Τεχνολογία

Facebook: Καταγγελίες ότι έδινε στο Netflix πρόσβαση στα προσωπικά μηνύματα των χρηστών

Facebook: Καταγγελίες ότι έδινε στο Netflix πρόσβαση στα προσωπικά μηνύματα των χρηστών

Πηγή Φωτογραφίας: FILE PHOTO: A smartphone with Facebook's logo is seen in front of displayed Facebook's new rebrand logo Meta in this illustration taken October 28, 2021. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration

Τα εν λόγω έγγραφα, αποτελούν μέρος μιας μεγάλης αγωγής κατά της Meta, που κατατέθηκε από τους δύο Αμερικανούς πολίτες και αναφέρουν ότι το το Netflix και το Facebook «απολάμβαναν μια ειδική σχέση» ώστε το Netflix να μπορεί να προσαρμόζει καλύτερα τις διαφημίσεις του με το Facebook.

Η μητρική εταιρεία του Facebook, η Meta κατηγορείται ότι επέστρεψε στο Netflix να έχει πρόσβαση στις προσωπικές συνομιλίες των χρηστών στο Messenger, παραβιάζοντας τις αντιανταγωνιστικές πρακτικές και τους κανόνες απορρήτου, σύμφωνα με δημοσιεύματα και αναφορές στα social media, που επικαλούνται δικαστικά έγγραφα.

Τα εν λόγω έγγραφα, αποτελούν μέρος μιας μεγάλης αγωγής κατά της Meta, που κατατέθηκε από τους δύο Αμερικανούς πολίτες και αναφέρουν ότι το το Netflix και το Facebook «απολάμβαναν μια ειδική σχέση» ώστε το Netflix να μπορεί να προσαρμόζει καλύτερα τις διαφημίσεις του με το Facebook.

Το Facebook έλαβε εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από διαφημίσεις από το Netflix ως μέρος αυτής της ειδικής σχέσης, εξασφαλίζοντας διαφημιστικές δαπάνες ύψους 150 εκατομμυρίων δολαρίων το 2017, αναφέρεται στην αγωγή, σύμφωνα με το Fox Business. Επίσης, αναφέρεται ότι ο συνιδρυτής του Netflix, Ριντ Χέιστινγκς, εντάχθηκε στο διοικητικό συμβούλιο του Facebook και στη συνέχεια συνέβαλε στο κλείσιμο του Facebook Watch, μιας υπηρεσίας βίντεο – ανταγωνιστή του Netflix.

Η αγωγή κατατέθηκε τον Απρίλιο του 2023 και απαιτεί από το δικαστήριο να απαντήσει ο Χέιστινγκς στους ισχυρισμούς του ενάγοντα. «Για σχεδόν μια δεκαετία, το Netflix και το Facebook απολάμβαναν μια ιδιαίτερη σχέση. Το Netflix πλήρωσε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις στο Facebook, συνήψε μια σειρά συμφωνιών για κοινή χρήση δεδομένων με το Facebook, έλαβε εξατομικευμένη πρόσβαση σε ιδιωτικά API του Facebook και συμφώνησε σε προσαρμοσμένες συνεργασίες και ενσωματώσεις που βοήθησαν στην υπερφόρτιση των μοντέλων στόχευσης και κατάταξης διαφημίσεων του Facebook», αναφέρεται στην αγωγή».

Η συμφωνία API επέτρεπε «πρόσβαση μέσω προγραμματισμού στα εισερχόμενα ιδιωτικών μηνυμάτων χρηστών του Facebook» με αντάλλαγμα το Netflix να «παρέχει στο FB μια γραπτή αναφορά κάθε δύο εβδομάδες που εμφανίζει ημερήσιους αριθμούς αποστολών προτάσεων και κλικ παραληπτών ανά διεπαφή, επιφάνεια έναρξης και/ή παραλλαγή υλοποίησης».

«Τον Αύγουστο του 2013, το Facebook παρείχε στο Netflix πρόσβαση στο λεγόμενο «Titan API», ένα ιδιωτικό API που επέτρεπε σε έναν συνεργάτη που ήταν στη λίστα επιτρεπόμενων να έχει πρόσβαση, μεταξύ άλλων, σε «εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων και φίλους εκτός εφαρμογής» των χρηστών του Facebook, αναφέρεται στα έγγραφα.

Ο διευθυντής επικοινωνίας της Meta, Andy Stone, σε ανάρτησή του στο Χ χαρακτήρισε τις αναφορές «συγκλονιστικά αναληθής», λέγοντας ότι «η Meta δεν μοιράστηκε τα προσωπικά μηνύματα των ανθρώπων με το Netflix. Η συμφωνία επέτρεπε στους ανθρώπους να στέλνουν μηνύματα στους φίλους τους στο Facebook για το τι έβλεπαν στο Netflix, απευθείας από την εφαρμογή Netflix. Τέτοιες συμφωνίες είναι κοινός τόπος στον κλάδο».

Το 2018, οι New York Times ανέφερε σε δημοσίευμά τους ότι το Facebook είχε εξουσιοδοτήσει το Spotify και το Netflix να έχουν πρόσβαση στα μηνύματα των χρηστών.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments