Πολιτική

Τα μεγάλα έργα στην κορυφή της ατζέντας Μητσοτάκη

Τα μεγάλα έργα στην κορυφή της ατζέντας Μητσοτάκη

Πηγή Φωτογραφίας: [368935] ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΣΤΗΝ ΛΕΣΒΟ (ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ/EUROKINISSI)

Τα μεγάλα έργα καταλαμβάνουν πρωταγωνιστική θέση στον προεκλογικό αγώνα του πρωθυπουργού.

Επτά εβδομάδες πριν από τις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου, μεγάλα έργα αναδεικνύονται στην πρώτη γραμμή της πολιτικής ατζέντας του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του προεκλογικού αφηγήματος της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Ο πρωθυπουργός περιόδευσε στη Μυτιλήνη και απηύθυνε χαιρετισμό σε εκδήλωση για την ολοκλήρωση του δρόμου Καλλονής – Σιγρίου. Ο δρόμος θα βελτιώσει σημαντικά την πρόσβαση στο λιμάνι του Σιγρίου, ενώ θα μειώσει στο μισό το χρόνο μετακίνησης από τη μία τοποθεσία στην άλλη (από 1 ώρα και 20 λεπτά σε 40 λεπτά).

«Το 2019, όταν οι πολίτες μάς εμπιστεύτηκαν για πρώτη φορά την ευθύνη της διακυβέρνησης του τόπου, είχα πει ότι μία από τις κεντρικές μας πολιτικές προτεραιότητες είναι να μετατρέψουμε όλη τη χώρα σε ένα απέραντο εργοτάξιο. Πέντε χρόνια μετά, τα εργοτάξια σταδιακά κλείνουν και δίνουν τη θέση τους σε σημαντικά έργα, τα οποία αλλάζουν την καθημερινότητα των Ελληνίδων και των Ελλήνων», είπε ο κ. Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός και πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας έθεσε επίσης την πολιτική διάσταση του σχεδίου και το συνέδεσε με τις επερχόμενες ευρωεκλογές. “Αυτό το έργο που συζητάμε σήμερα είναι επίσης ένα έργο που χρηματοδοτείται από την Ευρώπη. Οι ευρωπαϊκές εκλογές θα διεξαχθούν σε περίπου 50 ημέρες από τώρα. Ας θυμηθούμε και ας σκεφτούμε προσεκτικά ποιες πολιτικές δυνάμεις και ποια πολιτικά κόμματα θα διεκδικήσουν πολιτικές και πόρους στην Ευρώπη, που θα αλλάξουν πραγματικά τη ζωή σας”.

Αυτή την Τρίτη, 23 Απριλίου, θα βρεθεί στη Φθιώτιδα, για την παράδοση ακόμα ενός κομβικού οδικού έργου: Πρόκειται για το νότιο τμήμα του Ε-65, από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα, με το βόρειο τμήμα (Καλαμπάκα-Εγνατία Οδός) να είναι έτοιμο μέσα στο 2025. Εκεί, μάλιστα, ο πρωθυπουργός αναμένεται να δώσει έμφαση τόσο στη στρατηγική σημασία του έργου αυτού για τη Θεσσαλία, αλλά και για τη Δυτική Μακεδονία, όσο και στις ενέργειες που έγιναν για να ξεμπλοκάρουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής και να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Την ερχόμενη Τρίτη (23 Απριλίου), ο πρωθυπουργός πρόκειται να επισκεφθεί τη Φθιώτιδα για την παράδοση ενός άλλου σημαντικού οδικού έργου: πρόκειται για το νότιο τμήμα του Ε-65 από τη Λαμία έως την Καλαμπάκα, με το βόρειο τμήμα (Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός) να ολοκληρώνεται το 2025. Ως εκ τούτου, ο Πρωθυπουργός θα τονίσει τη στρατηγική σημασία του έργου αυτού όχι μόνο για τη Θεσσαλία αλλά και για τη Δυτική Μακεδονία συνολικά, καθώς και τις ενέργειες που έχουν γίνει για την άρση όλων των απαραίτητων διαδικασιών σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής και την εξασφάλιση χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανασυγκρότησης και Ανάκαμψης.

Θα ακολουθήσουν τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο, έργο το οποίο θα εξυπηρετεί περισσότερους από 300.000 πολίτες ημερησίως, όταν ανοίξει η πρώτη φάση, η πρώτη επέκταση της γραμμής προς Καλαμαριά, η οποία θα ανοίξει στις αρχές του καλοκαιριού του 2025 και η πρώτη νέα γραμμή προς την πόλη της Καλαμαριάς θα ανοίξει το καλοκαίρι του 2025. Στην Αθήνα, το μεγάλο στοίχημα είναι η νέα γραμμή 4 του μετρό: τους επόμενους μήνες θα βυθιστεί ένα δεύτερο μηχάνημα διάνοιξης σήραγγας (ο λεγόμενος “Μετροπόντικας”) και το έργο θα εισέλθει σε ταχεία υλοποίηση. Ενδιαφέρον υπάρχει επίσης για τα σχέδια κατασκευής μιας νέας διακλαδικής γραμμής του προαστιακού σιδηροδρόμου στη δυτική Αττική προς τα Μέγαρα, χρησιμοποιώντας τον υφιστάμενο διάδρομο του παλιού σιδηροδρόμου από τα Άνω Λιόσια προς την Πελοπόννησο.

Οι χωματουργικές και άλλες προπαρασκευαστικές εργασίες θα ξεκινήσουν φέτος και, όταν ολοκληρωθεί το έργο, η νέα προαστιακή διακλάδωση θα έχει συνολικό μήκος 34,6 χλμ. και θα εξυπηρετεί τις πόλεις Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, Ασπρόπυργος, Νέα Πέραμος και Μέγαρα, ενώ για τις εμπορευματικές μεταφορές θα εξυπηρετεί την εγκατάσταση των ΕΛ.ΠΕ. Πρόκειται για τη σιδηροδρομική γραμμή, η οποία θα είναι η πρώτη που θα είναι σε λειτουργία και πρόκειται να εξυπηρετούνται οι εγκαταστάσεις Ασπροπύργου και Ελευσίνας.

Το 2025 θα ολοκληρωθεί το έργο Πάτρας-Πύργου, το οποίο αποτελεί αντικείμενο συζητήσεων και αντιπαραθέσεων εδώ και δεκαετίες, όπως και η αερογέφυρα Θεσσαλονίκης το 2027, παρά τα νομικά προβλήματα που έχουν ήδη προκύψει. Ένα άλλο μεγάλο οδικό έργο είναι ο ΒΟΑΚ, για τον οποίο το Μαξίμου έχει θέσει ως στόχο την υλοποίηση του 30% του αντικειμένου του δημόσιου έργου (τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος) μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Άλλα σημαντικά κυβερνητικά έργα που θα υλοποιηθούν τα επόμενα χρόνια είναι η επέκταση της γραμμής 2 του μετρό της Αθήνας προς το Ίλιον, το οδικό έργο μεταξύ Γιαννίνων και Κακκαβιάς και το έργο σύνδεσης της περιοχής γύρω από το δυτικό Αιγάλεω με την εθνική οδό, συμπεριλαμβανομένης της ανακαίνισης των υφιστάμενων κόμβων στο Σιστό και στον Σκαραμαγκά. Επίσης, προγραμματίζονται νέος περιφερειακός δρόμος στην Αλεξανδρούπολη, νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, οδικοί άξονες σε Βράλο-Άντισσα και Λαμία-Καρπενήσι και παράκαμψη της Χαλκίδας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments