Η στρατηγική κίνηση της ΔΕΗ με την εξαγορά της Κωτσόβολος
Πηγή Φωτογραφίας: MEGA ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ/AEΡΟΔΡΟΜΙΟ/ EUROKINISSI
Ένα από τα μεγαλύτερα deal των τελευταίων χρόνων στην Ελλάδα ολοκληρώθηκε χθες και τυπικά, με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του Κωτσόβολου από τη ΔΕΗ. Η εταιρεία – συνώνυμο των ηλεκτρικών ειδών, ύστερα από 19 χρόνια, αποκτά ξανά ιδιοκτήτη που μιλάει ελληνικά.
Από την άλλη πλευρά, μετά το ηχηρό come back των τελευταίων ετών, η ΔΕΗ επιχειρεί να πάει ένα βήμα πιο πάνω. Στόχος της διοίκησης είναι ο Όμιλος ΔΕΗ να γίνει ενεργειακός ηγέτης στην ευρύτερη περιοχή και σημαντικός παίκτης στην Ευρώπη. Τα τελευταία χρόνια, η ΔΕΗ έχει αποδείξει ότι μπορεί να αντεπεξέλθει σε οποιαδήποτε κρίση και να ανταποκριθεί στον κρίσιμο ρόλο της σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται. Στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της με επενδύσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, η ΔΕΗ επαναπροσδιορίζει τον εαυτό της και γίνεται φορέας εξέλιξης για την κοινωνία και την οικονομία, ως ένας «πράσινος» Όμιλος που το 2030 θα έχει EBITDA 3 δισ. ευρώ από διαφορετικές δραστηριότητες.
Τελευταία φορά που η Κωτσόβολος ήταν σε ελληνικά χέρια ήταν το 2005. Εν συνεχεία εξαγοράστηκε από τον βρετανικό όμιλο Dixons, ο οποίος από το 2014 αποκτήθηκε και ελέγχεται από την Currys.
Η συμφωνία για εξαγορά της Κωτσόβολος από τη ΔΕΗ έσκασε σαν βόμβα το 2023.
Η εταιρεία Κωτσόβολος ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1979 με πρωτεργάτη και πρώτο ιδιοκτήτη τον Μαρίνο Παράβαλο. Μέσα σε δύο χρόνια (1979-1980) προχώρησε στην ολική εξαγορά της εταιρείας.
Η ενεργειακή μετάβαση και η τεχνολογία αλλάζουν ολόκληρη την αγορά της ενέργειας. Η ΔΕΗ στοχεύει σε μία νέα ολιστική ψηφιακή πολυεπίπεδη εμπειρία για τους πελάτες, χτίζοντας μια νέα σχέση μαζί τους, αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα.
Η στρατηγική της ΔΕΗ επικεντρώνεται στη δημιουργία μίας ολιστικής προσέγγισης των αναγκών των πελατών, πέρα από την απλή προμήθεια ενέργειας. Από την εγκατάσταση και λειτουργία ενεργειακών λύσεων (φωτοβολταϊκά, αντλίες θερμότητας, οικιακούς φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λύσεις smart home) και συμβουλευτική για θέματα ενέργειας, μέχρι υπηρεσίες για το σπίτι, παραδόσεις παραγγελιών και λύσεις προστιθέμενης αξίας, όπως πληρωμές και ασφαλιστικές λύσεις.
Στην εποχή του νέου εξηλεκτρισμού, η ΔΕΗ προσφέρει στους πελάτες νέες δυνατότητες και λύσεις. Αυτό κάνει το retail της ενέργειας να είναι πιο απαραίτητο από ποτέ. Τόσο με φυσικά όσο και ηλεκτρονικά καταστήματα.
Ήδη, η ΔΕΗ επενδύει στη δημιουργία νέων καταστημάτων. Τα νέα, πλήρως ανασχεδιασμένα καταστήματα και Pop-Up σημεία της ΔΕΗ έχουν ξεπεράσει τα 20 με τον μετασχηματισμό του δικτύου να προχωρά δυναμικά, σε όλη την Ελλάδα. Με μοντέρνο σχεδιασμό, ολοκληρωμένες υπηρεσίες ενέργειας, γρήγορη εξυπηρέτηση, διευρυμένο ωράριο και αποκλειστικές προσφορές ειδικά για τους πελάτες τους, όλα τα νέα καταστήματα της ΔΕΗ έχουν τον πελάτη, τις ανάγκες και την εμπειρία του, στο επίκεντρο.
Στα νέα καταστήματα ΔΕΗ υπάρχουν λύσεις πράσινης ενέργειας, προϊόντα smart living και πολλά άλλα, καθώς και εξειδικευμένοι σύμβουλοι για εξατομικευμένες προτάσεις εξοικονόμησης ενέργειας. My energy coach, myHome4all, e-self metering, GreenPass, Fix it, Smart living, ηλεκτρικά scooter είναι μόνο μερικές από αυτές.
Σύμφωνα με το Στρατηγικό Σχέδιο 2024-2026, ο Όμιλος ΔΕΗ στοχεύει το NPS, ο βασικός δείκτης ικανοποίησης του πελάτη, να αυξηθεί το 2026 σε 75 από 53 σήμερα (και μόλις 3 το 2021).
Ποια είναι η Κωτσόβολος
Η Κωτσόβολος είναι η κορυφαία εταιρεία ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών και ένα ιδιαίτερα αγαπητό brand στην Ελλάδα. Προσφέρει ολιστική και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση στους πελάτες μέσα από καινοτόμες υπηρεσίες και λύσεις, επεκτείνοντας και αναβαθμίζοντας συνεχώς τις υποδομές και τις υπηρεσίες της. Η Κωτσόβολος έχει την ικανότητα και την πείρα για όλα όσα χρειάζεται η ΔΕΗ για να βρει τους πελάτες σε φυσικό και ψηφιακό περιβάλλον, να τους δείξει τις λύσεις και τις υπηρεσίες της νέας εποχής της ενέργειας, να τους τις παραδώσει και να τις εγκαταστήσει.
Η Κωτσόβολος έχει συνολικά 97 καταστήματα, 94 στην Ελλάδα και 3 στην Κύπρο, συνολικής έκτασης 143.000 τ.μ., με συνολικό αριθμό εργαζομένων άνω των 2.900 ατόμων. Από αυτά, τα 27 είναι megastores, με έκταση πάνω από 2.000 τ.μ.
Online κατάστημα
Τα kotsovolos.gr και kotsovolos.cy είναι από τα πλέον επιτυχημένα online stores της αγοράς σε Ελλάδα και Κύπρο, μέσω των οποίων η Κωτσόβολος έχει τη δυνατότητα πώλησης των προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρει στα φυσικά καταστήματα.
Logistics και εγκαταστάσεις
Η εταιρεία έχει ένα πλήρως ανεπτυγμένο σύστημα logistics, με κέντρα διανομής, τοπικά hubs και κέντρα διεκπεραίωσης (store/hubs) τα οποία μπορούν να διακινούν δεκάδες χιλιάδες προϊόντα κάθε μέρα προς τα καταστήματα της Κωτσόβολος. Κάθε χρόνο, η εταιρεία πραγματοποιεί εκατοντάδες χιλιάδες παραδόσεις κατ’ οίκον, ενώ κατέχει και ιδιόκτητα οχήματα (φορτηγά και βαν).
Επίσης, σχεδιάζει την κατασκευή και λειτουργία ενός νέου κέντρου διανομής συνολικής έκτασης άνω των 50.000 τ.μ. στο Θριάσιο Πεδίο, σε μια έκταση 120 στρεμμάτων, στο οποίο προβλέπονται αυτοματισμοί τελευταίας τεχνολογίας, υπερσύγχρονοι σταθμοί picking & packing.
Επιπλέον, τον περασμένο χρόνο πραγματοποίησε εκατοντάδες χιλιάδες εγκαταστάσεις και επισκευές μέσω του δικτύου εγκαταστατών.
Προϊόντα ενέργειας
Η Κωτσόβολος διαθέτει μία ευρεία γκάμα ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών προϊόντων εστιάζοντας στην προώθηση και εγκατάσταση συσκευών που συμβάλλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας (φωτοβολταϊκά συστήματα, αντλίες θερμότητας, ηλιακούς θερμοσίφωνες, προϊόντα ηλεκτροκίνησης και συσκευές SMART HOME).
Υπηρεσίες
Η Κωτσόβολος, εκτός από προϊόντα, έχει εξελίξει και μια σειρά υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας που ταιριάζουν με τη νέα εποχή της ενέργειας, οι οποίες περιλαμβάνουν ασφαλιστικές υπηρεσίες, προϊόντα επέκτασης εγγύησης καθώς και χρηματοδοτικές λύσεις σε συνεργασία με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
Τα οικονομικά στοιχεία
Με βάση τη συμφωνία, η αξία της επιχείρησης (Enterprise Value) αποτιμάται σε €200 εκατ. χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο δανεισμός και τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας. Και βέβαια η Κωτσόβολος είναι μία κερδοφόρα εταιρεία με θετικές προοπτικές. Για την οικονομική χρήση 1.5.2022 – 30.4.2023, είχε κύκλο εργασιών 733 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση κατά 12% σε σχέση με το 2022, το EBITDA διαμορφώθηκε σε 49 εκατ. και ο τραπεζικός δανεισμός ήταν σχεδόν μηδενικός.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας