Μήνυση στην Hermès για τις τσάντες Birkin
Πηγή Φωτογραφίας: Διαδίκτυο//Οι πολυπόθητες Birkin δεν είναι κάτι που μπορεί κανείς να αγοράσει σε ένα πολυκατάστημα
Διαχρονικό σύμβολο status και πλούτου, οι τσάντες Birkin της Hermès είναι τόσο δύσκολο να αποκτηθούν, που ένα ζευγάρι Καλιφορνέζων μήνυσε τον κολοσσό πολυτελείας για τις πρακτικές πωλήσεων που ακολουθεί. Σαράντα χρόνια μετά την παρουσίαση της εμβληματικής δερμάτινης τσάντας του γαλλικού οίκου, οι καταναλωτές εξακολουθούν να αναζητούν τρόπο να αγοράσουν αρκετά προϊόντα της φίρμας, ώστε να αποκτήσουν την ευκαιρία να αγοράσουν μια Birkin, η οποία ξεκινάει από 10.000 δολάρια και μπορεί να αγγίξει εξαψήφια ποσά.
Οι πολυπόθητες Birkin δεν είναι κάτι που μπορεί κανείς να αγοράσει σε ένα πολυκατάστημα, μια μπουτίκ ή να τις παραγγείλει στο Διαδίκτυο, ενώ συγκεκριμένες εκδοχές της συγκεντρώνουν λίστες αναμονής για χρόνια. Για να αγοράσουν απευθείας από την Hermès, οι πελάτες πρέπει να οικοδομήσουν μαζί της μια σχέση διαρκείας. Αν και δεν υπάρχει κανόνας, οι ειδικοί λένε ότι οι επίδοξοι ιδιοκτήτες των Birkin πρέπει να ψωνίζουν πιστά στην Hermès για χρόνια, ξοδεύοντας χιλιάδες δολάρια, προτού αποκτήσουν την ευκαιρία να ξοδέψουν κι άλλα εξαψήφια νούμερα για το «ιερό δισκοπότηρο» της εταιρείας.
Στις αρχές της εβδομάδας λοιπόν, δύο Αμερικανοί μήνυσαν την Hermès στη Βόρεια Περιφέρεια της Καλιφόρνιας, προτείνοντας ομαδική αγωγή κατά του οίκου πολυτελείας με έδρα το Παρίσι. Στην καταγγελία τους αναφέρουν ότι η Hermès συνέδεσε παράνομα την αγορά των Birkin με την αγορά άλλων προϊόντων της εταιρείας και ότι οι επίδοξοι πελάτες πρέπει να ξοδέψουν χιλιάδες δολάρια σε κασκόλ, παπούτσια και ζώνες μόνο και μόνο για να τους δοθεί η ευκαιρία να πάρουν στα χέρια τους ένα από τα πιο περιζήτητα δερμάτινα είδη στον κόσμο.
Μία από τις ενάγουσες, η Τίνα Καβαλέρι, καταγγέλλει ότι ζήτησε να αγοράσει μία από τις πολυπόθητες τσάντες το 2022, ενημερώθηκε όμως το εν λόγω προϊόν «διατίθεται σε πελάτες συνεπείς στην υποστήριξη της επιχείρησης», αναφέρει η μήνυση. Ο συνάδελφος ενάγων Μαρκ Νιλόγκα προσπάθησε να αγοράσει μια Birkin πέρυσι «αλλά οι συνεργάτες πωλήσεων του οίκου τον συμβούλεψαν να αγοράσει βοηθητικά προϊόντα προκειμένου να την αποκτήσει». Η εξαιρετικά περιορισμένης έκδοσης χειροποίητη δερμάτινη τσάντα, εμπνευσμένη από την αείμνηστη τραγουδίστρια και ηθοποιό Τζέιν Μπίρκιν –εμβληματική μορφή των ’60s και των ’70s–, έχει γίνει συνώνυμο της αποκλειστικότητας και η τιμή της μπορεί να ξεπεράσει το 1 εκατ. δολάρια.
Ενώ πολλές μάρκες πολυτελείας στηρίζουν το μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις συνεργασίες με διασημότητες, η Hermès –η οποία ξεκίνησε ως σαγματοποιία και εξακολουθεί να ράβει με το χέρι τα προϊόντα της, από τις δερμάτινες τσάντες μέχρι τα μεταξωτά κασκόλ της– δεν το έχει κάνει. Τα βασικά προϊόντα της δεν έχουν αλλάξει εδώ και δεκαετίες, δεν διαθέτει TikTok και δεν δίνει σε διασημότητες δωρεάν τσάντες. Αυτή η προσέγγιση τη βοήθησε να καταγράψει πέρυσι ετήσια έσοδα ύψους 14,5 δισ. δολαρίων και να αποκτήσει κεφαλαιοποίηση άνω των 250 δισ. δολαρίων. Με περισσότερους πρόθυμους πελάτες από ό,τι διαθέσιμα αγαθά, ενσαρκώνει την επιτομή της πολυτέλειας. Στην αγωγή τους, η οποία διεκδικεί απροσδιόριστες ζημιές, οι ενάγοντες καταλήγουν ότι η εν λόγω πρακτική έρχεται σε αντίθεση με τους αντιμονοπωλιακούς νόμους επειδή διογκώνει τεχνητά το πραγματικό κόστος ενός προϊόντος.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας