Pepco: Ετοιμάζει 60 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα
Πηγή Φωτογραφίας: Proson.gr
Mε στόχο να φτάσει τα 60 καταστήματα στην Ελλάδα έως και το 2026, η πολωνική Pepco άνοιξε το 30ο σημείο πώλησης στη χώρα μας στην Καλαμάτα. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει στο Capital.gr o Κωνσταντίνος Βλάσσης, Expansion Manager της Pepco για την ελληνική αγορά, τα επόμενα καταστήματα θα λειτουργήσουν στην Κομοτηνή και την Πτολεμαΐδα σε κοινούς χώρους με την ΑΒ Βασιλόπουλος στο πλαίσιο της συνεργασίας που έχουν αναπτύξει οι δύο πλευρές. Επίσης, θα ανοίξουν και αυτόνομα καταστήματα στα Ψηλά Αλώνια της Πάτρας πάνω από το κατάστημα Μασούτης, στο κτίριο που κατασκεύασε η Ten Brinke καθώς και το δεύτερο κατάστημα της Pepco στη Λάρισα επί της οδού Σωκράτους. Ταυτόχρονα η αλυσίδα λιανικής πώλησης βρίσκεται σε διαπραγμάτευση για την ανάπτυξη νέων σημείων πανελλαδικά. Ο σχεδιασμός της προβλέπει τη λειτουργία περίπου 20 καταστημάτων ανά έτος στη χώρα μας. Ο ίδιος επισημαίνει ότι η ανάπτυξη της αλυσίδας στη χώρα μας είναι ικανοποιητική γεγονός που δίνει την δυνατότητα περαιτέρω επέκτασης το προσεχές διάστημα.
Σύμφωνα με τον Κ. Βλάσση ο ρυθμός ανάπτυξης των νέων σημείων της Pepco επηρεάζεται από το εάν πρόκειται για νέες κτιριακές αναπτύξεις ή για υφιστάμενα κτίρια, δεδομένου ότι στην πρώτη περίπτωση ενδέχεται η εξέλιξη της κατασκευής να επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες όπως η διαδικασία αδειοδότησή τους από της αρμόδιες αρχές.
Στρατηγική εισόδου σε εμπορικούς πόλους και συνεργασία με μεγάλους λιανέμπορους
Υπενθυμίζεται ότι στη στρατηγική της Pepco είναι να εισχωρεί σε αστικές περιοχές ή να δημιουργεί καταστήματα σε εμπορικούς πόλους ή σε σημεία που υφίστανται μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ ή γνωστές λιανεμπορικές επιχειρήσεις. Τέτοιες περιπτώσεις αποτελούν οι συνεργασίες τόσο με την Public όσο και με την ΑΒ Βασιλόπουλος.
Κατά τα όσα αναφέρει ο Κωνσταντίνος Βλάσσης στην περίπτωση της ΑΒ Βασιλόπουλος το μοντέλο δεν είναι αυτό της δημιουργίας shop in a shop καταστημάτων. Αντιθέτως, παρά το γεγονός ότι ΑΒ Βασιλόπουλος και Pepco συνυπάρχουν σε κοινούς χώρους, τα καταστήματα της δεύτερης έχουν ξεχωριστή είσοδο, ενώ η παραλαβή των εμπορευμάτων πραγματοποιείται αυτόνομα. “Επί της ουσίας η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει μειώσει το χώρο πώλησης σε συγκεκριμένα καταστήματά της, παραχωρώντας τον διαθέσιμο χώρο στην Pepco έναντι μισθώματος. Η μέση επιφάνεια καταστημάτων μας είναι περίπου 500 τετραγωνικά μέτρα”. Διευκρινίζει ότι η γκάμα προϊόντων της Pepco καλύπτεται από τη συγκεκριμένη τυπολογία καταστημάτων και δεν πρόκειται να αναπτύξει μεγαλύτερα σημεία, ούτε βέβαια και μικρότερα από αυτά των 500 τ.μ. “Είναι γεγονός ότι η διαθεσιμότητα των ακινήτων στην Ελλάδα είναι περιορισμένη, υπάρχει έντονος ανταγωνισμός με αλυσίδες λιανικής πώλησης και σούπερ μάρκετ που αναζητούν το συγκεκριμένο μέγεθος καταστημάτων. Η Pepco από την πλευρά της προσπαθεί να προσαρμόζεται στις συνθήκες αγοράς της κάθε χώρας όπου δραστηριοποιείται”.
Να σημειωθεί ότι η Pepco έχει αξιοποιήσει περιπτώσεις επιχειρήσεων λιανικής που επιθυμούν να περιορίσουν τους χώρους πώλησης. Κάτι τέτοιο συνέβη εκτός από την ΑΒ Βασιλόπουλος και στην περίπτωση της Public – μετά την απορρόφηση της Media Markt – σε περιοχές όπως η Σταυρούπολη, η Πυλαία αλλά και στη λεωφόρο Συγγρού στην Αθήνα, όπου οι δύο εταιρείες συνεκμεταλλεύονται τους διαθέσιμους εμπορικούς χώρους.
ΠΗΓΗ/ Γιώργου Λαμπίρη
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας