Σταϊκούρας για Τέμπη και Καραμανλή: Έχουν δοθεί ξεκάθαρες απαντήσει από την κυβέρνηση
Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi (Αρχείου)//Ο υπουργός Μεταφορών ρωτήθηκε για τα νέα στοιχεία που έχουν έρθει στο φως σχετικά με το δυστύχημα στα Τέμπη τονίζοντας ότι «έχουν δοθεί ξεκάθαρες απαντήσει από την κυβέρνηση, ενώ υπηρεσιακά στελέχη έχουν δώσει αναλυτικότερες απαντήσεις. Ευθύνη μου από το καλοκαίρι που ανέλαβα την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών είναι να ενισχυθεί η ασφάλεια των σιδηροδρόμων».
Ο Χρήστος Σταϊκούρας βρέθηκε καλεσμένος το πρωί της Πέμπτης στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» στον ΑΝΤ1 όπου μίλησε για την τραγωδία των Τεμπών και τον προκατάτοχο του, Κώστα Αχ. Καραμανλή. Ο υπουργός Μεταφορών ρωτήθηκε για τα νέα στοιχεία που έχουν έρθει στο φως σχετικά με το δυστύχημα στα Τέμπη τονίζοντας ότι «έχουν δοθεί ξεκάθαρες απαντήσει από την κυβέρνηση, ενώ υπηρεσιακά στελέχη έχουν δώσει αναλυτικότερες απαντήσεις. Ευθύνη μου από το καλοκαίρι που ανέλαβα την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών είναι να ενισχυθεί η ασφάλεια των σιδηροδρόμων».
Όπως εξήγησε ο ίδιος, «έχει ενισχυθεί η ασφάλεια των μετακινήσεων των σιδηροδρόμων, αλλά υπάρχουν περιθώρια βελτιώσεων. Η Σύμβαση 7171 παραδόθηκε το φθινόπωρο του 2023, δεν έγινε σε δύο μήνες η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση, προφανώς έχει αρχίσει χρόνια πριν. Στο τμήμα από Δομοκό μέχρι Λάρισα, λόγω της κακοκαιρίας «Daniel», έχουν καταστραφεί τα συστήματα, υπάρχει μονή γραμμή εκεί και σταματούν τα τρένα στον Δομοκό και στην Λάρισα για να περάσει το άλλο τρένο. Σε περίπου δύο χρόνια θα υπάρχει αποκατάσταση του δικτύου».
«Ουδέποτε ωραιοποίησα την κατάσταση. Έχω στείλει επιστολές στον ΟΣΕ και έχω ζητήσει ενημέρωση για τις ισόπεδες διαβάσεις. Ανάλογα έχω στείλει επιστολές στην Hellenic Train και έχω ζητήσει ενημέρωση για την συντήρηση του τροχαίου υλικού, γιατί αυτό είναι η ευθύνη της», δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας.
Ο υπουργός Μεταφορών πρόσθεσε «υπήρχε πριν λίγο καιρό ένα πρωτοσέλιδο για “παρ΄ ολίγον νέα Τέμπη”. Το έψαξα. Η αναφορά της Επιτροπής που ερεύνησε το περιστατικό είναι για “ανθρώπινο σφάλμα” και στο συμπέρασμα αναφέρεται ότι ο ΟΣΕ θα πρέπει να συνεργάζεται καλύτερα με τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις ώστε να ακολουθούνται από τους μηχανοδηγούς οι Γενικοί Κανονισμοί, να γίνονται τυχαίοι δειγματοληπτικοί έλεγχοι στις μαγνητοφωνημένες συνομιλίες και να ενημερωθούν εγγράφως οι μηχανοδηγοί. Απαιτείται ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων με ενίσχυση των συστημάτων. Είναι αναγκαίες οι συμβάσεις και πρέπει να ολοκληρωθούν για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, αλλά δεν αρκούν, καθώς πάντα υπεισέρχεται ο ανθρώπινος παράγοντας».
Ο Χρήστος Σταϊκούρας σχολίασε ακόμη ότι «ολοκληρώνονται στο σύνολο τους οι συμβάσεις για την ασφάλεια, αυξήθηκε η χρηματοδότηση του ΟΣΕ, αλλάζει η οργανωτική δομή των σιδηροδρόμων και θα έχουμε πλέον τον ΟΣΕ που θα εμπεριέχει την ΤΡΕΝΟΣΕ και μέρος της ΓΑΙΑΟΣΕ, δρομολογούνται προσλήψεις, υπάρχουν 300 κάμερες μέσα σε σήραγγες που λειτουργούν… Πάντα θα μιλάω για την ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων. Σχετικές επιστολές έχω στείλει και για την ασφάλεια των αεροπορικών μετακινήσεων. Κάνουμε τα πάντα για να ενισχύσουμε την ασφάλεια των μεταφορών».
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στις προειδοποιήσεις των εργαζομένων σχετικά με την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου πριν το δυστύχημα επισημαίνοντας ότι «Πέρα από ότι λένε οι εργαζόμενοι, τα εύλογα και λογικά επιχειρήματα των οποίων πάντα λαμβάνονται υπόψη, στο τέλος του έτους ήρθαν οι ευρωπαϊκοί και παγκόσμιοι ευρωπαϊκοί φορείς και είπαν ότι το επίπεδο αεροπορικής ασφάλειας είναι υψηλότερο από ότι τον προηγούμενο έτος και πάνω από τον μέσο όρο στην Ευρώπη».
«Όταν μιλάμε για προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ που ξεκίνησαν το 2022, όταν μιλάμε για τις συμβάσεις, έχουν ξεκινήσει να γίνονται από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία, όχι από μένα», είπε για τον Κώστα Καραμανλή, επισημαίνοντας ότι «το γεγονός ότι η προηγούμενη πολιτική ηγεσία ανέλαβε τέτοιες πρωτοβουλίες δείχνει ότι ουδείς αγνόησε τις επισημάνσεις για θέματα ασφαλείας. Ο κ. Καραμανλής έχει τοποθετηθεί με παρρησία εντός και εκτός Βουλής. Ο ίδιος είχε πει ότι η Σύμβαση 717 έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί πολύ νωρίτερα. Η αντίδραση μου θα ήταν η ίδια ως προς την ανάγκη να γίνουν όσα πρέπει για την ασφάλεια τω σιδηροδρόμων».
«Η αλληλουχία των γεγονότων των τελευταίων ημερών αποδεικνύει την ύπαρξη οικονομικών συμφερόντων κατά της κυβέρνησης. Τα επιχειρήματα που επικαλούνται μέσα στην πρόταση δυσπιστίας επιβεβαιώνει ότι υπήρχε προηγούμενη συνεννόηση των κομμάτων της αντιπολίτευσης», τόνισε ο Υπουργός Μεταφορών σχετικά με την πρόταση δυσπιστίας που συζητείται στην Βουλή.
Για τις αναφορές περί συγκαλήψης ο Υπουργός εξήγησε ότι «είναι ευθύνη της Δικαιοσύνης να μην υπάρχει καχυποψία της κοινωνίας για τα Τέμπη. Ο ΟΣΕ ήταν το πιο προβληματικό στοιχείο στην Ελλάδα, δεν αλλάζουν σε μια ημέρα τα προβλήματα στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Έχουν δοθεί ορθές και πλήρεις απαντήσεις, εντός και εκτός Βουλής, από όλα τα μέλη της Κυβέρνησης που ήταν σε πόστα ευθύνης».
Παράλληλα σχολίασε και τα χειροκροτήματα των βουλευτών της ΝΔ στην ομιλία του Κώστα Καραμανλή: «Οι βουλευτές χειροκρότησαν τον κ. Καραμανλή για την επιχειρηματολογία. Η υπόθεση η ίδια δεν είναι για χειροκροτήματα».
Αναφορικά με την φράση του Γιώργου Φλωρίδη ότι επισήμανε πως «όποιος πολιτικός μιλάει για μπάζωμα, είναι για τα μπάζα» που από ορισμένους εκλαμβάνεται ως προσπάθεια επηρεασμού της Δικαιοσύνης, ο Χρήστος Σταϊκούρας είπε ότι «Δεν υπάρχει καμία παρέμβαση στην Δικαιοσύνη, ως ανεξάρτητη που είναι θα κάνει την δουλειά της», ενώ ως προς την φρασεολογία σημείωσε ότι «Κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικό τρόπο έκφρασης».
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας