Η Ευρωβουλή αποφάσισε για το πλαίσιο ρύπων Euro 7-πόσο αυστηρό είναι και τι αλλάζει
Πηγή Φωτογραφίας: Energy press,Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 7 για ορισμένα οχήματα σε μια συμφωνία που αποδυνάμωσε την αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά από αντιρρήσεις ορισμένων κρατών μελών.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 7 για ορισμένα οχήματα σε μια συμφωνία που αποδυνάμωσε την αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά από αντιρρήσεις ορισμένων κρατών μελών.
Οι νέοι κανόνες, που εγκρίθηκαν διατηρούν το status quo για τα όρια των ρύπων, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου και του μονοξειδίου του άνθρακα για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, αλλά θέτουν αυστηρότερα όρια για τα λεωφορεία και τα φορτηγά.
Θέτουν επίσης για πρώτη φορά όρια για τη ρύπανση από σωματίδια που προέρχονται από τα φρένα των αυτοκινήτων και των φορτηγών.
Από μια πρώτη σειρά κανονισμών, γνωστή ως “Euro 1”, το 1992, η ΕΕ αυστηροποίησε σταδιακά τα όρια εκπομπών των οδικών οχημάτων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ, πρότεινε την τελευταία δέσμη κανόνων, “Euro 7”, το 2022.
Οι νέοι κανόνες, οι οποίοι χρειάζονται ακόμη την τελική επίσημη έγκριση από τις χώρες της ΕΕ, θα ισχύουν για τα αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά από τον Ιούλιο του 2030 και για τα λεωφορεία και τα φορτηγά 12 μήνες αργότερα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε αρχικά προτείνει αυστηρότερα όρια που θα ξεκινούσαν από τα μέσα του 2025 για τα αυτοκίνητα και από τα μέσα του 2027 για τα φορτηγά και τα λεωφορεία.
Η κύρια πολιτική της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα αυτοκίνητα είναι ένας ξεχωριστός νόμος που θα απαγορεύει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 στην ΕΕ από το 2035.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και χώρες όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Τσεχική Δημοκρατία είχαν πιέσει για την αποδυνάμωση του Euro 7. Δεδομένου ότι οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 πρόκειται να απαγορευτούν, είπαν ότι θα ήταν καλύτερο να επικεντρωθούν οι επενδύσεις στην ενίσχυση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων για να καλυφθεί αυτή η μελλοντική ζήτηση.
Ο Alexandr Vondra, επικεφαλής νομοθέτης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τους κανόνες, δήλωσε ότι η τελική πολιτική “επιτυγχάνει ισορροπία μεταξύ των περιβαλλοντικών στόχων και των ζωτικών συμφερόντων των κατασκευαστών”.
Πηγή: topgeargreece.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας