Εμφιαλωμένο νερό: Οι εταιρείες που κυριαρχούν και οι ανακατατάξεις στην αγορά
Πηγή Φωτογραφίας: .mednutrition.gr
Με κυρίαρχο παίκτη της αγοράς εμφιαλωμένου νερού την ιδιωτική ετικέτα και στη συνέχεια να ακολουθούν οι δύο μεγαλύτεροι παίκτες στην κατηγορία, τα νερά Βίκος και Ζαγόρι και αμέσως μετά το Θεόνη, αποτυπώνεται το περιβάλλον στο συγκεκριμένο προϊόν. Σημειώνεται ότι οι δύο βιομηχανίες που παράγουν το νερό Βίκος και το νερό Ζαγόρι, δηλαδή η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων και η Χήτος ΑΒΕΕ είναι αυτές που κυριαρχούν και στην ιδιωτική ετικέτα όπου παράγουν σημαντικές ποσότητες για λογαριασμό μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ όπως συμβαίνει με την πρώτη στην περίπτωση της Lidl με την οποία διατηρεί πολυετή συνεργασία αλλά και με τη δεύτερη στη περίπτωση του Σκλαβενίτη.
Πρωτιά για την ιδιωτική ετικέτα Εξετάζοντας πιο συγκεκριμένα το τοπίο του εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα ως προς τα μερίδια σε όγκο στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένης της Lidl, θα δούμε ότι την πρώτη θέση σε όγκο πωλήσεων στο διάστημα έως και τις 25 Φεβρουαρίου του 2024 διατηρεί η ιδιωτική ετικέτα με ποσοστό 24,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr δείχνουν ότι στη δεύτερη θέση από πλευράς μεριδίου στο σύνολο της αγοράς αλλά και την πρωτιά στο επώνυμο προϊόν έχει το νερό Βίκος με ποσοστό 22,7% και αμέσως μετά ακολουθεί το Ζαγόρι με ποσοστό 18,7%. Έπεται το νερό Θεόνη με 6,2%, οι Πηγές Κωστηλάτας με 3,6%, το Ιόλη και το Διός με 2,5%, το Δροσιά με 2,3%, το Σαμαριά με 1,9%, το νερό Αρέθουσα που παράγεται από τη Δίρφυς Α.Ε. και αμέσως μετά τα νερά Αύρα (Coca-Cola) και Δίρφυς με μερίδιο 1,4%.
Να σημειωθεί ότι το νερό Δροσιά έχει αυξήσει σημαντικά την παρουσία του στην αγορά και τις πωλήσεις του σε όγκο από 1,7% στο τέλος του 2023 σε 2,3% τον Φεβρουάριο του 2024. Το προϊόν παράγεται από την Agrifreda, η οποία έχει εκτός των άλλων αντικείμενο τα κατεψυγμένα λαχανικά, τις μαρμελάδες, τον χαλβά. Η αύξηση των πωλήσεών της οφείλεται κατά βάση στην είσοδό του συγκεκριμένου νερού στα ράφια της Lidl το τελευταίο χρονικό διάστημα. Σε ό,τι αφορά το Διός που προαναφέραμε, πρόκειται για την εταιρεία που απέκτησε ποσοστό πλειοψηφίας η τριανδρία των Σπύρου Θεοδωρόπουλου, Απόστολου Ταμβακάκη και Νίκου Καραμούζη, εισερχόμενη στην εταιρεία Σ. Μεντεκίδης που το παράγει μαζί με το επίσης φυσικό μεταλλικό νερό Σέλι.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι και το επιτραπέζιο εμφιαλωμένο νερό Νεφέλη που επίσης παράγεται από τη Δίρφυς Α.Ε. έχει μερίδιο αγοράς 1,1%.
Χαμένα μερίδια για Ρούβα και Θεόνη Σημαντική μείωση μεριδίου είχε το νερό Ρούβας από 1,5% στο τέλος του 2023 σε 1% έως και τις 25 Φεβρουαρίου της φετινής χρονιάς, ενώ δραστικά μειωμένο ήταν στο ίδιο διάστημα και το μερίδιο πωλήσεων σε όγκο για το Θεόνη από 8,5% σε 6,2%.
Νερά που βρέθηκαν εκτός αγοράς – Κορπή, Μπέλες και Σαμαρίνα Αξιοσημείωτη εξέλιξη για την κατηγορία του εμφιαλωμένου νερού αποτελεί η “έξοδος” της Nestle Waters από αυτήν, καθότι το φυσικό μεταλλικό νερό Κορπή έχει σχεδόν μηδενική παρουσία πλέον με μερίδιο σε όγκο μόλις 0,5% έως και τις 25 Φεβρουαρίου της φετινής χρονιάς. Θυμίζουμε ότι το Κορπή – σχετική αναφορά είχατε διαβάσει σε πρόσφατο άρθρο του Capital.gr – ετέθη εκτός αγοράς από τις αρχές του φετινού Φεβρουαρίου καθότι όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, η εταιρεία φέρεται να αντιμετώπισε ζητήματα με την ποιότητα του νερού στην πηγή υδροληψίας που διατηρεί στο Μοναστηράκι Βόνιτσας. Πηγές ωστόσο που σχετίζονται με την επιχείρηση υποστηρίζουν ότι είναι θέμα χρόνου να επιστρέψει και πάλι στην αγορά μετά τη διευθέτηση του ζητήματος που προέκυψε. Να σημειωθεί ότι πριν το συγκεκριμένο περιστατικό το Κορπή είχε μερίδιο αγοράς 6,5% και ήταν ο τέταρτος ισχυρότερος παίκτης στην αγορά από πλευράς όγκου πωλήσεων έως και το τέλος του 2023.
ΠΗΓΗ/Γιώργος Λαμπίρης
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας