“Κόκκινη” κάρτα ΡΑΣ σε Hellenic Train: Μηχανοδηγοί οδηγούν τρένα χωρίς τα απαιτούμενα πιστοποιητικά
Πηγή Φωτογραφίας: ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΤΟΥ INTERCITY ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΛΑΡΙΣΗΣ (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)
Μηχανοδηγοί που οδηγούν τρένα για τροχαίο υλικό ή για δρομολόγια για τα οποία δε διαθέτουν την απαιτούμενη πιστοποίηση εκπαίδευσης καθώς και μαθητευόμενοι μηχανοδηγοί, που εκπαιδεύονται από μηχανοδηγούς, οι οποίοι δεν είναι εκπαιδευτές. Τα παραπάνω αποτελούν μέρος των πρόσφατων διαπιστώσεων στις οποίες κατέληξε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), ύστερα από μια σειρά αυτεπάγγελτων ελέγχων, τους οποίους πραγματοποίησε η ανεξάρτητη αρχή με αφορμή διάφορα συμβάντα που έλαβαν χώρα στον ελληνικό σιδηρόδρομο κατά τους τελευταίους μήνες.
“Η έλλειψη προσωπικού, η προσπάθεια να καλυφθούν οι βάρδιες και ο μεγαλύτερος χρόνος, που πλέον απαιτείται προκειμένου ένας εκπαιδευόμενος μηχανοδηγός να συμπληρώσει τις απαραίτητες ώρες εκπαίδευσης για να λάβει πιστοποίηση εξαιτίας των μειωμένων δρομολογίων, έχουν συντελέσει σε αυτή την κατάσταση, όπου οδηγοί οι οποίοι έχουν πιστοποίηση για παράδειγμα για το δρομολόγιο Αθήνα-Χαλκίδα να τοποθετούνται στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, για το οποίο δε διαθέτουν το απαιτούμενο πιστοποιητικό εκπαίδευσης, απλά και μόνο για να καλυφθούν οι βάρδιες”, αναφέρουν στο Capital.gr πηγές με γνώση επί του θέματος. Επιπλέον, σε άλλη περίπτωση εντοπίστηκε ο δεύτερος μηχανοδηγός σε εμπορευματική αμαξοστοιχία ότι ήταν πιστοποιημένος για άλλο τροχαίο υλικό από αυτό που μηχανοδηγούσε.
Το σοβαρό συμβάν στον προαστιακό “Οι πιστοποιήσεις των μηχανοδηγών εμφανίζουν δυναμικό χαρακτήρα. Μπορεί να είναι είτε για όλο το δίκτυο είτε για τμήμα του δικτύου, κάτι που θα πρέπει να τηρείται”, επισημαίνουν οι ίδιες πηγές.
Αυτές οι πρακτικές της Hellenic Train δεν πέρασαν απαρατήρητες από την ΡΑΣ, η οποία σε σχέση με τον εντοπισμό των μη πιστοποιημένων μηχανοδηγών επέβαλε πρόστιμο 50.000 ευρώ ανά περίπτωση.
Άλλο ένα περιστατικό για το οποίο έχει κληθεί σε ακρόαση τόσο η Hellenic Train όσο και ο ΟΣΕ ενώπιον της ΡΑΣ είναι το σοβαρό συμβάν της παραβίασης κόκκινου φωτοσήματος από συρμό του προαστιακού στις 23 Δεκεμβρίου 2023 στην περιοχή των Αχαρνών. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η αρχή, στην καμπίνα της μηχανοδήγησης της αμαξοστοιχίας 1313 του προαστιακού φέρεται να υπήρχε και δεύτερο άτομο, ένας μαθητευόμενος μηχανοδηγός, ο οποίος βρισκόταν παρατύπως καθώς ο κανονικός μηχανοδηγός δεν είχε την ιδιότητα του εκπαιδευτή.
Θυμίζουμε ότι η αμαξοστοιχία αγνόησε την κόκκινη σήμανση και συνέχισε την πορεία της αντικανονικά, ωστόσο τα χειρότερα αποφεύχθηκαν μετά από παρέμβαση της τηλεδιοίκησης, παίζοντας καταλυτικό ρόλο στο να σταματήσει έγκαιρα η αμαξοστοιχία, προτού μπει στην ίδια γραμμή με άλλο τρένο.
ΠΗΓΗ/ Ματίνα Χαρκοφτάκη
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας