Πολιτική

Ποια νέα μέτρα κατά της ακρίβειας εξετάζει η κυβέρνηση

Ποια νέα μέτρα κατά της ακρίβειας εξετάζει η κυβέρνηση

Πηγή Φωτογραφίας: ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΑΛΥΣΙΔΑΣ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ (POOL/ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΙΑΚΟΣ/EUROKINISSI)

Στο Μέγαρο Μαξίμου αναζητούν νέα όπλα ενάντια στην ακρίβεια στα τρόφιμα.

Ανεμικά τα τέσσερα μέτρα εναντίον της ακρίβεια που «τρέχουν» από την αρχή του μήνα οδηγούν το υπουργείο Ανάπτυξης σε νέες πρωτοβουλίες πολύ σύντομα.  Τα πρώτα δείγματα δείχνουν ότι οι τιμές στο ράφι σταθεροποιούνται όμως αυτό δεν αρκεί και θα χρειαστεί μεγαλύτερη ένταση ώστε να γίνει αισθητή στην τσέπη του καταναλωτή, ο οποίος δαπανά περισσότερα χρήματα για μικρότερο αριθμό αγαθών. 

Εννέα στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν ότι δυσκολεύονται οικονομικά και λίγοι περιμένουν να αλλάξει κάτι κατά τους επόμενους μήνες. Για να ανταπεξέλθουν, οι καταναλωτές εφαρμόζουν διαφορετικούς τρόπους προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους σε είδη παντοπωλείου. Το crash test με τις τιμές στο ράφι με περιορισμένα προϊόντα ήταν επιτυχημένο και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παραδέχεται ότι η μάχη για την αντιμετώπιση της ακρίβειας πρέπει να συνεχιστεί αμείωτη: “Ξέρουμε ότι δεν έχουμε κερδίσει ακόμη τη μάχη κατά της ακρίβειας. Ακούμε τους πολίτες, αλλά σας διαβεβαιώνω ότι δεν θα καταθέσουμε τα όπλα”.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Παγκόσμια Τράπεζα, η Ελλάδα είναι η δεύτερη πιο ακριβή χώρα στην Ευρώπη. Με βάση το ΑΠΕ-ΜΠΕ, πρόσθετα μέτρα θα ανακοινωθούν σύντομα στο πλαίσιο της οικονομικής ενδυνάμωσης των καταναλωτών.

Οι σχεδιαζόμενες αλλαγές αφορούν την πλατφόρμα του Παρατηρητηρίου Αγοράς Ηλεκτρονικών Καταναλωτών (e-catanalotis). Η πλατφόρμα έχει αναβαθμιστεί, καθιστώντας την ευκολότερη στη χρήση και πιο ευέλικτη και δίνοντας μεγαλύτερη προσοχή στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με πληροφορίες του πρακτορείου ειδήσεων, οι επικείμενες αλλαγές στην πλατφόρμα θα επιτρέπουν στους καταναλωτές να ελέγχουν μεταξύ 3.000 και 3.500 νέους και ενημερωμένους κωδικούς προϊόντων.

Επιπλέον, οι καταναλωτές θα μπορούν να συγκρίνουν τα καλάθια αγορών και να βρίσκουν τη φθηνότερη αλυσίδα που βρίσκεται πιο κοντά τους. Αν και ο πληθωρισμός έχει υποχωρήσει ελαφρώς σε σχέση με τον Ιανουάριο και η κυβέρνηση έχει δώσει τον αγώνα της κατά των αυξήσεων των τιμών, οι τιμές των φρέσκων φρούτων και λαχανικών και των βασικών ειδών διατροφής, όπως τα βρεφικά και παιδικά τρόφιμα, παραμένουν υψηλές. Τα στοιχεία για την κατηγορία “τρόφιμα”, συμπεριλαμβανομένου του ελαιολάδου, είναι απογοητευτικά. Για τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, καταγράφονται υψηλότερες τιμές προϊόντων καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023, ως αποτέλεσμα του υψηλότερου κόστους παραγωγής και των ακραίων καιρικών συνθηκών. Στην κατηγορία “τρόφιμα”, συμπεριλαμβανομένου του ελαιολάδου, καταγράφεται αύξηση 5,18%.

Συγκριτικά με τον Ιανουάριο, τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Φεβρουάριο δείχνουν μικρές μειώσεις σε βασικά είδη διατροφής, όπως τυριά (-0,7%), γιαούρτι (-2,5%), αλλαντικά (-2,4%), χοιρινό-πουλερικά (-1,2%), ψωμί και δημητριακά (-0,5%), αλλά και νέες αυξήσεις σε μοσχάρι (1,1%), ψάρια (3,3%), αναψυκτικά-χυμοί (2,6%), αυγά (4,4%).

Η αύξηση στη δαπάνη ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ αντανακλά αποκλειστικά την άνοδο του κόστους των προϊόντων λόγω πληθωρισμού, αφού το καλάθι παραμένει μισοάδειο.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments