Nέα της αγοράς

Πώς η κρίση της Boeing μπορεί να ακριβύνει τις διακοπές μας

Πώς η κρίση της Boeing μπορεί να ακριβύνει τις διακοπές μας

Πηγή Φωτογραφίας: FILE PHOTO: A Boeing 737 Max aircraft during a display at the Farnborough International Airshow, in Farnborough, Britain, July 20, 2022. REUTERS/Peter Cziborra/File Photo

Μάλιστα, οι καθυστερήσεις και η συνολική αναστάτωση στον τομέα της αεροναυπηγικής θέτουν τις βάσεις για περαιτέρω αύξηση στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων

Τριγμούς κατά μήκος της αεροπορικής βιομηχανίας προκαλεί η κρίση της Boeing, με τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο να δυσκολεύονται να καλύψουν τη εξαιρετικά υψηλή ζήτηση για ταξίδια. Μάλιστα, οι καθυστερήσεις και η συνολική αναστάτωση στον τομέα της αεροναυπηγικής θέτουν τις βάσεις για περαιτέρω αύξηση στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων.

Ήδη, ο επικεφαλής της Ryanair, Michael O’ Leary, εξέπεμψε «σήμα» για άνοδο τιμών: «Εάν έχεις περιορισμένη προμήθεια (και) ισχυρή ζήτηση, πιστεύω ότι είναι αναπόφευκτο να δεις νέα άνοδο των τιμών αυτό το καλοκαίρι..μεταξύ 5 και 10%», δήλωσε πριν μερικές ημέρες στο CNN. Η εταιρεία ανέμενε να παραλάβει 57 αεροσκάφη της Boeing αυτό το καλοκαίρι, ενώ τώρα προβλέπει ότι θα λάβει μεταξύ 35 και 40, σύμφωνα με τον ίδιο.

Αντίστοιχα και η αμερικανική Southwest, η οποία ανακοίνωσε πριν μερικές εβδομάδες ότι η Boeing θα της παραδώσει 40% λιγότερα αεροσκάφη από το αρχικά προσδοκώμενο. Και βέβαια, η κατάσταση επηρεάζει πολλές ακόμη αεροπορικές εταιρείες, ενώ το πρόβλημα δεν αποδίδεται αμιγώς στην Boeing.

Σύμφωνα με την εταιρεία αεροπορικών δεδομένων Cirium, περίπου 600 αεροσκάφη της Airbus καθηλώθηκαν τον περασμένο μήνα ή και περισσότερο διάστημα λόγω προβλήματος με τους κινητήρες που κατασκεύασε η αμερικανική Pratt & Whitney. Ως αποτέλεσμα, ο όμιλος Lufthansa έχει επιβαρυνθεί σημαντικά, με τουλάχιστον 30 αεροπλάνα τύπου Α320Neo να έχουν καθηλωθεί στο έδαφος.

Ταυτόχρονα, η παραγωγή των αεροσκαφών εξακολουθεί να είναι αρκετά περιορισμένη. Σύμφωνα με τη βρετανική ένωση αεροπλοΐας ADS, εκκρεμεί να παραδοθούν τουλάχιστον 15.700 εμπορικά αεροσκάφη διεθνώς.

Ενδεικτικά, ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus, Guillame Faury, δήλωσε στο πλαίσιο συνεδρίου πριν από μερικές ημέρες πως «εξακολουθούμε να παράγουμε αρκετά λιγότερα αεροσκάφη σε σύγκριση με όσα παρήγαμε το 2019». Εξού και όπως σχολίασε ο CEO της EasyJet, Johan Lundgren, ο κλάδος θα παραμείνει περιορισμένος για τα επόμενα τρία χρόνια περίπου.

Τέλος, τεράστια πίεση ασκεί στη βιομηχανία και η εκτίναξη της ζήτησης για ταξίδια, για την οποία οι αεροπορικές δεν ήταν κατάλληλα προετοιμασμένες μετά την πανδημία. Περισσότερο περιπλέκει τα πράγματα ότι οι δύο μεγάλοι «παίκτες» της αεροναυπηγικής δραστηριοποιούνται και στην κατασκευή εξοπλισμού για τον τομέα της άμυνας.

«Πρόκειται για μία βιομηχανία με μόλις δύο προμηθευτές, πολύ υψηλά εμπόδια να ξεπεράσει και μια εξαιρετικά ισχυρή ανάκαμψη με πολύ περιορισμένη αγορά εργασίας», σχολίασε χαρακτηριστικά στο CNN ο Richard Aboulafia, σύμβουλος στον αεροπορικό κλάδο.

Φέτος αναμένεται να ταξιδέψουν με αεροσκάφος περίπου 4,7 δισ. επιβάτες, δηλαδή ιστορικό υψηλό που ξεπερνά το ρεκόρ των 4,5 δισ. επιβατών του 2019. «Η χωρητικότητα θα είναι σφιχτή και αυτό θα οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές εισιτηρίων», δήλωσε ο Aboulafia.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNN

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments