Οικονομικός διάδρομος Ελλάδας – Ινδίας μέσω Θράκης
Πηγή Φωτογραφίας: ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΤΗΣ ΙΝΔΙΑΣ ΜΑΡΕΝΤΑ ΜΟΝΤΙ ΣΤΗ ΕΔΡΑ ΤΟΥ ΟΗΕ. (EUROKINISSI/ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ)
Δύο ελληνικά λιμάνια στην περιφερειακή ενότητα της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, το λιμάνι της Καβάλας και το γεωστρατηγικής σημασίας λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, σχεδιάζεται από την Αθήνα να γίνουν κόμβοι για τον Οικονομικό Διάδρομο IMEC (Ινδίας – Μέσης Ανατολής – Ευρώπης), καθιστώντας την Ελλάδα πύλη της Ινδίας προς την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη. Επισημαίνεται ότι ο IMEC συμφωνήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2023 στη Σύνοδο Κορυφής της G20 στο Νέο Δελχί (με συμβαλλόμενα μέρη τις Ινδία, ΗΠΑ, Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και ΕΕ) ως ένα φιλόδοξο εγχείρημα μιας εναλλακτικής διαδρομής στον κινεζικό οικονομικό δρόμο «Βelt and Road Initiative» (BRI). Έκτοτε, λαμβάνουν χώρα πρωτοβουλίες από ελληνικής πλευράς που κινούνται στη σφαίρα της οικονομικής διπλωματίας για την περαιτέρω ενίσχυση των διμερών σχέσεων Ελλάδας – Ινδίας, με κορυφαία εξ αυτών την επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού στο Νέο Δελχί τον περασμένο Φεβρουάριο, τον οποίο συνόδευαν ομάδα υπουργών και πολυπληθής επιχειρηματική αποστολή.
Στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για την επίσημη έναρξη λειτουργίας της πρώτης πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) της χώρας στα τέλη Απριλίου, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, η δεύτερη παρόμοια πλωτή μονάδα στην περιοχή, FSRU2, βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, φέρνοντας μια ευρύτερη Αναμένεται να παρέχει ακόμη υψηλότερο επίπεδο ενεργειακής θωράκισης.
Παράλληλα, προκειμένου να διατηρήσει την απαραίτητη ισορροπία με την Κίνα και τις υφιστάμενες εμπορικές σχέσεις μέσω των κινεζικών δραστηριοτήτων στο λιμάνι του Πειραιά, η Αθήνα σχεδιάζει να αναπτύξει μια διπλωματική κίνηση υπουργικής επίσκεψης στο Πεκίνο στο άμεσο μέλλον.
Σε κάθε περίπτωση, ο Ινδικός Διάδρομος αναδεικνύεται σε κορυφαία προτεραιότητα για την Αθήνα, η οποία επιδιώκει την ενεργοποίηση ενός ευρύτερου δικτύου συνεργασιών για νέους σκοπούς. Και αυτό διότι και άλλες μεσογειακές χώρες, όπως η Ιταλία και η Ισπανία, έχουν δείξει έντονο ενδιαφέρον για τη διασύνδεση με τον IMEC.
«Είναι επιτακτική ανάγκη να εργαστούμε πολυμερώς μαζί με την Ινδία με χώρες όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Σαουδική Αραβία για να αναπτύξουμε τις κοινές πολιτικές μας με επίκεντρο τον IMEC» τόνιζε από το Νέο Δελχί ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, προσθέτοντας ότι «τα ελληνικά λιμάνια μπορούν και πρέπει να αποτελέσουν το κατώφλι του διαδρόμου προς την Ευρώπη». Ο ίδιος, άλλωστε, στη συνέντευξη που είχε παραχωρήσει προ δύο εβδομάδων, υπογράμμιζε ότι για το εν λόγω έργο, που προάγει τη διασυνδεσιμότητα, το διεθνές εμπόριο και την περιφερειακή και ενεργειακή συνεργασία, η Αθήνα είναι σε επαφή με τις χώρες διέλευσης του IMEC για την οικοδόμηση συνεργειών και την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών. Επισημαίνεται ότι για τον IMEC είχε συζητήσει ο Έλληνας υπουργός και με τον Εμιρατινό υπουργό Βιομηχανίας και Τεχνολογίας, ο οποίος επισκέφθηκε πρόσφατα την Αθήνα.
Ο άξονας των λιμανιών της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης φαίνεται ιδανική επιλογή για την Αθήνα, σε αντίθεση με την ευρωπαϊκή πύλη που είναι εδώ και καιρό ανοιχτή στην Κίνα μέσω του λιμανιού του Πειραιά. Γι’ αυτό και ο Γιώργος Γεραπετρίτης είχε ήδη προϊδεάσει το Νέο Δελχί, διαβεβαιώνοντας τον περασμένο Φεβρουάριο την ινδική κυβέρνηση ότι “η Ελλάδα θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να προχωρήσει περαιτέρω η κατασκευή του διαδρόμου IMEC” και ότι “υπάρχουν σημαντικά λιμάνια στη βόρεια Ελλάδα” για την υλοποίηση του έργου αυτού.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας