της συσκευασίας των προϊόντων στο ράφι που ξαφνικά άρχισαν να μειώνονται ήταν ξεκάθαρος «Περιλαμβάνεται στα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας οτι απαγορεύεται η πρακτική μείωσης της ποσότητας συσκευασίας. Εάν κάποιος κάνει αυτή την πρακτική λογίζεται ως αύξηση τιμής και άρα απαγορεύονται οι προωθητικές ενέργειες».
Μεσοσταθμικά έχουμε μείωση στις τιμές 16% έως 17%, ωστόσο δεν μπορεί να απορροφηθεί συνολικά η ακρίβεια σημείωσε
Όσον αφορά στους ελέγχους επισήμανε «κανένα μέτρο δεν έχει σημασία εάν δεν υπάρχει ελεγκτική διαδικασία που να περιφρουρεί την τήρηση του μέτρου» και τόνισε πως οι έλεγχοι θα είναι και ενδελεχείς και έντονοι και τα πρόστιμα θα είναι αυστηρότατα και θα φτάνουν αυτή τη φορά μέχρι το ύψος των 2 εκατομμυρίων ευρώ.
Για τις ελλείψεις σε προσωπικό για τους ελέγχους σημείωσε πως αυτό που έχουμε τα τελευταία χρόνια για τους ελέγχους στην αγορά είναι ότι έχουμε πέρα από περισσότερο κόσμο που είναι αντικειμενικό και καλύτερα ηλεκτρονικά μέσα εποπτείας, τα οποία μπορούν να κάνουν μαζικούς ελέγχους, που ένας άνθρωπος δεν θα μπορούσε να κάνει σε δεκαετίες. Μπορεί να γίνουν σε μερικά λεπτά. Είναι μαζικοί, είναι εκτεταμένοι, είναι παντού.
Όπως εξήγησε όταν μιλάμε για μειώσεις σε περισσότερα από 4.000 βασικά προϊόντα, εννοούμε μείωση σε 4.000 διαφορετικά barcode. Οπότε στην ουσία είναι πάρα πολλά τα προϊόντα. Αυτοί οι 4.000 κωδικοί στην πράξη αφορούν στο σύνολο των προϊόντων τα οποία πωλούνται από τις μεγάλες λιανικές λιανικές αγορές, τα super market.
«Δεν αποκλείεται η επέκταση του μέτρου» ανέφερε, «αφού συνυπολογίσουμε τι σημαίνουν τα μέτρα τα οποία λαμβάνουμε για τις επιχειρήσεις».
Για το καλάθι της Σαρακοστής που κάνει πρεμιέρα στις 13 Μαρτίου ανέφερε πως θα περιλαμβάνει ό,τι και πέρυσι. Στα θαλασσινά θα πρέπει να συμπεριλάβουν περισσότερα από ένα είδος που υπήρχε πέρυσι. Όλοι οι χαλβάδες θα είναι στο σαρακοστιανό καλάθι.
Π. Γεωργιάδης, εκπρόσωπος καταναλωτών στο Νέο Ίνκα: Συμφωνούμε με τα μέτρα– Πρώτη φορά γίνεται ουστιαστική παρέμβαση
Έχουν περάσει οι μειώσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ μεσοσταθμικά από 14 έως 17%, ανάφερε και ο Παναγιώτης Γεωργιάδης, Εκπρόσωπος των καταναλωτών στο Νέο ΙΝΚΑ και σημείωσε πως «για πρώτη φορά γίνεται ουσιαστική παρέμβαση στον τρόπο λειτουργίας της αγοράς. Όπως επισήμανε «θα πρέπει να διευκρινιστεί τι διάρκεια θα έχουν αυτά τα μέτρα και πως θα αντιμετωπιστούν τα τρικς σε σχέση με τις προσφορές.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας