Πέτσας:Χάρη στην Εξεταστική Επιτροπή αποδίδονται πολιτικές ευθύνες,σε διαδοχικές κυβερνήσεις,με ονοματεπώνυμο
Πηγή Φωτογραφίας: Screenshot Vouli tv Από το βήμα της Βουλής, ο κ. Στέλιος Πέτσας αναφέρθηκε στα αίτια της απαξίωσης του σιδηροδρόμου στη χώρα μας
Από το βήμα της Βουλής, ο κ. Στέλιος Πέτσας αναφέρθηκε στα αίτια της απαξίωσης του σιδηροδρόμου στη χώρα μας και ανέδειξε, εν συνεχεία, τι οδήγησε στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τον κύριο Πέτσα, υπάρχουν συγκεκριμένοι παράγοντες, οι οποίοι είχαν οδηγήσει στην απαξίωση του σιδηροδρόμου.
Κατά τον βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, «ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος από τη δεκαετία του 1980, έπαψε να θυμίζει μια κομβική δημόσια επιχείρηση που έπρεπε να λειτουργεί με επαγγελματισμό και θύμιζε πιο πολύ ένα καταφύγιο για διορισμό «κομματικών φίλων», συνήθως «πράσινης» απόχρωσης».
Επιπλέον, «η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ήδη Hellenic Train, με τον τρόπο που έγινε επί ημερών Χρήστου Σπίρτζη της κυβέρνησης Τσίπρα το 2017 και με τίμημα μόλις 45 εκατομμύρια ευρώ, όταν λίγα χρόνια πριν ο ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήριζε ξεπούλημα τα 300 εκατομμύρια ευρώ, δεν βοήθησε να ανακάμψει ο σιδηρόδρομος».
Ακόμη, η ανάθεση από την Κυβέρνηση Τσίπρα των αρμοδιοτήτων επόπτη ασφαλείας στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, μια Ανεξάρτητη Αρχή με ελλείψεις στο προσωπικό και ανύπαρκτη σχετική τεχνογνωσία, δεν ενίσχυσε την κουλτούρα ασφάλειας στο σιδηρόδρομο.
Επιπρόσθετα, η τροποποίηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας τον Μάιο 2019, επί Υπουργίας Χρήστου Σπίρτζη, μείωσε τις δικλείδες ασφαλείας, καθώς κατήργησε τη θέση του Επόπτη Αμαξοστοιχίας.
Στους προαναφερθέντες παράγοντες προστίθεται «η «Οδύσσεια» της γνωστής πλέον σε όλους «σύμβασης 717», που υπογράφηκε το 2014, αλλά ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο 2023, μετά την τραγωδία των Τεμπών, δεν πρόσθεσε δικλείδες ασφαλείας που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στον περιορισμό λαθών από τον ανθρώπινο παράγοντα. Και επειδή η τραγωδία των Τεμπών συνέβη στις 28 Φεβρουαρίου 2023, δηλαδή επί Υπουργίας Κώστα Αχ. Καραμανλή της Κυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη, η αντικειμενική πολιτική ευθύνη πέφτει στους ώμους του τότε Υπουργού, όπως τονίζεται και στα συμπεράσματα του Πορίσματος της Εξεταστικής Επιτροπής.
Πέραν, όμως, όλων αυτών που συνέβαλλαν στην απαξίωση του σιδηροδρόμου στην Πατρίδα μας, η τραγωδία των Τεμπών στις 28 Φεβρουαρίου 2023 δεν θα είχε συμβεί, αν τηρούνταν ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας. Και, δυστυχώς, συνέβη επειδή παραβιάστηκε 7 φορές ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τον βουλευτή Ανατολικής Αττικής της Νέας Δημοκρατίας, η αντιπολίτευση δεν άσκησε συγκροτημένη κριτική στους προαναφερθέντες παράγοντες, αλλά επιδόθηκε, πρωταρχικά, στο να διακινήσει δύο μύθους γύρω από το θλιβερό δυστύχημα.
Σύμφωνα με τον πρώτο μύθο, πως «αγνοούνται τρία βαγόνια» της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Και αυτό γιατί, ένας πραγματογνώμονας λένε ότι βρήκε λαμαρίνες στα τρία πρώτα βαγόνια. Μα σύμφωνα με την έκθεση της Επιτροπής Πραγματογνώμων που όρισε η Κυβέρνηση αμέσως μετά την τραγωδία των Τεμπών, γνωστής ως «Επιτροπής Γεραπετρίτη», τα τρία πρώτα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας μετέφεραν λαμαρίνες.
Με βάση τον δεύτερο αντιπολιτευτικό μύθο, γίνεται «προσπάθεια συγκάλυψης». Καταρχάς, είναι αντιδημοκρατικό, προσβλητικό και ψευδές, να κατηγορούνται βουλευτές για δήθεν προσπάθεια «συγκάλυψης» μιας τέτοιας τραγωδίας. Το «αφήγημα» κομμάτων της αντιπολίτευσης περί δήθεν «συγκάλυψης», ότι ευθύνεται ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών γιατί «αν η σύμβαση 717 είχε ολοκληρωθεί, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί». Στη σελίδα 582 του Πορίσματος του ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζεται ότι το αδίκημα είναι η «παράλειψη οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας» και στρέφονται κατά του Κώστα Αχ. Καραμανλή ως ο αρμόδιος Υπουργός την ημέρα της σιδηροδρομικής τραγωδίας γιατί δεν είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717.
Όμως, τι ενέργειες έπρεπε να κάνει ο Υπουργός όταν ανέλαβε τα καθήκοντά του τον Ιούλιο του 2019; Δύο επιλογές είχε: (α) να καταγγείλει τη σύμβαση 717, ή (β) να δώσει μια (1) ακόμη παράταση στις άλλες έξι (6) που είχαν δοθεί επί της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, προκειμένου να ολοκληρωθεί η σύμβαση 717. Είναι σαφές ότι αν είχε κάνει την επιλογή (α) πρόσθετα συστήματα ασφαλείας δεν θα είχαν ολοκληρωθεί ούτε όταν έγινε το δυστύχημα, αλλά πιθανότατα ούτε μέχρι και σήμερα. Αντίθετα, κάνοντας την επιλογή (β) ο τότε Υπουργός, επιτάχυνε την υλοποίηση της σύμβασης 717 (από το 18% στο 71% μέχρι το Φεβρουάριο 2023) και τελικά στην ολοκλήρωσή της τον Σεπτέμβριο 2023.
«Ποια λοιπόν είναι η παράλειψη οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας για την οποία κατηγορεί ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ τον κ. Καραμανλή; Σίγουρα δεν μπορεί πάντως να ισχυριστεί κάποιος το παράλογο να ευθύνεται δηλαδή ταυτόχρονα, είτε ελάμβανε τη μία, είτε την άλλη απόφαση!», συμπέρανε ο κ. Στέλιος Πέτσας.
Και έκλεισε την ομιλία του, τονίζοντας ότι «ένα χρόνο μετά, η αδιανόητη αυτή τραγωδία παραμένει βαθιά χαραγμένη στη συνείδηση όλων μας. Η θλίψη για τις αδικοχαμένες ψυχές, στην πλειονότητά τους νέες και αθώες, είναι ταυτόχρονα ανεξίτηλη υπενθύμιση για το χρέος της Πολιτείας να κάνει οτιδήποτε χρειαστεί ώστε να μην επαναληφθεί ποτέ ξανά μια τέτοια τραγωδία. Και είναι χρέος όλου του πολιτικού κόσμου, μακριά από μικροπολιτική, απάνθρωπη εκμετάλλευση του ανθρώπινου πόνου, να συμπεριφέρεται κάθε μέρα με τρόπο που να προσεγγίζει αυτόν τον στόχο».
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας